Wat doen jullie om inbraak te voorkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Beste allemaal,

Vandaag is er voor de tweede keer in een maand tijd ingebroken in ons huis (ongelooflijk maar waar), nieuwe sloten etc etc, het mocht allemaal niet baten.

Nu vroeg ik me af; wat doen jullie om inbrekers zoveel mogelijk af te schrikken??? Grote lampen met bewegingsmelder of juist niet? Alarmen? Kettingsloten? Elektriciteit op de ramen :D??????

Ben erg benieuwd, alle tips zijn van harte welkom!

Liefs,

Fem

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jeetje meis! wat kl*te..
    waren jullie zelf thuis?
    lijkt me zo eng!

Wij doen eigenlijk vrij weinig om het te voorkomen.. wel altijd deuren op slot, laten altijd een schemerlampje aan als we lang weg zijn 's avonds, verder niks bijzonders eigenlijk...
    Ben van mening dat ze toch wel binnenkomen als ze dat willen..
    oja, ramen zijn altijd gesloten als we weggaan..

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben rolluiken en dat schrikt toch wel af, boven en onder. Ook altijd deuren en ramen op slot, lamp aan heeft hier dus geen zin ivm rolluiken.

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Bah zeg, lijkt me echt eng!

Wij doen er eigenlijk vrij weinig aan. Toen wij hier net kwamen wonen hebben we van buurtbewoners wel te horen gekregen dat er hier vaak werd ingebroken in deze wijk en dat het niet onverstandig zou zijn om een hond aan te schaffen. Omdat we toch graag een hond wouden hebben we er maar gelijk een aangeschaft.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    niks bijzonders.... deuren op slote en hebben op alle deuren die naar buiten gaan van die dievenklauwen (heten die dingen zo?) en ook op de ramen boven hebben we die... verder als we op vakantie zijn staat er altijd nog 1 auto van ons op de oprit en hebben we tijdschakelaars staan op 2 lampen

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik heb vandaag serieus overwogen om de rottweiler van mijn zwager tijdelijk in te huren (beest doet geen vlieg kwaad hoor, maar is in ieder geval behoorlijk afschrikwekkend :D gemeen he), ik vind het nog erger omdat het dezelfde inbrekers als de eerste keer zijn geweest.

Bij de 1e keer kwam mijn man net thuis toen zijn ze weggerend (met spullen, totale waarde ca. 5000 euro), vandaag zijn ze geweest terwijl mijn man én dochter thuis waren (lagen nog te slapen), vandaag niks meegenomen omdat ze schrokken van de herrie die mijn man maakte.... Ik ben trouwens niet eens bang maar wel kwaad waar ze het gore lef vandaan halen.... ben zo boos.

Ik wil ook zo graag rolluiken, maar volgens mij is het superduur???

7. Eliz

Eliz Actief lid

17 dec 2009
    142
    0
    0
    Sales Manager in Rotterdam
    Rotterdam
    Wij hebben aan de achterkant een serre, dus komen ze daar moeilijker binnen. De voordeur hebben we met 3 sloten en een extra ketting.
    Verder hebben we voor het glas nog van dat ijzer geplaatst, in een mooie vorm ;) Verder zijn altijd de ramen e.d. op slot. Buitenlicht savonds aanzetten en hebben tijdsklok voor lampjes.
    Ben als de dood voor inbraak! Kan je nog wel slapen?

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, hier dus ook dievenklauwen, nou, de eerste keer hebben ze gewoon het raam opengebroken hoor, dievenklauwen of niet, ook lampen aan (inc tijdschakelaars) dus......

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, met een knuppel naast mijn bed, ik denk dat ik dan zo kwaad ben dat ik niet eens weet wat ik doe (normaal ben ik heel rustig, maar inbreken en aan andermans spullen zitten vind ik gewoon te ver gaan)...... erg he.....

10. Eliz

Eliz Actief lid

17 dec 2009
    142
    0
    0
    Rotterdam
    Maar hoe komen ze bij jullie binnen? Via de voordeur? Maken ze geen lawaai?

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.226
    113
    Home
    oh dat lijkt mij ook zo eng!
    ik zou me dan niet meer veilig voelen in mijn huis.

ik heb altijd de gordijnen dicht als we er niet zijn, en als we op vakantie gaan heb ik een lamp die automatisch aan en uit gaat.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de deuren op slot, en haken op de deur.
    Verder hebben we een lamp die aangaat in de tuin.

En we hebben een overbuurman :D
    Dat is echt een gluur buurman, die houd de hele straat in de gaten.
    We kwamen een keer laat thuis, we stonden op onze oprit, en zie ik dat onze overbuurman door zijn luxaflex gluurde.
    Vind ik eigenlijk best een fijn idee, ben vaak alleen thuis.

13. Eliz

Eliz Actief lid

17 dec 2009
    142
    0
    0
    Rotterdam
    Zo`n straat hebben wij ook. Maak er zelf ook deel van uit. Hang savond soms wel voor het raam om de dingen in de gaten te houden :)

14. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

misschien een deurbordje van een hond bij de deur zetten. Dan denken ze dat er een hond aanwezig is.

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    wij hebben twee honden waarvan 1 rottweiler dus wie hier inbreekt kan net zo goed van een flat springen.

ow maar het lijkt me echt verschrikkelijk als er vreemde in je huis rond lopen, waren jullie thuis toen het gebeurde?
    en zijn jullie veel waardevolle spullen kwijt geraakt?
    ik zou ook denken aan een alarm maar denk dat een paar goede bouwlampen ook helpen, natuurlijk overal goede sloten ook op de ramen, dubbel glas, goede kozijnen en geen gereedschapen, trappen en andere dingen in je tuin laten liggen maar opbergen achter slot en grendel.

succes

16. Yelice

Yelice Niet meer actief

:$ jeetje meid wat erg ! werd je man wakker van ze ? wat eng dat ze zelfs binnen komen als je thuis bent.
    ZIjn het miss bekenden van jullie die weten dat er iets te halen valt?
    IK heb zelf rolluiken en gelukkig is hier nog nooit ingebroken maar in ons vorige huisje wel en toen was ik zooo bang :x

sterkte !

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben een alarminstallatie. Ik vraag me alleen af of die mensen van de centrale wel alert reageren als er wordt ingebroken ;) De keer dat ons alarmsysteem in storing schoot omdat iemand ergens mee bezig was, hebben ze gewoon 10 keer de drie nummers gebeld die in hun systeem staan (van mijn man, van mij en mijn zwager) totdat iemand eindelijk opnam ;)

Ik zei laatst al tegen mijn man dat er eigenlijk een noodcode zou moeten zijn. Die we dus geven in plaats van de gewone afmeldcode zodat zij direct weten dat er groot alarm is (voor het geval je onder schot wordt gehouden en dus wordt gedwongen de juiste code af te geven ;)).

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, wij doen eigenlijk niets bijzonders. We doen altijd de deuren op slot en dat is het eigenlijk wel. Ook overdag als ik thuis ben heb ik altijd de achterdeur op slot, want we hebben hier in de stad een tijd last gehad van insluipers die gewoon binnenkwamen als je thuis was en even op de toilet zat, boven was of op de bank lag te slapen.

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat eng dat er ingebroken is, hebben ze ook waardevolle spullen gestolen? Wat bezield die lui toch ook. Kunnen ze niet werken voor hun eigen geld / spullen?

Het enige wat wij hebben is buiten een lamp met sensor. Maar daar zit een spaarlamp in dus het licht is niet zo fel.

En verder slaap ik best licht. Mocht ik iets horen dan maak ik mijn man wakker en dan gaan we wel ff met een hard voorwerp naar beneden om de hersens in te slaan. Maar schijnt dat in onze buurt niet (veel) ingebroken word. Oja, tegenwoordig hebben we ook de knip op de deur.

20. Eliz

Eliz Actief lid

17 dec 2009
    142
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn ouders hebben een mechelse herder en die hebben ze gewoon wat gegeven, want heeft 2 dagen alleen maar kunnen liggen en deed heel raar alsof hij van de wereld af was.

Deel Deze Pagina