Wat doen jullie na schooltijd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door julia80, 22 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Lekker thuis spelen! De oudste zit op school en is vaak wel moe als ze thuis komt. Op maandag heeft ze zwemles dus mag ze ook niet afspreken en op woensdag gym direct uit school. De andere dagen mag ze eventueel wel afspreken, maar van de di/do en vrijdag gebeurt dat gemiddeld 1x per week. De jongste is 3 en die mag lekker spelen.
    Soms mogen ze ook wel tv en/of Ipad kijken.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier duurt school tot 3 uur en 2 dagen in de week tot half 1. Vooral die lange middagen gaan we vaak wel weg (bioscoop, zwemmen, speeltuin, museum, etc.). En ze spreken ook minstens 3x in de week met vriendjes/vriendinnetjes af. Verder nog sporten 4x in de week (wel 's avonds, maar we moeten dan vroeg koken/eten ) en huiswerk maken en dan is de middag vaak al voorbij.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Op de lange dagen (voor de oudste alle dagen behalve woensdag, voor dochter maandag, dinsdag en donderdag), spelen ze gewoon thuis. Soms neemt mijn zoon zijn vriendje mee die redelijk dichtbij woont, of hij speelt daar.
    We zijn vaak 3 uur thuis, wat drinken, en ze mogen in de middag hun half uur computertijd gebruiken. Om half 5 ga ik vaak koken en mogen ze een filmpje kijken tot 5 uur of half 6. Dan eten we, daarna gaat zoon meestal typen (typecursus), en doen we een spelletje ofzo, of ze gaan kleuren aan tafel.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl komt ook meestal moe uit school. Bij goed weer speelt ze even bij school in de speeltuin, of thuis op straat met buurkinderen, of we doen een rondje met de hond langs de speeltuin. Anders lekker binnen, op woensdag gaat ze altijd lekker lang in bad. Soms gaan we langs de bieb. Sporten doen we in het weekend. Speelafspraakjes wil ze alleen bij ons thuis nog, maar die kunnen op woe of vrij, maar nu even niet ivm drukke verbouwing.

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Op ma-di-do mogen de kinderen van mij afspreken.
    Op woe hebben ze ballet en muziekles en daarna gaan we vaak naar de bieb oid.
    Op vrijdag is papa thuis en dan mogen ze ook vaak afspreken.
    Behalve de woensdag ga ik niet op stap, hou ik niet zo van. Ik kook wel vaak na schooltijd, of we spelen een spelletje of knutselen wat. Met sommige speelafspraakjes ben ik druk, maar meestal vind ik het juist wel lekker en gezellig.

6. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Oja, en huiswerk, boekbespreking, surprise maken, haha...drukke weken nu als je in groep 5 zit!
    Daar ben ik dis na schooltijd ook zoet mee.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Hier zijn we 9 van de 10 keer gewoon in en om huis. Soms spelen ze met kinderen uit de buurt of gaan bij een vriendje spelen of hier. Geen sport,Bso,zwemles doordeweeks behalve woe avond trainen. Andere dingen plannen we in het weekend en soms op de woe middag. Maar ik maak ze het meest blij als ze lekker de speeltuin in kunnnen met vriendjes uit de buurt.

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Van alles; afspreken, binnen speeltuin, efteling (hebben abbo), zwembad, gewone speeltuin, bos, knutselen, afspreken met vriendjes etc

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Meestal thuis
    De oudste is erg moe na schooltijd
    Vaak doen we dan een spelletje oid
    Op vrijdagmiddag speelt ie vaak met zijn vriendjes

10. Manque

Manque Niet meer actief

Als hij tot 15:00 naar school is geweest, ga ik alleen nog maar even langs de supermarkt of even naar de grote sluis om boten te kijken en uit te waaien. Hij is dan te moe om nog veel meer te doen.

Op dagen dat hij al om 12:00 klaar is gaan we naar de kinderboerderij, buitenspeeltuin, binnenspeeltuin, grootouders, zwembad, tuincentrum (vissen kijken), bos, museum, dierentuin van alles. Ligt aan het weer en aan hoeveel zin hij en ik hebben om iets te ondernemen.

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

's Maandags zijn ze eigenlijk altijd thuis en spelen ze hier of bij mooi weer op straat.
    Dinsdags heeft mijn dochter dansles en is mijn zoontje thuis.
    Woensdags bij een vriendje of met een vriendje hier of niks of weg en heeft mijn zoontje eind van de middag gym.
    Donderdag mijn zoontje (halve dag school) en mijn dochter (15:15 school) soms bij een vriendje/hier een vriendje of niks. ('s avonds heeft mijn dochter club)
    Vrijdags zoontje (halve dag) 's middags zwemles en dochter (15:15) soms een vriendje of niks.

Als ze thuis zijn spelen ze en knutselen ze veel.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Maandag zwemles, dinsdag oppasdag van oma, woensdagmiddag vrij, meestal een speelafspraakje.. de deur uit gaat niet echt. Dochter slaapt nog tot 15.00.
    Donderdag en vrijdag bso.

Deel Deze Pagina