Gaatjes in shirts! Ik word er gek van!

Discussie in 'De lounge' gestart door Faye80, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik had laatst een topic geopend over hoeveel geld je per maand aan kleding uitgeeft, sommige bleken echt jaren met dezelfde kleding te doen maar dan hebben diegene vast geen last van het volgende probleem:

Ik ben dus helemaal los gegaan afgelopen maand en heb een hele nieuwe zomer garderobe aangeschaft. Maar nu loop ik alweer in het derde nieuwe shirt met gaatjes onderin ter hoogte van mijn riem. Die riem is waarschijnlijk niet de oorzaak want het eerste shirtje had ook na 1 dag gaatjes en toen geen riem. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ze erin komen iedere keer, wel baal ik er ontzettend van!

Wie weet hoe ik deze gaatjes voorkom of nog op een redelijk onzichtbare manier kan fixen?

Iemand?

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Bij mij was dat ook. Bleek een haaltje te zijn aan de commode waar ik dus een paar keer per dag tegenaan schuurde :D

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ik lees mee, helaas geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier ook en ik draag geen riem. het is me echt een raadsel waardoor het komt. Eerst alleen maar bij kleding van esprit en ;ater ook bij andere dingen. Ook bij zomerspul wat ik droeg zonder jas dus tussen de rits was het toen ook niet gekomen. Mijn schoonzusje heeft het ook altijd, heel stom.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb nog kleding van voor de zwangerschappen :) dus nee herken het niet. Misschien idd schuren langs aanrechtrand met koken etc. Ik kom met mijn kruis bij het aanrecht dus ben erg lang dus misschienis dat de rede dat ik er geen last van heb

6. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Denk persoonlijk dat het aan de wasmachine ligt.... misschien te vol ofzo.
    Ik had t ook regelmatig en heb daar toen op gelet.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn moeder heeft dat ook

Gaatjes van lipje vd rits? Of toch de riem

Als ze telkens op dezelfde plek komen en jij de enige bent in het gezin kijkt me bijv de wasmachine niet de oorzaak. Vooral niet als ze er vanaf dag 1 bij het dragen inzitten en nog niet in de was is geweest

8. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook!!

mijn oplossing was; wasmachine uit elkaar halen!!
    ik had al een keer de rubbers nagekeken maar niks te zien, mijn handige vader had hem uitelkaar gehaald en ja hoor! kwam een ijzer bh haakje tegen!! nu is het probleem opgelost!

miss hebben jullie er iets aan?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar het zijn alleen mijn shirtjes. het zijn geen shirts van de andere 4 gezinsleden en ook broeken en sokken blijven heel. Het gaatje zit ook altijd op dezelfde plek, n mijn geval boven een eventuele riem of rits.

10. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Maar de gaatjes ontstaan echt tijdens het dragen. 's morgens nog niets te zien, 's avonds gaatjes.. baal, baal, baal!! Ik schuur inderdaad wel veel met mijn shirts langs aanrechten (thuis, werk) en commodes. Ik ga alles nalopen straks! heb ook al gelezen dat stenen aanrechten gaatjes veroorzaken. Onze wasbak in de badkamer zou ook de boosdoener kunnen zijn. Ik ga op onderzoek!

11. SeaShell

Lipje van je rits en het komt dan bijv als je zit dat het erin steekt of als je bijv tegen de aanrecht aanstaat

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb dat ook. Komt door knoop, rits, riem waarmee ik tegen de commode en het aanrecht aanschuur..

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    hier precies hetzelfde.. al twee shirtjes ter hoogte van riem, onderkant shirtje... vol kleine gaatjes...
    hoe dit kan is mij een raadsel?

14. urmylove

urmylove Niet meer actief

ehh... mottengaten misschien? die maken hele mooie rondjes in je shirts ;) Ik heb het soms ook, gewoon mottenballen of iets anders in je kast hangen/leggen.

als het mottengaten zijn.. de motten leggen eitjes op je kleding, die larfjes die uitkomen eten dat katoen op ;) vandaar de gaatjes.

15. SeaShell

Wel gek dan dat alle gaatjes op dezelfde plek zitten en niemand anders in het gezin het heeft en alleen truitjes geen broeken ofzo

16. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Ik heb het ook veel gehad, nu andere riem in mn broek en heb het idee dat het minder is...Ik denk toch door de riem dus

17. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Heb precies het zelfde als wat jij hebt, maar dan alleen met shirtjes van de H&M ... Ik ga ook maar eens even alles nalopen aan randjes in huis haha (oh en ik draag nooit een riem)

18. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik heb jarenlang hetzelfde probleem gehad, soms binnen een week nieuwe shirtjes verpest op die manier. Het hield het 1,5 jaar geleden opeens op, maar ik had geen idee waarom want er waren zoveel dingen veranderd. Nu vond ik laatst weer een oude spijkerbroek en meteen had ik weer gaatjes in m'n kleding, inderdaad rond de hoogte van de knoop. Meteen die broek weggegooid (die ik vroeger dus veel droeg) en nergens meer last van. Jammer genoeg wel nog een trui verpest die ik graag droeg maar ben blij dat ik erachter ben wat het nou was.

19. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Het ligt bij mij aan het schuren langs het aanrecht. Als ik iets van metaal onder het shirt heb (knoop of riem dus) dan is het dus het schuren van die knoop of riem langs het aanrecht, waar mijn shirt nog tussen zit. Sinds ik daar beter op let (even het shirt tussen de riem of broekrand proppen voordat ik ga afwassen bijvoorbeeld) is het opgelost.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Rook je?

Ik was voordat ik zwanger werd zo'n rokende sukkel die haar as altijd naar beneden liet vallen.
    Daar kreeg ik gaatjes van in mijn shirts. Gestopt met roken; weg gaatjes.

Deel Deze Pagina