Wat doen jullie om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca84, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

eigenlijk doe ik nix...behalve klussen...

2. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Sexen! Heel veel Sexen!

3. Niet meer actief

he bianca heb je al getest?

4. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Nee, nog niet getest. Ook nog niet ongi, maar ik ben nog maar twee dagen over tijd (uitgaande van 31 dagen cyclus) en ik wil wachten tot dag 36, vooral omdat ik het gevoel heb dat ik ongi moet worden.
    Ik zat te denken dat ik, als ik woensdagochtend nog niet ongi ben, dan ga testen. Zou leuk zijn zo opp Valentijn....zo'n cadeau heb ik mijn hubbie nog niet eerder kunnen geven....

5. om de dag seks hebben! ik blijf ook liggen! nou las ik ergens dat je niet met je benen in de lucht moet maar met je knieen naar je toe en je armen eromheen, dan kan de sperma beter 'glijden' haha! verder temperaturen. k had ook ergens gehoord dat als je na een jaar niet zwanger bent en je gaat ervoor naar de dokter dat hij zegt dat je moet temperaturen, dus ja, ben alvast bezig, en is ook handig om te zien, dan weet je wanneer je je eisprong hebt (temperatuur is dan iets hoger) je moet s'ochtends temperaturen met een digitale, nog voor je opstaat.. ik rook wel (niet veel, maar is wel zo dat rokers langer over zwanger worden doen). Foliumzuur slikken en fruit eten!
    verder probeer ik er overdag niet te veel mee bezig te zijn. al lijkt het niet zo, maar ik denk dat stressen ook tegenwerkt. het iedere keer zo'n teleurstelling om een negatieve uitslag van de test te zien!

6. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Volgens mij moet je er gewoon niet zo mee bezig zijn. Lekker relaxen en seks hebben wanneer je ook zin hebt. Je relatie moet vooral leuk en fijn blijven. ;)

7. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik ben nog niet gestopt met de pil (half april de laatste) maar wil me vooraf wel al goedvoorbereiden. US Mommy schrijft dat ze een erfelijksheid onderzoek heeft laten uitvoeren, moet je hiervoor via de HA doorgestuurd worden? Er zijn namelijk nog wel wat erfelijke ziektes in de beide families (ik heb de vragen lijst van het erfocentrum ingevuld) en ik zou het wel prettig vinden wanneer ik weet of hij en ik misschien ook drager zouden zijn. Ook denk ik dat het wel erg verstandig is een SOA onderzoek te laten verrichten bij jezelf en je partner. Stel je voor dat jij drager bent van een ziekte die het leven van je kind zal beïnvloeden, en dit was te voorkomen geweest. Een goede start is het halve werk, en we hebben het wel over de start van onze kindjes.

US Mommy, kan je mij een paar tips geven hoe je het hebt aangepakt? En Irisje, voor het SOA onderzoek ben je toch ook gewoon naar de HA gegaan?

Groetjes Lidy

8. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    @ Lidy

Bij ons is het heel gewoon dat je voor je begint met klussen dat je alles ff laat checken door de gyn en die doet dan ook meteen het erfelijkheids onderzoek.
    Ik kan je helaas geen advies geven over hoe het in NL werkt. Misschien dat je het aan je HA moet voor leggen en zeker als er bepaalde ziektes veel voor komen in je familie.

9. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    US Mommy woont in de USA, had ik kunnen weten.
    Maar in iedergeval bedankt voor je reactie, ik neem gewoon contact op met mijn HA en die kan me vast verder helpen. :D

10. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    Dit is de moeilijkste tip van allemaal denk ik. ER NIET MEE BEZIG ZIJN!

Ik was zelf anderhalf jaar bezig om zwanger te raken, dit was dan gelukt maar dit ging dan weer mis met 6 weekjes, dan hadden we besloten om er gewoon even mee op te houden, en door alle gebeurtenissen toen trouw van mijn vader, overleden opa, verhuizingen, toen werd ik zwanger, en toen hadden we enkel geklust toen we zin hadden.

Was er daarvoor teveel mee bezig, cyclus uitrekenen, tempen enzovoort....

Groetjes,
    N23

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik slik foliumzuur, ben gestopt met roken (wilde ik toch al en nu had ik wel een hele goede reden;?) ik drink nog wel eens een wijntje als ik ongesteld ben, maar ook erg weinig, het is zowiezo niet gezond ;) ik eet gezond, beweeg regelmatig.
    verder hebben we regelmatig sex, we letten een beetje op de kalender en we vrijen niet alleen rond de eisprong, maar gewoon de hele maand door. ik heb inmiddels 3 maanden ovulatie testen gedaan en in maart gaan we naar de gyn. in nl gebeurd dat niet zo heel snel binnen het eerste jaar (ik heb veel problemen met zwanger worden in de familie, vandaar) en heerst er meer een cultuur van 'laat eerst de natuur eens zijn gang gaan'. we zijn er deze maand voor het eerst weer iets meer mee bezig, maar dat komt doordat 3 directe familieleden de afgelopen maand zwanger zijn geworden en het gevoel van 'ik wil ook' dan even de kop op steekt. verder proberen we er zo ontspannen mogelijk over te doen, dat werkt nog altijd het beste :D

12. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Foliumzuur slikken. Wat rustiger aan met de drank. Maar ik ga mezelf niet alles ontzeggen, want misschien duurt het nog wel een jaar. En in de eerst zes weken schijnt het niet zo heel veel kwaad te kunnen, wat je allemaal eet en drinkt.
    Lief is gestopt met roken. Niet speciaal vanwege het zwanger worden, maar het is wel mooi meegenomen. Zelf rook ik al jaren niet meer.
    En verder... gewoon lekker sexen, wanneer we er zin in hebben. (Hij heeft altijd zin en ik soms iets meer dan anders ;) ).
    Temperaturen of ovulatietesten, daar begin ik nog even niet aan. Ik denk niet dat dat goed voor me zou zijn. Dan wordt het een echte obsessie.

13. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Het enige wat wij den is gewoon lekker sex-en wanneer we zin hebben... en natuurlijk wel foliumzuur slikken... heb wel moeten gaan tempen van de dokter... ondanks dat we nog niet lang bezig zijn... maar hij wilde gewoon eens wat cyclusjes van me zien... (Loop al heel wat jaartjes bij de gyn. en hij wilde dit eerst zelf zien voor we daar ooit eens naartoe zouden moeten, uit voorzorg dus)

14. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Stap 1: stop met de pil..
    Stap 2: verbrand ritueel alle condooms.
    Stap 3: Begin met het slikken van foliumzuur.
    Stap 4: Drink niet/met mate. (ook als man zijnde)
    Stap 5: Veel sex, van voor het berekende ei tot er na (het mocht eens met de trein komen, dan is het te laat)
    Stap 6: Mocht het allemaal niet zo snel lukken, doe rustig aan, geen stress en koop een thermometer.
    Stap 7: Hou temp kaartjes bij, eventueel aangevuld met ovulatie testen.

Stap 8: Wacht af tot je NOD, test, vier feest of begin weer bij stap 1.

En de beste tip voor zowel man als vrouw: Raak niet in de stress/dip als het na een paar keer nog niet raak is.

15. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    hmm, er zijn ook nog andere tips hoor.

Laat je man
    - 1 kopje koffie per dag drinken (beweeglijkheid sperma)
    - foliumzuur innemen (kwaliteit sperma)

De vrouw
    - na het sexen een kussen onder je billen leggen (dan maak je een helling zeg maar)
    - 2 tal min na het sexen zelf klaarkomen (zuigeffect baarmoeder)

Dit zijn toch de meest voorkomende tips.

En natuurlijk beiden gezond leven en genieten.

Groetjes,
    N22

16. Niet meer actief

heb jij dat ook gedaan dan?

En hielp het direct?

Liefs Swiggy

17. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    ik heb ook gehoord dat zink tabletjes 1 per dag goed is voor de zwemmertjes

ik heb hier alle mogelijkheden al gedaan en zie resultaat
    we zitten in ronde 8

denk dat het gewoon zet er niet al te veel druk op
    ook al is dat soms moelijk

hou het plezierig en geniet van elkaar

gr maria

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik zie m'n man nog niet echt foliumzuur nemen. Dat is meer een vrouwending. Helpt het echt?
    Hubbie is wel van het roken af en gaat nu wat minder alcohol drinken in de vruchtbare periode (nu neemt hij zo'n 4 glazen per week; straks rond vruchtbare periode nog 1 of 2). Helpt dat ook?

19. Niet meer actief

uuh niets :p

Ik blijf nooit liggen
    Ik plas meteen daarna (vanwege blaasonsteking)
    Ik rook zoiezo niet, ik drink weinig tot niets
    Foliumzuur slik ik al jaren vanwege een andere klacht.

Dit was mijn eerste maand met de persona die ik wilde gebruiken en we hebben geeneens kunnen klussen om de datums (zoals het moest dan zogenaamd) en TOCH zwanger, terwijl ik een gekantelde baarmoeder heb (bleek dus eigenlijk moeilijker zwanger te kunnen worden)

Kortom HEB GEWOON PLEZIER en probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, als je nu jaren bezig bent kan ik snappen dat het een obsessie word maar als je net gaat proberen dan heb je gewoon plezier.

Ik heb geeneens de persona maand af kunnen maken haha

Even ter uitleg volgens de persona had ik vrijdag mijn eitje en heb alleen maar woensdag ervoor sex gehad (dus toen wist ik geeneens dat ik vrijdag eitje zou hebben) en daarna pas weer zondagavond / maandag

dus zo precies komt het ook weer niet, ik denk eerder dat je teveel kan sexen hihi

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ten eerste is echt het belangrijkste om het leuk te houden, te genieten en als je gewoon geen zin hebt dan houdt het op....dat het raak mag zijn is een samenloop van goede omstandigheden...nét op het juiste moment sexen....want je kan alles volgens het boekje doen maar je lichaam blijft ondoorgrondbaar...we hebben het een aantal maanden om de dag gedaan vanaf dag 8 t/m 22 (pfff) en niks...toen door omstandigheden maar 2x in hele maand (dag 8 en 20) en het was raak! Raar toch?
    In ieder geval veek plezier succes en ik hoop dat het gauw raak mag zijn!

Liefs

Deel Deze Pagina