Wat doen jullie om slimmer te worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jan de Hoop vind ik ook nog wel een leuke anchorman :), af en toe heeft hij van die flauwe humor. Verder kijk ik ook liever het jeugdjournaal.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zowel Napoleonman als ikzelf staan voor de klas. Dan moet je wel bijblijven ;) Ik geef aardrijkskunde en wereldoriëntatie (soms wat economie, maar das niet mijn vak) mijn man geeft maatschappijleer. Beide vakken waarbij je veel van de actualiteit moet weten. Ik begin mijn lessen dan vrijwel altijd met wat er in het nieuws was of we kijken jeugdjournaal in de klas (is vaak wat beter begrijpbaar).
    Verder lees ik ontzettend veel. Ik heb een e-read programma op mijn telefoon waar ik ontzettend veel boeken op heb staan. Ik lees zeker wel 1 boek per week.
    Verder veel denkspelletjes/puzzels. Voor ik zelfs maar op sta 's ochtends is het eerst dat ik bekijk het nieuws zowel regionaal als landelijk.
    Ik volg ook wel eens lessen bij collega's of neem een schoolboek door (ook handig bij huiswerkbegeleiding;)).

Ik had het vroeger veel te gezellig op school, maar toen ik voor mijn eerste studie (hbo-v) moest solliciteren in het umcg (toen nog azg) werd ik niet aangenomen omdat mijn IQ te hoog was (je moest allemaal testen doen, IQ, EQ enz) en bleek ik dus hoogbegaafd te zijn... :) Tsja, alleen daar dan ook op een wijze manier gebruik van maken is wat anders natuurlijk... daarbij ben ik ook erg faalangstig dus komt dat er vaak toch niet uit.

Maar wijsheid komt met de jaren :p Klinkt stom maar dat merk ik wel echt. Ik denk ook dat heel veel wat kinderen voor taal en rekenen moeten doen pas later echt kan 'landen'. Ik denk dat veel taal en met name rekenopgaven en vaardigheden niet op de juiste momenten wordt aangeleerd (vaak te vroeg) en dat kinderen daarop worden afgerekend en gedemotiveerd raken terwijl hun hersens die lesstof gewoon nog niet kunnen bevatten.

Kinderen houden je ook slim en creatief, al schijnt het wel dat je IQ met elk kind dat je krijgt achteruit gaat... hmmmm ;)

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Google een woord als ik niet weet wat t betekend, en pluis t onderwerp verder uit.

Ik lees overdag veel nieuws via internet, en ZP, elke avond kijk ik het nieuws.

Spelletjes zoals Sudoku, Mahjong e.d. speel ik ook regelmatig.

Verdiep me in het bedrijf waar ik in werk door alles te kunnen/willen doen.
    (Is niet vanzelfsprekend, typetjes "ik doe wat ik moet doen, en dan is t zo 5 uur" daar loopt t bij ons vol van!:x)

4. Dana

Dana Niet meer actief

visolie slikken :D

mijn man heeft een eigen bedrijf met nog 2 mensen die uit 3 bv´s bestaat met 1 overkoepelende bv en ik doe hun boekhouding en administratie.

mijn man heeft best wat algemene kennis en als we het nieuws zitten te kijken dan vraag ik hem regelmatig wat.

verder blijf ik dagelijks leren van mijn dochtertje ;)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik werk 4 dagen per week waarbij ik ook 3 talen vloeiend moet spreken, lees de krant, kijk het RTL journaal om half 8 en het NOS journaal om 8 uur, kijk National Geographic en Discovery Channel, lees ongeveer 4 non-fictie boeken per maand (veel geschiedenisboeken, politiek geschiedenis, biografieen, natuurkunde, paleontologie etc).

6. Lissymar

Lissymar Lid

15 jan 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Ik heb net een tweede bachelor studie afgerond (lerarenopleiding geschiedenis). Normaal zou ik zeggen: ik lees veel informatieve boeken, en volg het nieuws enzo, maar met een nieuwe baby van 4 weken oud laat ik dat allemaal maar even voor wat het is.:D
    Ik zoek wel veel informatie op internet, vooral over de ontwikkeling van mijn baby.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Regelmatig even op ZP kijken. :D

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Quest lezen :)

9. Ik heb overigens ook regelmatig dat me uit het niets één of andere vraag te binnen schiet, waar ik het antwoord op wil weten. Waarom de lucht eigenlijk blauw is, of iets in die richting. Dat zoek ik dan ook altijd meteen op.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik zet mijn brilletje op, dan lijk ik in iedergeval intelligent:cool:

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik lees veel, kijk veel naar documentaires.. Verder zit ik veel op google en internet.

Verder via het werk een aantal cursussen gevolgt waarbij ik mijn werk nog beter kan uitoefenen, hier heb ik in het dagelijkse leven natuurlijk ook profijt van..

Ik ben erg nieuwschierig en leergierig.. Goede eigenschappen, niet?!

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat is heel slim :D

13. danip

danip Niet meer actief

Ik verf mijn haar.. van blond naar donker :p

maar serieus, ik kijk veel docu's, discovery en lees de krant. Cursussen doe ik via mijn werk, en naast mijn werk doe ik wel eens een cursus voor een van mijn hobby's.

Maar om er "slimmer" van te worden doe ik het niet. Ik doe het omdat ik dat nou eenmaal leuk vind.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik lees de krant online of kijk op teletekst. elke dag.
    journaal kijk ik ook meestal wel 1x per dag.

15. haha awesome :D

net zoiets als je haar donker verven :p

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik lees de krant als ik op het werk ben, heb 'm thuis namelijk niet. Kijk elke dag het nieuws, elke morgen, om 18:00 en voor ik naar bed ga.

Verder zoek ik idd meteen iets op wat ik niet snap.

Kijk veel nat. En discovery

Probeer me gewoon altijd ergens in te verdiepen wat me interesseert.. Pikook snel iets op en zal dat niet snel vergeten

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik word wakker met twee bakken koffie, de krant en het nieuws en heb meestal de radio aanstaan waar ook elk uur het nieuws is.

Had voorheen een vriendin die niet eens wist wie Kok of Clinton was, dat vind ik best erg eigenlijk...ik ken ook echt niet iedereen hoor maar vind het toch wel belangrijk om bij te blijven zeg maar.

18. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Studeren:)

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ben altijd al erg leergierig geweest en alles wat ik een keer lees of hoor,onthoud ik ook! Daardoor heb ik een brede kennis,mijn vriend noemt me Google..:D

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik blijf door mijn werk automatisch bij de tijd... ik moet mensen iedere dag wetten en regels uitleggen, en ze met juridische problemen helpen, om het maar even simpel te zeggen. Dus dat betekent veel cursussen en het bijhouden van literatuur, wetswijzigingen etc.
    Alle bezuinigingen die nu op stapel staan volg ik op de voet, want het effect daarvan zie ik direct weer terug bij mijn cliënten in de spreekkamer.
    Heel actueel werk dus....ik hou d'r van!
    Verder ben ik van nature gewoon geïnteresseerd in politiek en de maatschappij. Dus lees ik daar veel over.

Hollanddoc is hier ook onmisbaar :cool:

Deel Deze Pagina