Naast wat allemaal genoemd is doen wij ook toetjes op de bbp. Perzik met suiker in folie is lekker daarna met een bolletje ijs!
Ik zie lekkere gerechten voorbij komen. Hier maakten we altijd veel dingen zelf met vnl varkensvlees dingen... maar mn partner heeft half april een hartinfarct gehad en wil absoluut geen varkensvlees-achtige zaken meer op de "knoei". Dus ben ook wat zoekende. Wat we nu vooral veel doen: kip en kalkoensatés, ik marineer wel altijd zelf (ketjap, kipkruiden en/of BBQkruiden, scheutje olijolie, knoflook) en dan zelf satés rijgen na inwerken. Shaslicks maak ik nu ook veel kip/kalkoenstyle (met ui, champignon en paprika's) Zalmspiesjes, zalmfilet... en ook errug lekker.... hele zalm, beetje olie op sprenkelen, insmeren met zeezout en inwikkelen in alu-folie en dan gewoon 2 a 3 uur op de BBQ laten "smoren"... daar eet je echt je vingers bij op. Bijgerechten: tomaat/komkommersalade evt met feta of mozzarella en niet te vergeten stokbrood en satésaus!Als toetje vaak een fruitsalade.
Haaa thanks zag heel veel heerlijke dingen voorbij komen! kofte en de lamsvleees ga ik zekerrrr volgende keer proberen als ik de uhmmm hoe-heet-t-ook-weer-heb biber?! heb tussendemiddag de boodschapjes gehaald, maar zag nog meer lekkers voorbij komen die ik even in mijn kookschriftje opschrrijf voor nu wordt t kip gemarineerd in lemoen olijfolie en rozemarijn (die had k al recept), gambaś mjammmm, pangasius met de pesto, biefstukjes en als toetje gevulde banaan met chocolade in alu-folie en aardappelsalade stokbrood en tzatziki die ik zo nog moet maken thanks allemaal , nog meer ideeen blijven natuurlijk welkom voor de volgende bbq keer!
Pakketjes met van alles en nog wat erin. In zilverfolie aardappelschijfjes doen, met wat kruidenboter, en eventueel wat kleine stukjes zalm er door. Dan dicht vouwen en op de bbq doen en smullen maar. (kan natuurlijk oook met champignons, of met banaan en chocola)
Welke biber bedoel je? Biber dolmasi? Gevulde paprika's? Daar zijn 1001 verschillende recepten voor. Of bedoel je pul biber? Da's een soort van peper-vlokken.
ik maak eigenlijk elke keer wat anders, gewoon uitproberen -pastasalade: pasta naar keuze, tomaatjes, verse basilicum, mozarella, geroosterde pijnboompitjes en dan dressing van creme fraiche olijfolie en groene pesto -stokbrood: uit oven met kruidenboter -gewone sla:tomaat komkommer ei zilveruitjes augurk sla blokjes kaas pitjesmix etc..) -groentespiesjes: allerlei stukken groenten (cherrytomaatjes, champignons, ui, courgette) aan spiezen rijgen, olijfolie erover met wat rozemarijn en dan op bbq -frietjes of krieltjes met patat frites kruiden -komkommersalade: komkommer schillen, heel dun snijden, olijfolie erover en rode wijn azijn, en paar schepjes suiker -maiskolven: doorsnijden, voorkoken, papje maken met gesmolten boter, wat hete saus erdoorheen en peper en zout, insmeren en even laten inwerken, dan op bbq -gegrilde paprika: puntpaprika in helten snijden en pitjes eruit. insmeren met olijfolie gemixt met heel fijngemaakte knoflook en op de bbq tot het bruinig wordt -spiesjes met chorizo en koolvis: koolvis in blokjes snijden, chorizo in plakjes. marinade maken van 100ml olijfolie, half bakje rozemarijn van 15gr, peper, zout, 2 tenen knoflook en 2 rode pepers. met staafmixer kleinmaken. vis erin doen, goed mengen en uurtje laten staan. dan om en om aan spies rijgen -spiesjes met chorizo en reuzegarnalen: zelfde marinade als hierboven! -spiesjes van limoenkipsate: halve limoen persen, 15 gram rozemarijn, 2 tenen knoflook, 1 theelepel tabasco, 5 el olijfolie, peper zout mengen. kip in blokjes erin doen, goed omscheppen en dan 2 uur in koelkast zetten. daarna aan spies rijgen. -kannen water: met komkommer, met citroen etc en ijsblokjes -diversen bbqvlees -vegaburgers - lekker toetjes van ijs, vers fruit, slagroom en chocoladeschaafsel. vast nog wel meer waar ik zo 123 niet op kom