Ik wil graag weten wat jullie de hele dag doen (medezwangeren rond dezelfde termijn), nu tijdens verlof. Ik zelf kan niet veel doen vanwege bekkenpijn en zit meestal de hele dag thuis te niksen.
Hier regelmatig wandelen of met vriendinnen of familie afspreken. Verder tussendoor wat huishoudelijke dingen, maar ook rustig aan vanwege bekkenpijn. Als ik het een beetje verdeel gaat het goed. Verder lekker wat lezen enzo. Moet wel zeggen dat ik ook nog een dochter heb van bijna 2. Op maandag en woensdag gaat ze dan wel naar het kdv maar verder is ze ook gewoon hier.
Ik kijk vooral veel dvd's (series en films), zoek oude spullen uit (wat kan weg/ wat niet), af en toe even naar de supermarkt, wat lezen, etc. Maar ik begrijp je wel, soms komen de muren ook een beetje op me af . Succes met de laatste loodjes!
hier 38 + 3 dagen zwanger en ik moet zeggen dat ik me tot nu toe geen dag heb verveeld,heb het eerder iets te druk met al dat niks doen! ben ook nog best heel beweegelijk en heb ook verder geen rug of bekken klachten,soms een harde buik. Ik woon in de stad dus heb elke dag mn vaste looprondje naar de supermarkt,groenteboer en slager. Loop lekker te struinen in de stad,spreek met vriendinnen af of met mn moeder,laatste dingetjes aan het kopen en regelen vd baby,ziekenhuis bezoekjes,infobijeenkomsten,lekkere lunches voor mezelf maken,vooral heeeeeeel rustig opstarten s morgens,eerst kopje thee,ontbijtje,krantje,muziekje op en lekker studderen in huis want heb hele erge schoonmaakdrang elke dag,uitgebreid douchen,lekker mezelf in de make-up steken,proberen leuke kleertjes bij elkaar aan te trekken,haartjes in de plooi en zo start mn dag om uiteindelijk elke avond lekker uitgebreid te koken voor mn mannetje en s avonds lekker samen relaxen met een filmpie of een tv serietje!hihi,moet lachen als ik het terug lees maar ik heb echt een heerlijke tijd,ben vooral veel bezig met een schoon en heeeeeel net huis en dat ik me elke dag lekker in mn vel voel door mezelf lekker te verzorgen....
Ik ben vooral bezig met alles aan kant te krijgen, elke dag een beetje doen. Heb van de week mijn kledingkast uitgemest,, heerlijk gevoel! 2 volle vuilniszakken weggegooid! Boodschappen doen, met familie, vrienden afspreken! Gisteren even met manlief naar de Ikea geweest voor een comfi stoel voor de babykamer... ik was echt bekaf en had ontzettend last van mijn bekken en rug, winkelen gaat em echt niet meer worden geloof ik! Soms verveel ik me wel hoor, manlief is nog gewoon aan het werk dus zit de hele dag een beetje alleen te wezen.
Ik sta heel rustig op (dus geen wekkers), zit veel te surfen op internet, maak een beetje schoon, regel de laatste baby dingetjes, lekker veel met een boek en kopje thee op de bank, beetje filmpje/leuke series kijken, bel wat met vriendinnen. Maar met deze zeeën van tijd denk ik ook wel eens 'wat ga ik nu weer eens doen?' Al moet ik zeggen dat het wel gaat wennen, het is steeds vaker 'opeens' avond.
Ik denk dat ik me verveel omdat ik vanaf begin v/d zwangerschap thuis zit. Heb alles al gedaan. Zelfs de zolder is helemaal spik en span. Kledingkasten uitmesten e.d heb ik allang al gedaan . Ik hoef nu alleen dagelijks een beetje alles bijhouden wc en de keuken . En dwijlen+badkamer grondig schoonmaken en grotere klussen etc doet mijn man als die vrij heeft. Wandelen probeer ik dagelijks maar soms heb ik de kracht niet voor . Voor lezen etc heb ik geen geduld kan niet stil blijven zitten door rugpijn/ribbenpijn.
Vanochtend om 07.30 uur met zoonlief een boterham gaan eten, daarna even wat verhaaltjes aan hem voorgelezen. Om 08.15 uur gaan schoonmaken (ik had energie), ruim een uur. Toilet gedaan, koelkast schoongemaakt en een hoop taakjes die maar blijven liggen. Toen mr. Tinus zijn bed uit kwam lekker uitgebreid gaan douchen. Wasje aangezet, toen kwam een vriendin met haar kinderen toevallig langs, dus bakkie gedaan en de kinderen gespeeld. Met mijn zoon naar de bakker en de drogist (aan het einde van de straat). Geluncht, daarna even lekker op bed gaan liggen, 1,5 uur geslapen. Daarna met zoonlief even met de auto naar de stad geweest voor een paar boodschappen, boodschappen gedaan bij de supermarkt. Op de fiets naar een lokaal restaurant waar we hebben gegeten met vrienden. En nu weer thuis. Verder vanavond weinig activiteiten denk ik. Vandaag had ik een vrij energieke dag. Er zijn ook dagen dat ik niet verder kom dan boodschappen doen, beetje opruimen en vooral veel slapen en op de bank liggen. Ik kijk per dag wat ik kan doen.
Ik verveel me dood joh Mijn dag bestaat echt uit poetsen poetsen poetsen, koken en de hond uitlaten. Maar helaas kan ik niet veel meer doen. Rondje met de hond kan niet langer dan 10 min anders plas ik in mijn broek Zooo irritant ik baal joh dat ik niet lekker kan winkelen en voel me echt opgesloten in me huisje. Mama en vriendinnen wonen allemaal aan de andere kant van NL dus dan voel je je opeens ook btje alleen en zielig (maar zal ook door de hormonen komen)
Hier ook met verlof, maar het gevoel dat ik tijd tekort kom! Heb natuurlijk mijn dochter, die is 2 dagen naar KDV en de rest natuurlijk thuis. Verder boodschapjes doen, eten koken, veel wasjes wegwerken ( ook door dochterlief), huis poetsen, alles opruimen en nestelen. Winkelen enzo wordt niet meer wat. Heb veel last van buik en rugpijn, moet om de 10 minuten plassen, dus dat gaat echt niet. Rommelen in huis lukt juist wel weer heel goed. Woon op een boerderij, dus manlief is overdag ook in/om huis. Dus meestal samen koffie drinken, eten, enz. Is wel heel gezellig, lijkt me heel zwaar om de hele dag alleen/met dochterlief te zijn!!! De boerderij zorgt ook voor extra klussen. Bv as woensdag naar de boekhouder, 1 uur rijden van ons vandaan. DUs dan is het grootste gedeelte van de dag alweer gevuld. En dan de controles van de gyn nog. Daarnaast spreek ik nu veel af met vriendinnen, voor bv koffie of ochtendje zwemmen. Zij hebben ook kinderen, dus dan vermaakt mijn dochter zich heel goed. Verder ligt schoonvader in het ziekenhuis, dus ook druk met bezoekjes, extra hulp aan schoonmoeder, enz. Kortom: IK KOM TIJD TEKORT!!!! Maar ik realiseer me dat het anders is als je de hele dag alleen in huis bent, zonder dochter erbij!
Hier loopt nog een klein mannetje rond waardoor ik niet alle rust kan nemen die ik graag zou willen. Maar dat maakt wel dat ik mij niet verveel. Er blijft alleen niet zoveel energie meer over voor leuke dingen; behalve dan in het weekend als manlief de verzorging voor zijn rekening neemt en als ie bij de oppas is. Ik vind alleen de dagen wel erg op elkaar lijken als je zo bij huis bent. Bovendien zijn veel vriendinnen met vakantie.
hihi, Sila je zit echt op hete kolen hé!? Herkenbaar hoor. Ik slaap sowieso iedere middag als mijn zoon naar bed gaat, anders trek ik het niet meer de hele dag. Verder vandaag heb ik wat opgeruimd, de was gedaan en gevouwen. Mijn man de stofzuiger en de dwijl in zijn handen geduwd. Wat inspiratie opgedaan in woonbladen om onze huiskamer nog aan te kleden (net verhuisd). Met mijn zoontje naar Piet Piraat gekeken en met hem bezig geweest. We zijn vanmiddag een salontafel op wezen halen. Verder lekker pizzatje gegeten want ik had geen zin meer om te koken. O ja en nog wat geboortekaartjes geschreven. Morgen ga ik met mijn zoon naar mijn moeder, ze woont gelukkig in de buurt, op ziekenbezoek. Dan wachten tot mijn man thuis is om 14.30 uur en dan lopen we over de braderie die hier voor de deur is (dorpsstraat). Wat ik verder zoal doe is een beetje knutselen voor de kamers van de kinderen. Heb afgelopen week een haarspeldjesbord en een vogelhuisje bekleed voor in de babykamer. Boeken lezen, mijn zoon bezighouden... Maar ook ik zit op hete kolen hoor. Ik ben veel te benieuwd hoe ons meisje er uit ziet en ik wil de bevalling graag achter de rug hebben omdat ik me soms een beetje zorgen maak of alles wel goed zal gaan. Je laat nu toch meer achter dan wanneer je je eerste kindje krijgt omdat ik immers al een zoon heb van bijna 2. Af en toe spoken er van die rare gedachten door mijn hoofd.
Beetje vreemd ritme, omdat ik al weken bedrust heb en mijn zoontje doordeweeks bij mijn ouders logeert.. 's Morgens tegen 'n uur of half 8 uit bed, even douchen en wat eten. Dan ga ik met de auto naar mijn ouders toe (2 straten verder). Dan is mijn zoon meestal net wakker en haalt mijn moeder hem uit bed. Ik smeer z'n boterham en samen met mijn vader eten we dan als mijn moeder gaat werken. Verder is het een beetje op de bank/aan tafel zitten, zo goed als het gaat lekker met Rowan bezig zijn en 's avonds na het eten gaat mijn man meestal nog even met hem naar het bos of lekker achter op het grasveld met de hond van m'n ouders. Als ik met Rowan in bad ben geweest gaat hij lekker naar bed en gaan wij weer naar huis, na een bakje koffie . Heel gezellig en kan ook niet omschrijven hoe gelukkig en dankbaar ik ben met zulke lieve ouders! Al moet ik zeggen, het lijkt me ook heerlijk om straks weer in m'n eigen huisje te zijn
Zit ook al vanaf de 22 weken thuis en begin me wel te vervelen op het kamertje hoeft niks meer te gebeuren en mn bekken en rug doen zon pijn dat ik niet veel kan doen...dus beetje internetten, slapen ( want 's-nachts kots ik me een ongeluk) lunchen met vriendinnen en koffie drinken bij mn ouders is wat ik zon beetje doe
zit sinds 2 weken thuis, voel me net een oma die overal controle op wil hebben.. koelkast schoonmaken, kasten leeghalen, aflevering house kijken, surfen, enz.enz.. duurt nog lang voordat beeb er is, zwaar aan het vervelen...
Denise, wordt je morgen ingeleid? Spannend!!! Succes en geniet hopelijk van een normale kraamtijd (zie dat je eerste te vroeg was). Hier sinds week 22 in ziektewet i.v.m. harde buiken en BI, en kan echt niets meer. Doe aan bankhangen, lezen, tv kijken, internetten etc. Heb dagelijks hulp in huis (ouders, broers, vriendinnen) die helpen met mijn dochter op de dagen dat manlief werkt. Ben van mezelf een bezig bijtje dus vind het erg lastig dat ik niets meer kan. Erg lastig als stapels was je aan zitten te kijken, je huis vies is of ik gewoon even iets wil doen met m'n dochter. Weet niet hoe ik deze zwangerschap door zou moeten komen zonder al deze hulp. Ben ondertussen al gewend aan zoveel mensen in huis, maar geniet ook wel erg van de dagen dat manlief wel thuis is en we lekker met ons gezinnetje zijn