Hoi allemaal! 15 december is mijn zoon alweer 6 maanden. Het is een flinke jongen van 8900 gr en 70 cm. Op dit moment ziet zijn voedingsschema er zo uit: 0700 uur 190 cc, 6 friso 1, 3 nutriton, 1 rijstebloem 0830 uur 75 - 100 gr fruit 1100 uur 190 cc, 6 friso 1, 4 nutriton 1500 uur 190 cc, 6 friso 1, 4 nutriton 1800 uur 75 - 100 gr groente 1900 uur 190 cc, 6 friso 1, 3 nutriton, 1 rijstebloem Dit schema met flessen gaat al zo sinds hij 3,5 maand oud is. Vanaf 4 maanden ben ik langzamerhand fruit en groente gaan introduceren. Dit gaat erg goed, hij vindt het ontzettend lekker. Hij krijgt in zijn fles zoveel scheppen nutriton vanwege de verborgen reflux en veel te snel drinken. Nu doet hij gemiddeld 15min over zijn fles. Afgelopen week merk ik dat hij steeds eeder zijn fles wil. Dit gaat vooral om de fles van 15uur of de fles van 19uur. Of hij heeft om 18uur al zo'n honger dat hij geen geduld heeft voor zijn groentenhapje. Vanwege de verboren reflux wordt het afgeraden om zijn flessen groter te maken, omdat zijn maag dan te vol zit. Vanwege zijn gewicht mag hij geen 5 flessen meer van 190+6. Ik doe maar 1 schep rijstebloem is zijn flesje omdat hij van meer schepjes snachts heel erg onrustig wordt. Moet ik langzamerhand al friso 2 gaan introduceren, omdat dat meer vult? (beginnen met 5/1 dan 4/2 ect). Moet ik het fruit en groente gaan ophogen? Of misschien wel allebei? Moet ik in plaats van rijstebloem al andere pap gaan geven 's morgens? Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt! Groetjes Patty
Tsjaa ik zou gewoon een flesje extra geven hoor.. Je wil je kind ook niet met honger laten zitten.. Meestal is t een fase en gaat t weer over
extra flesje zou ik doen en groente en fruit verhogen naar 200 gram als hij dat opeet? Ik ben ook met 5 maand 3 weken met opvolgmelk begonnen ging hier goed en zat inderdaad 'voller'
Wij waren erg bezorgd omdat onze zoon, toen bijna een half jaar, wel 8 of 9 flessen per dag dronk. Van Nutrilon 2 mag je kind namelijk minder per dag hebben volgens de verpakking. Toen ik met een half jaar stopte met de borstvoeding en fruit en groente ging introduceren bleek hij nog maar 4 of 5 flessen nodig te hebben. Ik zou dus eerst meer groente en fruit gaan geven. Als dat onvoldoende is een extra fles.
Ik wil hem eigenlijk niet laten wennen aan weer een extra fles. Het is best een hongerlapje, houdt erg van eten, en als hij straks met friso 2 ook max. 4 flessen moet drinken, wil ik het nu voorkomen dat hij er weer 5 krijgt. Ik denk dat hij wat meer fruit en groente wel op kan.. Dat zou ik wel kunnen proberen. FleurSylvano, ben jij in 1x overgestapt op opvolgmelk of heb je dat geleidelijk gedaan?
Wij hebben bijna hetzelfde schema en wij zijn met schepjes per dag overgestapt op nummer 2 voeding. (totdat het pak leeg was) Ik was ook bang dat ze meer zou willen, maar dat viel erg mee. Ons schema nu is (ongeveer dan...) 08.00 180/6 + granenpap 10.00 fruit 150 gram ongeveer 12.00 180/6 14.00 100gr kwark met een drupje diksap 16.00 180/6 (maar hier gast ze steeds minder van drinken) 17.30 prakje al 200 gr. (vindt ze heerlijk) 19.30 180/6 Eigenlijk wilde ik ipv kwark brood gaan geven, maar dit weigert ze en ze moet hiervan hard huilen, dus wacht ik weer twee weekjes. Vanaf zes maanden mogen ze opeens heel veel, zoek wat voor jou en je baby fijn is en als hij meer wil drinken (zuigbehoefte?) mag je hem ook een beetje rooibosthee, water of diksap geven. Mijn dochter is ook een flinke 71.5 en 9000 gr.
Lastig is dat hè, En wat als je nou meer groente geeft? Of een toetje er achter aan je hebt ook al toetjes vanaf 6mnd.. Tja ik zou geen extra fles geven wel zou ik de flessen verhogen naar 210 misschien laat hij wel wat staan ...