Wat is verstandig ..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Amayo, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

over een paar weken is het dan zover, dan gaan we voor het eerst op vakantie met ons mannetje. Hebben jullie tips over wat verstandig is mee te nemen in de 'EHBO tas'? Voor onszelf hebben we altijd van alles bij voor het geval dat, maar voor zoonlief hebben we niet echt een idee. Hij is namelijk nog niet ziek geweest ...
    Alle tips zijn welkom.

2. Maia

Maia Niet meer actief

zetpillen, van die blauwe plekken zalf, zonnebrand/na het zonnetje, spullen tegen eventuele uitdroging, dus van die zoutzakjes die je in water kunt oplossen, vaseline

3. Bri

Bri Niet meer actief

meeste is hierboven wel genoemd. wat ik zou meenemen:
    - zetpillen paracetamol (120 mg)
    - eventueel een thermometer
    - vaseline, bepanthen of wat je maar gebruikt aan zalfjes
    - anti-muggenspul (zowel om af te schrikken, als een after bite)
    - ORS
    - pleisters? hmmmm, bij 8 mnd nog niet echt nodig
    - zonnebrand factor 30 of 50+ (ik neem 50 mee)

je pinpas/creditcard, mocht je nog iets missen, kun je het altijd ter plaatse nog kopen.
    en je verzekeringspas, mocht je de dokter nodig hebben.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze EHBO-tas tijdens de vakantie was (voor onze dochter dan):

-zetpillen
    -ORS
    -zonnebrand en aftersun
    -thermometer
    -kindicol (bij obstipatie)
    -neusspray zoutoplossing
    -hoestdrank
    -gengigel (voor de doorkomende tandjes)

Wat ik ook standaard bij heb is een tekentang en een flesje alcohol, zeker als je in een bosrijke omgeving komt.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je krijgt ook bij de drogist een verpakking met 'iets' erin voorals je kind zich verbrand ergens aan (niet aan de zon).. eerste hulp kit bij brandwonden

zag het laatst liggen maar heb het zelf niet gekocht.. was het wel van plan..

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Als je even googled vindt je complete lijsten van wat je het beste kunt meenemen.. die heb ik er uiteindelijk ook bij gebruikt.. we hadden ook echt veel mee.. we waren dan wel in hurghada en wisten dus ook niet precies wat je daar wel of niet zou kunnen krijgen..

maar wat ik zeer zeker zou meenemen, is een babybedje van thuis als je neit zeker bent.. de eerste keer dat we op vakantie gingen in center parcs hadden we een bedje uit de jaren 80.. daar zou ik mijn mannetje dus nooit ingelegd hebben..
    en nu in egypte, kregen we een babybedje dat als mannetje ging staan, het bedje tot zijn middel kwam en hij er zo kon uitkukelen.. dat gaf ons veel minder vrijheid aangezien we nog niet eens even het zwembad in konden duiken die 20 stappen van ons terras verwijderd was.. omdat er altijd 1 iemand moest oppassen of hij niet wakker werd en er dus zou uitklimmen..

veel plezier alvast op vakantie, al duurt het nog even ;)

7. Sorayav

Sorayav Nieuw lid

16 mei 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ladies,

Wij gaan in augustus voor het eerst met onze kleine van (op dat moment) 15 maanden oud op vakantie naar Salou. We hebben gekozen voor een hotel maar nu vraag ik me een beetje af hoe we dat gaan doen met de flesvoeding. Ons zoontje krijgt nu nog 3 flessen op een dag naast vaste voeding. Aangezien er op de hotelkamer geen magnetron zal staan.....

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht ook nog handige tips voor ons?

Groetjes Carmen

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    weet je of er een waterkoker en een koelkastje is op de hotelkamer?
    Flessen water kopen.
    Water koken in thermoskan.
    En dan mengen met koud flessenwater, voor de voeding.

Deel Deze Pagina