Wat doen jullie om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noukie89, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    En ohja, ook heel belangrijk, foliumzuur en niet meer drinken...
    Zelfs mijn man dronk niet in die periode voor "optimaal gezonde zwemmers" ;)

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik reken via internet de dagen uit dat ik het meest vruchtbaar ben
    slik foliumzuur
    en blijf na de sex even liggen
    verder drink ik in de laatste weken van mijn cycles geen alcohol
    en ik ben gestopt met roken :D

mag er van mijn vriend nog niet te veel mee bezig zijn
    pas na een half jaar vind hij het nodig om te gaan denken aan ovu testen enz

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik heb gedaan om zwanger te worden?
    Stoppen met pil en condooms, beginnen met foliumzuur en dan vaak seks hebben.
    Verder heb ik er niks voor gedaan (of gelaten).

4. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

idem dito, heb gewoon gerookt,,ongezond gegeten en regelmatig alcohol gedronken en vooral veel sex :D en dat binnen 6 maanden op mijn leeftijd :D van de 4e :cool:
    mijn tip, jezelf niet gek maken en vooral gewoon doorgaan met genieten van het leven :)

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    De eerste keer heb ik eigenlijk niks gedaan. Ja, seks rond de vermoedelijke eisprongdag en nog even blijven liggen na de tijd. Manlief is veel weg dus ik was bang dat ik super gestresst zou worden als ik ovutests zou gebruiken en dan zou uitvinden dat hij op de perfecte dag net van huis was...

Maar ja, eerste zwangerschap is helaas niet goed gegaan en nu ben ik er toch wel veel intensiever mee bezig.... Foliumzuur, veeeeeel groene thee (schijnt te helpen, en anders maar niet, 't is in elk geval lekker), vruchtbare dagen proberen uit te rekenen, ovutesten, cs bekijken.... Hmpfsss..... Hoop zo dat 't lukt.... :(

6. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    leuk om te lezen dat ieder zijn eigen manier heeft, en dat de ene wel blijft roken en drinken, en een ander er voor kiest op met alles te stoppen! Wij doen het zelfde als de rest pilletjes slikke even blijfe liggen benen omhoog en lekker gezond eten zelf drink rook ik niet ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Roken heb ik nooit gedaan (m.u.v. één heel dronken avond/nacht meer dan 15 jaar geleden) dus daar hoefde ik niet mee te stoppen. Drinken deed ik nog wel eens, totdat ik overtijd was. Toen meteen mee gestopt (m.u.v. 2 keer glas champagne tijdens zw). Zelfde geldt voor medicijngebruik: pas na positieve test overgestapt naar andere medicatie. Ik ben niet gezonder of ongezonder gaan eten dan anders.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik slik foliumzuur en vitamine D.
    Verder zoveel mogelijk klussen, en daarna even blijven liggen.
    Meer doe ik eigenlijk niet, ik drink af en toe nog wel eens een glaasje, rook nog en eet nog een biefstukje etc. Vindt dat ik nog genoeg tijd heb om dat te laten staan, als ik eenmaal zwanger mag zijn duurt 9 maanden al lang genoeg om geen biefstukje meer te eten of een lekker glaasje malibu te drinken :)

9. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik slik zwanger worden van de etos, gebruik ovulatie testen ivm onregelmatige cyclus en wij doen het om de dag en daarna blijven liggen! Maar helaas ook nog zonder succes!! Roken en drinken doen we allebei niet!

Groetjes naatje

10. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Bij de 2e hebben we er iets langer overgedaan dan gemiddeld. 1.5 jaar. Ik heb toen een maansteentje gekocht en deze dag en nacht bij me gedragen. Hierna was ik meteen zwanger, er zat toen ook een scheur in het steentje, later kwam ik erachter dat dat ook de bedoeling was.

Groetjes Lisette

11. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    #31 Chantalleke26, 23 jun 2011
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
    Mijn spiraaltje laten verwijderen...

Foliumzuur slikken, sexen en nog geen 4 weken later een positieve zwangerschapstest!
    Ik rookte en dronk wel gewoon, bij positieve test gestopt..

Mijn vriend heeft er meer voor gedaan.. Die heeft 1000 km gereden, omdat ik mijn meest vruchtbare dagen elders (eerder een vlucht geboekt) in Europa was! :)

Ow.. Dit gaat over nog zwanger worden, sorry!
    Ik denk sowieso dat je er niet te veel mee bezig moet zijn..
    Ik was er heel nuchter onder en het was zo raak! Ook niet altijd even prettig lijkt me: heb nauwelijks de tijd gehad eraan te wennen, zodra je het besluit neemt en ook direct in verwachting raakt..

12. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Wat een leuk en interessant topic.

Wij hebben in de vruchtbare periode om de dag sex.
    Ik ben sinds 3 maanden bezig met ovutesten.

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik rook niet, drink af en toe, en eet gewoon alles..

Ben in de laatste cyclusweek wel iets voorzichtiger, gewoon omdat ik me daar zelf prettig bij voel. Ik hou wel rekening met mijn cyclus, maar we klussen gewoon lekker veel.. Blijf altijd wel liggen daarna, maar dat deed ik sowieso al..

Verder ovu-testen, tempen en dat soort dingen doen we nog niet aan.. Misschien als ik over een paar maandjes nog niet zwanger ben..

Ben wel gestopt met mijn medicatie tegelijk met de pil, maar dat komt omdat dat afgeraden wordt, ook tijdens proberen zwanger te raken.

Ik ben er dus wel mee bezig, maar (nog) niet obsessief :p

14. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Als je in 1 keer zwanger bent krijg je natuurlijk ook niet de kans om er veel mee bezig te zijn. Helaas is dit maar voor een paar mensen weggelegd.

Voor mij blijkt het heel lastig te zijn om niet veel te denken aan onze grote wens. Ondanks een drukke baan, tentamens etc zweeft de gedachte aan een positieve test altijd wel ergens in mijn hoofd..

15. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Om de dag klussen tijdens de vermoedelijke ovulatie, maar wel alleen als we allebei in de stemming waren en als het even kan inderdaad een hoogtepunt ná de zaadlozing :).

Verder gezond eten/leven, foliumzuur slikken en er héél veel mee bezig zijn (kan helaas niet anders.... ).

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Mij eens in de zoveel tijd iedere dag injecteren met hormoonspuiten om mijn cyclus plat te leggen en daarna met een ander hormoon proberen giga veel eicellen te maken. Laatste keer had ik 15 eicellen.. Die halen ze er met een lange naald uit wat erg pijnlijk is. Daarna 3 x daags vaginale bolletjes gebruiken om de progesteron op peil te houden. Dan maar hopen dat de eicellen goed worden gevrucht en tot mooie embryo's groeien. Wanneer je een hele goede hebt (6 van de 15 eicellen) krijg je er eentje terug. Dan moet je wachten hoe de andere 5 zich houden.. uiteindelijk waren maar 2 goed genoeg om ingevroren te worden.. de helse wachtweken (terwijl je weet dat de bevruchting in iedergeval is gelukt!).. en dan door die vervloekte hormonen die je hebt gebruikt en nog steeds krijgt geen duidelijkheid of het nu gelukt is of niet..

Oh en natuurlijk gebruik ik foliumzuur met toegevoegde vitaminen en mineralen en ik gebruik ik tarwekiemolie capsules om de doorbloeding van de baarmoeder te stimuleren..

Verder rook en drink ik niet en leef gezond.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben sinds december bezig met een gezondheidsoffensief, om een volgende zwangerschap zo goed mogelijk te laten verlopen. Ik slikte daarvoor al jaren gravitamon vanwege de borstvoeding, maar ben sinds december over op prenafem van orthica omdat daar ook omega in zit en het lichaam deze capsules blijkbaar makkelijker opneemt. Ook slik ik sinds december 5 mg foliumzuur (12 keer zoveel als normaal vanwege neurale buisdefect bij dochter) en krijg ik elke 8 weken een vitamine B12 spuit. Nu met zwangerschapswens is dat om de 4 weken, ook vanwege het defect. Ik rook al jaren niet meer (ben gestopt toen ik onverwachts zwanger bleek) en drink ook niet meer. Mijn vriend is gestopt met roken en drinkt af en toe een biertje. Verder drinken we elke dag een groene smoothie (2 stuks fruit en bladgroente, wat water en de blender in) zo kom je makkelijk aan je groente en fruitbehoefte. We zijn pas deze maand begonnen met oefenen, omdat mijn vriend eerder nog niet toe was aan een nieuwe baby en we over een paar maanden een verre reis gaan maken. Dan wil en kan ik niet hoogzwanger zijn. Ik gebruik sinds een paar dagen ovulatietesten, maar die geeft geen piek aan :( Terwijl ik vannacht heel duidelijk mijn eisprong heb gevoeld en die ook altijd voel! Maar we hebben nu om de dag seks en blijven dat ook doen tot mijn nod eraan komt. Dit ei wil ik echt niet missen! Bij de vorige zwangerschappen was ik in de eerste ronde al zwanger. Ben in februari ook nog heel even zwanger geweest maar een vmk gehad. Omdat ons dochtertje overleden is, sta ik niet meteen te juichen bij een posi test. En wanneer die test posi is, mag ik mezelf elke dag gaan prikken met antistolling en dan maar afwachten of het kindje blijft zitten en wel gezond is. Wij doen er dus aardig wat voor, maar na onze ervaringen is ook wel gebleken dat een zwangerschap en een gezond kind echt grote wonderen zijn!

18. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Beide gestopt met roken...slikken beide foliumzuur en mijn vriend slikt nog extra zink. Eten gezond en bewegen veel...zijn er veel mee bezig en ik blijf met kussen onder bips altijd nog even liggen etc. De enige valkuil die er is bij mij is dat ik wel eens een wijntje drink...ik wil dolgraag zwanger worden samen met mijn vriend maar voor ons is gewoon leven ook belangrijk...en mocht het tweede zaadjes onderzoek tegenvallen dan zullen er ook bepaalde hormomen ingenomen/ gespoten worden maar dat weten we pas over 1 week wat de vervolgstappen zullen zijn....

Maar net zoals iedereen hier doen wij er ook zoveel mogelijk aan om onze droom te verwenzenlijken...

Succes meiden!!

Liefs Pien

19. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Dat is een hele goede tip die ik net las... hoogtepunt na de zaadlozing.
    Toen ik dat doorhad was ik meteen de eerste ronde zwanger :)
    Kijken of het nu weer gewerkt heeft....

20. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    @vlinder1986 ik denk dat alle beetjes helpen in het proces om zwanger te worden...zolang je er samen maar van geniet en het geen moeten wordt ;):D

Succes en hopelijk ben je heel snel weer zwanger!!

Liefs Pien

Deel Deze Pagina