Wat doen jullie om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca84, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    bianca
    drank mag best
    ook voor de man
    maar teveel is slecht zowel voor vrouw als man

hier word amper alcohol gedronken
    en roken zijn we al 3 jaar mee gestopt
    maar het roken beinvloed de zaadproductie wel in een negatieve zin

wanneer is iets slecht of werkt het slecht op je lichaam
    alles waar te voor staat

doe gewoon doe je al gek genoeg

gr maria

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
  3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zink voor de man is bewezen effectief voor de gezondheid van het sperma. foliumzuur is nog niet duidelijk bewezen. de bewegelijkheid van de spermacellen neemt toe, maar ook van de ongezonde spermacellen, waardoor het risico op kinderen met een 'afwijking' en miskramen toeneemt. Dit is dus nog in onderzoek en wetenschappers durfen daarom ook nog geen advies te geven hierover, tot die tijd raad men het dus níet aan.

4. Nora1977

Nora1977 Actief lid

30 okt 2006
    167
    0
    0
    schiedam

een man foliumzuur?

5. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    In december kwam ik erachter dat ik zwanger was. Het is helaas na ruim zeven weken op een miskraam uitgelopen, maar ik werd wél zwanger. En dat terwijl we dat helemaal nog niet gepland hadden en dus nergens rekening mee hielden. Natuurlijk deed ik dat wel vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, maar daarvoor dus niet. Daarmee wil ik maar zeggen dat het volgens mij niet veel uitmaakt wat je juist wel of juist niet doet. Het zal allemaal wel een heel klein beetje van invloed zijn, maar niet veel. Daar ben ik in elk geval van overtuigd. Volgens mij is het zelfs van negatieve invloed als je er teveel mee bezig bent. Ga maar na dat je zelfs je menstruatie uit kunt stellen door maar zoveel mogelijk te dénken dat je zwanger bent.

Het is een moeilijke tip, dat weet ik ook wel, maar er niet al te veel bij stil staan, werkt volgens mij gewoon het beste. Kijk op dit forum bijvooreeld maar naar de verhalen van vrouwen bij wie het maar niet lukte en die even iets anders aan hun hoofd hadden of zo ontmoedigd waren dat ze zich erbij neerlegden da ze toch niet zwanger zouden kunnen worden. Een groot deel van hen werd juist in zo'n periode zwanger...

Succes dus allemaal met relaxt (niet) bezig zijn met jullie pogingen. Het is makklijker gezegd dan gedaan. Na mijn miskraam hebben mijn vriend en ik ook zoiets van 'en nu willen we een kind ook!' Geef de natuur de rust en de ruimte die nodig is.

6. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Wij zijn sinds december '06 bezig om zwanger te worden. De eerste maand hebben we heel vaak sex gehad. Achteraf gezien zonde van de energie omdat ik nog maar kort met de pil was gestopt. Hoe meer eisprongen er zijn verstreken, hoe realistischer wij worden. Wij proberen sex te hebben omdat wij daar zin in hebben, stiekem houden we wel wat rekeing met de vruchtbare periodes.
    Vorige maand heb ik een ovulatietest van clearblue gebruikt. We hebben tussendoor wel gewoon gevreën maar de test wees geen positief resultaat uit, waardoor je toch even twijfelt: Zal ik geen eisprong hebben?Gelukkig voel ik aan mijn lichaam wel dat ik een eisprong heb gehad.
    De komende maand wil ik gebruik maken van de Billingsmethode om toch wat zekerder te weten wanneer mijn eisprong heeft plaatsgevonden.
    Ik heb namelijk een korte cyclus maar in de cyclus een wat late eisprong.
    Veel succes met zwanger worden!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zo'n opmerking vind ik toch zo zonde....
    je vrijt toch omdat je het fijn vind? en natuurlijk vrijen de meeste klussers rondom de eisprong wel wat meer, maar ik zou niet willen vrijen als ik er niet echt zin in had?! voor mij is het niet zo zeer energie ergens in steken, ik heb het fijn met mijn man en als daar een mensje uit komt zijn we dolgelukkig. zo niet, dan hebben we het wel heerlijk gehad samen. en tuurlijk, ook ik houd op de kalender bij wanneer mijn nod is en de 14 dagen ervoor/erna ben ik me best wat van de kalender bewust, maar als we geen zin hebben, dan draaien we ons gewoon om en gaan we slapen hoor! nee, bij ons wordt de energie niet verspilt hihi we raken het gewoon gráág kwijt! :D

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Toen ik nog neit zwanger was, waren we alleen in de volgens de"voorspellingen"dagen aan het klussen...Toen dit na 5 rondes geen resultaat had, hebben we het voor ronde 6 anders gedaan. We zijn meteen na mijn nod wezen klussen om de dag tot aan mijn volgende nod...Dit om er gewoon zeker van te zijn dat ik mijn ei niet mis zou lopen, want de vorige rondes waren we tenslotte op de verkeerde dagen aan het klussen...En met succes, want ik ben morgen alweer 10 weken zwanger!

kortom je moet ff hard ana het werk met je partnes, maar het loont wel :)

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Toen ik nog niet zwanger was, waren we alleen in de volgens de"voorspellingen"dagen aan het klussen...Toen dit na 5 rondes geen resultaat had, hebben we het voor ronde 6 anders gedaan. We zijn meteen na mijn nod wezen klussen om de dag tot aan mijn volgende nod...Dit om er gewoon zeker van te zijn dat ik mijn ei niet mis zou lopen, want de vorige rondes waren we tenslotte op de verkeerde dagen aan het klussen...En met succes, want ik ben morgen alweer 10 weken zwanger!

kortom je moet ff hard aan het werk met je partner, maar het loont wel :)

10. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
  11. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    helemaal meej eens.. voor iedereeen komt dat moment en bij de ene gaat het nou eenmaal sneller als bij de andere..

Deel Deze Pagina