Wat doen jullie met tempen en alcohol tijdens vakantie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Pooltje, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Vraagje: wie van julie tempt op vakantie?
    Wij gaan zondag weg - eindelijk 8) - en helaas valt mijn NOD midden in de vakantie. De 3 cycussen waarin ik mijn temp heb opgenomen, waren heel regelmatig en de ongesteldheid werd een paar dagen van te voren aangekondigd door lagere temperaturen. Ik hoop natuurlijk niet ongesteld te worden (zit in de 22 maand en heb deze cyclus eisprong gehad en op goede dagen geklust), maar mocht de ongesteldheid er toch komen dan wil ik het liever een paar dagen eerder al vermoeden en dan maar een extra wijntje of biertje pakken als troost...
    Van de andere kant wil ik me in de vakantie even niet druk maken over het zwanger worden en wat dat betreft zou ik niet moeten tempen. Maar ik vrees dat 't koppie toch wel de dagen tot de NOD blijft aftellen, met of zonder tempen.

    En ook, hoeveel drinken jullie vanaf het moment van de eisprong tot aan de NOD?
    Mijn vriend en ik zijn nogal van de bourgondische vakanties (lekker uit eten, wijntje erbij, kroegje induiken...) en het afgelopen jaar heb ik steeds tussen eisprong en NOD zeer matig of niet gedronken. Maar ik wil ook lekker genieten van de vakantie en heb heel erg behoefte aan ontspanning, gezellig eten, borrelen, genieten van het mooie leven en elkaar :) .

    Ik ben benieuwd wat jullie doen, al weet ik natuurlijk dondersgoed dat ik mijn eigen keuzes daarin moet maken!

    groetjes, Pooltje
     
  2. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Pooltje, ik vind dit een lastige kwestie. Wij houden ook van bourgondische vakanties, maar ik doe nu heel matig met alcohol na de eisprong. Ook heb ik laatst gehoord van de gyn dat zowel man als vrouw tijdens de vruchtbare periode geen alcohol zouden moeten drinken. Ik durf bijna niet eens een vakantie te boeken, hoewel het wel goed voor ons zou zijn, even eruit. Dus ik ben ook benieuwd hoe anderen dit doen.
     
  3. ik ben net op vakantie geweest, heb niet getempt en eerlijk gezegd ook af en toe een drankje gedaan (maar alcohol was niet te betalen daar, dus heel beperkt :D )
    vakantie is echt een moment om te genieten en bij te komen...
    en als er iets zit, heb je er nog geen bloedband mee. zou de positest afwachten...
    succes (ps het spookte wel door mijn hoofd bij een wijntje hoor...)
     
  4. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi hoi,
    mijn NOD was ook in de vakantie en
    ik ben ook lkkr op vakantie geweest met m'n vriend.
    Had ik echt even nodig na alles van afgelopen jaar.
    Wij, of liever gezegd ik heb wel gewoon getempt, maar soms sliep ik langer door en ging ik ook laat naar bed dus die dagen heb ik dan niet getempt.
    Alcohol heb ik ook gedronken maar niet echt heel veel. We zijn 2 avonden uit geweest en heb daar bij elkaar dan, 4 cocktails op. Overdag dronk ik gewoon water, en heb lkkr gegeten. Maar idd je bent nog niet verbonden met het eitje/kindje hoe je het ook wilt noemen, dus kan het echt niet kwaad. Geniet van je vakantie dus! ;)
     
  5. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik kom net terug van vakantie, en heb er nietb erg veel aan gedacht. daar vhad ik op gehoopt en maar niet verwacht. Mijn vruchtbare periode is in de vakantie geweest. We hebben ook regelmatig geklust in die week. maar nog niet eens bewust. We zijn iedere avond uit eten geweest en af en toe nog naborrelen in een ierse pub. Dus ja, ik heb inderdaad wel een paar keer echt veel te veel op, maar andere dagen ook weer veel minder. Ik heb genoten van de vakantie, dat kunnen ze niet afnemen. Stel dat je alles zou laten, en daarna niet zwanger bent, heb je misschien spijt. Dus ik vind dat ik het oke heb gedaan. Ik heb wel deze week 1 avond erge ongipijn gehad, en toen wat rustiger gedaan, en eigenlijk de paar dagen die we daarna hadden ook nog. Maar had er ook minder trek in, raar hè. Ik zou zeggen, geniet lekker, je hebt zo'n vakantie echt nodig, veel plezier in ieder geval!
     
  6. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Sorry dames, ik heb misschien geen recht meer van spreken. Omdat ik nu zwanger ben. Maar ik vind persoonlijk als je ergens voor wilt gaan ( dus voor baby) dat je drinken moet kunnen laten, zeker omdat het in je bloed blijft zitten en toch wel schade kan aanrichten. Ik bedoel probeer van andere dingen te genieten daar heb je niet perse een drankje voor nodig vind ik... En ik merk ook dat je er steeds minder behoefte aan hebt en het is wat iemand anders al zei het spookt wel door je hoofd als je drinkt. Dus je gaat je toch een beetje schuldig voelen.
    Dus ik zou zeggen probeer er mee te stoppen.

    xxx Joyce
     
  7. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben inmiddes terug van een heerlijke vakantie, waar ik met mate genoten heb van een lekker biertje, wijntje en van heerlijk eten, en natuurlijk van mijn vriend 8) . Ik heb niet getempd maar lekker uitgeslapen en me voor het eerst sinds tijden niet druk gemaakt over het zwanger worden. Enige domper dat ik een dag na mijn NOD toch ongesteld werd, een dag overtijd was hoopvol, maar het heeft de vakantiepret gelukkig niet onderdrukt!
    Succes allemaal, ik heb besloten het vanaf nu proberen ontspannender aan te pakken, want ben die maandelijkse stress goed zat! Misschien doe ik het tempen wel helemaal in de ban, of temp ik alleen rondom de vruchtbare periode.
    groetjes,
    Pooltje
     

Deel Deze Pagina