Met deze insteek heb ik ook al heel wat probleempjes in de speeltuin opgelost. Ook met vloeken van de oudere kinderen in de speeltuin ( wat hier vaker voorkomt) pak ik dat zo aan. Ga met ze in gesprek ipv ze te betitelen als rot kinderen of slecht opgevoed
Ik bemoei me er ook snel mee. Te snel. Ik lees in het verhaal, dat het zoontje van TS eigenlijk niet echt onder de indruk was. Dan zou ik het zelf ook eerst aankijken. Mijn kinderen moeten immers ook leren voor zichzelf op te komen. Ik ben er niet altijd bij, om ze te beschermen. Wat die moeder betreft... misschien is dat mannetje wel een enorme klierbak als hij weet dat zijn moeder niet kijkt. Persoonlijk zou ik het kind er ook op aanspreken (eerst positief, bij geen effect krijgt ie een 'standje'). Schijt aan wat de ouders daarvan vinden. Krijg ik een grote mond? Dan is mijn reactie: "Ah, NU snap ik waar hij dat asociale gedrag van heeft!" en ik zou weglopen. Geen nut om daar een discussie mee te voeren. Zou ze dan achter me aan lopen om moeilijk te blijven doen, dan ga ik naar de organisatie om aan te geven dat mijn kinderen en ik lastig worden gevallen door een ander kind en zijn/haar moeder. Doet de organisatie hier niks mee, dan eis ik mijn geld terug en vertrek. Een kind moet daar veilig kunnen spelen. Fysiek én emotioneel veilig (binnen de perken dan. Een beetje kijken wie de baas is bij kinderen onderling, hoort bij kinderen, maar pesten of echt fysiek aanvallen (slaan/duwen) hoort daar niet bij). Als een (betaalde) speeltuin niks doet met vervelende mensen, dan doen ze het niet goed. Oh, Naming & Shaming is ook iets van deze tijd. Kan ook nog altijd. Foto nemen van de moeder en op FB of Twitter plaatsen met het verhaal erbij. Gaat niet op voor mij, want ik hem geen FB of Twitter. Maar Dumpert kan ook nog natuurlijk.
Que?!? Niet uitpraten maar gaan pesten via internet? Leuk voorbeeld voor al die kinderen. Volgens mij is daar kortgeleden nog een tiener aan onderdoor gegaan.
Als ouders niks doen zo Ik het. Ook bij andere kinderen. Hadden het van de week dat twee kinderen vol aan het meppen waren samen. Kwam geen ouder kwam geen ouder...Toen is mijn man erheen gegaan ze uit elkaar gehaald en gevraagd wat er was en ze gewezen op wat ze deden.