Wij hebben dubbel glas, dubbele sloten, dievenklauwen, extra lampen, stickers met camerabeveiliging en het helpt gewoon niet. De 1e keer zijn ze via het raam gekomen en vanmorgen gewoon door de deur..... , na de 1e keer voelde ik me ook superonveilig maar nu ben ik alleen maar boos.....
hier is ook 2 of drie keer ingebroken, nog voordat ik er woonde gelukkig.... dus wij hebben nu alarm sinds 1 jaar..... veilig gevoel! we hebben ook een winkel, dus qua omzetten is het ook veiliger. Alarm is petproof, dus de kat kan er gewoon doorheen lopen......
Verder wonen wij in een nieuwbouwhuis met allemaal van die nieuwe sloten. Deurklinken moet je eerst omhoog doen voordat hij op slot zit. Overal op de ramen zitten van die haken met sleutels er in. Ook boven. Kantelramen zitten ook beveiliging op. In de tuin hebben we een schijnwerper staan die aan gaat bij beweging.
jee rot zeg! Bij ons ook 2 keer in 1 maand. We hebben een hond, maar als ze echt willen komen ze wel binnen. Al ben ik heel alert op de sloten, maar iets extra's doen we eigenlijk niet...
rolluiken zijn niet zo duur hoor. We hebben beneden een heel groot raam en een raam tot aan de grond en boven op alle slaapkamers veel ramen. kostte 2500 euro. heb er wel veel plezier van, ook in de zomer tegen de warmte.
Nou 2500 euro vind ik niet 'niet zo duur' hoor , ben nu in ieder geval voor een rolluik voor de deur aan het kijken......
Als ze echt willen....komen ze waarschijnlijk toch wel binnen Heb naast me bed een ploertendoder staan...en heb ergens een flesje pepperspray....maar waar Zal de inbreker wel even vragen of hij wil wachten tot ik het heb gevonden
wij hebben op alle deuren dievenklauwen, we doen altijd alles op slot, we hebben 5 deuren en daar past 1 sleutel op maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is
voor de deur zou ik nooit doen, wat als er brand uit breekt, moet je eerst die rolluiken nog omhoog doen. die van ons zijn ook nog elektrisch, dus moet je echt wachten totdat ze omhoog zijn
Ja, ik snap wat je bedoeld, het gaat met name om de achterdeur, die is gewoon het meest inbraakgevoelig, dus niet voor de voordeur
Wij doen eigenlijk niks om het te verkomen. Zit nu zo even te denken dat 9 van de 10 keer de deur niet eens op slot wordt gedraaid als we beide weg zijn Wel hebben we 2 honden. 1 daarvan zit altijd in de huiskamer. Er zit dan nog wel een deur tussen maar zodra zij iemand binnen ziet komen die ze niet kent, dan slaat ze gelijk aan. Ze laat niemand binnen zonder onze toestemming. zelfs niet als we thuis zijn.
Hmm als inbreker zou ik me nog eens bedenken ja. Bekende lijstjes trouwens... Maar jee Fem twee keer in zo een korte tijd? Wat erg voor je! Bij ons vorige huis had een of andere malloot geprobeerd om in de auto in te breken en dat vond ik al een eng idee. In ons vorige huis hadden we grind om het hele huis liggen. Dat hoor je zo goed als er iemand overheen loopt, denk dat dat ook wel wat afschrikt. Misschien een bordje 'hier waak ik' met een enge hondekop aan de deur? Heb wel eens gehoord dat een inbreker liefst met een paar maanden weer terugkomt, omdat dan alles net weer vervangen dus hagelnieuw dus erg stelenswaardig is...
Niet veel deuren zijn gewoon op slot, maarr ik heb een ontzettende waakse hond die erg afschrikt! Die overigens erg vrolijk is maar erg gefixeerd op wat er buiten gebeurd.
We hebben een hond en dat is het dan ook wel. Las laatst wel in de krant dat dat al heel veel scheelt!