Ik maak recepten van artsen klaar. Bereid creme's en zalven en capsules. Ik bezorg medicijnen bij oude mensen thuis. Ik help lastige klanten aan de balie die persé een origineel medicijn willen hebben En tussendoor nog tijd om te kletsen met mijn collega's Kortom..apothekers asisstente
Ik ben ambtenaar, drink dus de hele dag alleen maar koffie..... Zonder gekheid (lust niet eens koffie ), ik ben bezig met de rechtmatigheid van bijstandsuitkeringen, dus aanvragen om bijstand, wijzigingen, beeindigingen, terugvorderingen, fraudeonderzoeken, opleggen van maatregelen, enz enz De uitstroom naar werk laat ik lekker aan mijn collega's over.
Ik ben juf van groep 8. Om 8 uur ben ik op school en check ik nog even of alles klaar ligt voor die dag. Daarna even koffie en om 8.30u komen de kids. Lesgeven tot 11.45u, dan pauze: spullen klaarleggen voor de middag en eten. Lesgeven van 13.00u tot 15.15u. Daarna opruimen, nakijken, voorbereiden voor de volgende dag, vergaderen, kletsen met collega's en op vrijdagmiddag altijd een borrel met de bovenbouw (de onderbouw is de vrijdagmiddag vrij). Tussen 17.00 en 17.15u ga ik naar huis. Af en toe nog een sportactiviteit begeleiden op woensdagmiddag, een cursus volgen, een ouderavond, rapportgesprekken en een Medezeggenschapsraadvergadering bijwonen... Dit was het wel zo'n beetje, echt een superleuk beroep!
Ik werk op een babygroep van 0 tot 2 jaar.. En doe wat ik thuis ook doe... Verschonen, flessen, naar bedje brengen uit bed halen, buiten spelen, brood smeren,fruit schoonmaken, poetsen, bedden vrschonen, plee schoonmaken...zo'n beetje alles wat er thuis ook gebeurt...Behalve lijsten invullen, kennismakingsgesprek voeren, stagaires begeleiden... Baas pesten.... Toppie werk en krijg er nog voor betaald ook 8)
op het moment zit ik tussen halloween,herft en kerst spullen mezelf heen te worstelen. er lijkt geen eind aan te komen steeds meer spullen krijgen we binnen. en danheeeeel vervelend als mensen zeggen kerst kerst nu al kerst spullen in de winkel sinterklaas is nog niet eens geweest. dat hoor je standaard elk jaar bij de xenos
ik doe vooral kassawerk, spullen uitpakken en een stukje administratie (waar trouwens soms weinig van klopt), en de fouten van mn collega herstellen, zo fijn. liefs doris
Ik werk op het reisbureau en doe daar vnl de afhandeling van als de reis geboekt is. Dus contact met agenten en hotels. En helaas ook klanten die op de bestemming zijn aangekomen en ze moeten op straat slapen omdat er niks geregeld blijkt te zijn.
Ik ben om 8.00 op school. Dan kijk ik nog even snel na wat ik ga doen die dag en doe ik wat dingetjes die zijn blijven liggen de vorige dag. Om 8,30 komen de kids en begint de dag. Ik geef les aan de hele groep, aan kleine groepjes en aan individuele leerlingen. Ik luister elke dag naar 4 of 6 kinderen hoe ze lezen en hou dat bij. Ik monitor de werkhouding en de vorderingen van kinderen op cognitief en sociaal gebied. Pauze om 10 uur heb ik niet, ik ben dan buiten met de kids. Om 11.30 gaan ze weer naar huis. Dan ga ik vaak even mail checken (school mail natuurlijk) en wat dingen klaarzetten voor de middag. Vaak is er ook wel nog iets te regelen voor een commissie, bestelling e.d. Dan ga ik een klein uurtje zitten voor de lunch 's Middags doe ik hetzelfde als 's morgens. Na 15.00 maak ik het bord schoon, zet de dagritmekaarten goed voor de volgende dag. Bereid de volgende dag voor en doe allerhande dingen voor commissies/bestellingen/overleg/oudergesprekken/verslagen maken/ vergaderen/leerlingbespreking/groepsbespreking enz. Kortom een hele waslijst, maar verschrikkelijk leuk! Linda
Ik begin met koffie.......en dan lees ik de mails, beantwoord telefoontjes, schrijf persberichten, organiseer bijeenkomsten, beslis over huisstijluitingen, maak rapportages, sta de pers te woord, negeer sponsorverzoeken en verdiep mij in de ontwikkelingen op de woningmarkt.... ja, en dan nog een heleboel hap snap dingen en vergaderingen..... Mijn werk? Communicatieadviseur bij een woningcorporatie!
Om 7:45 kom ik op kantoor. Pak direct ff een kopje koffie uit de automaat. (handig, loop er langs) Loop de planningsruimte in. Kijk of er nog een plekje is aan de grote tafel. Meestal wel. de vz begint om 7:30 en vertrekken meestal om 7:45. Zet mijn werktelefoon aan en log in en zet hem op klantenoverleg. Op een goede dag, kan ik mijn route uit het planbord halen en in mijn agenda schrijven naar welke clienten ik moet. Op een minder goede dag, moet ik eerst helpen een oplossing te vinden voor een vz-route die nog open staat omdat er ziekte is of dat een pool-medewerker niet komt opdagen en niet te bereiken is. Als dat achter de rug is, kijk ik in de map of er bijzonderheden zijn bij clienten waar ik naar toe moet. ( misschien eerder/later of geen hulp vandaag.) oid. Ik pak als het nodig is, de sleutels van clienten die zelf niet open kunnen doen. Ik pak de sleutel van een dienstfiets. Check of ik nog voldoende handschoenen in mijn tas heb, + schoon jas-schort. Drink mijn koffie op. nog wat kletsen met collega en dan op pad. Het is dan 8:00 uur. Telefoon op reistijd zetten. Hup de wijk in op de fiets. Eerst langs de clienten die insuline gespoten moeten hebben (ongeveer 5) daarna clienten met b.v. wondzorg, catheter, sondevoedingspomp, Zwachtelen ACT, Stoma zorg... en nog veel meer. Tegen 12:00 uur ben ik klaar met mijn route en ga ik terug naar het wijkgebouw. Sleutels inleveren. Bijzonderheden rapporteren. Zorgdossiers bijwerken. Bij de client thuis proberen we zoveel mogelijk te regelen: Ha bellen voor o.a. overleg wondbeleid, med. bestellen.... Tegen 12:30 uur pauze nemen. Om 13:00 uur weer verder met dingen regelen, kletsen met collega, op dinsdag plannen. 1 x per maand teamvergadering. Soms hebben we ook clienten waar we in de middag naar toe moeten. Verder nog: evaluatiegesprekken houden met clienten waar ik eerstverantwoordelijk verpleegkundige van ben. Op intake bij nieuwe clienten. Regelen van zaken bij clienten die uit zorg gaan. Ik ben vast nog wel wat vergeten, maar dit is het zo ongeveer wat een verpleegkundige in de wijk doet bij Thuiszorg Groningen.
Ik werk in callcenter.Wij bellen bedrijven voor advertentieverkoop.Tussendoor ben ik altijd aan forummen en aan msn'en
Ik werk op een accountantskantoor als loonadministrateur. Dagelijks komen er heel wat faxen en mailtjes binnen van onze klanten. Deze klanten hebben allemaal personeel in dienst. Per klant bekijken we onder welke cao ze vallen en vervolgens pluizen we die cao uit om te kijken of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn... Als we dit gedaan hebben gaan we loonstroken van het personeel maken. Vervolgens gaan deze loonstroken of per post of per mail naar de klant toe. Daarnaast zijn wij vraagbaak voor iedere werkgever die klant van ons is en van ons collega-accountants op het gebied van personele zaken en arbeidsrecht. Groetjes, Josien
Ik werkte als zorgkundig coach voordat ik mama werd. Wat deed ik daar? Ik maakte zorgplannen, hield zorgbesprekingen, hield de financieen bij, maar werkte ook mee op de werkvloer. Kookte met clienten, zorgde dat t huishouden op rolletjes liep, ondersteunde waar nodig, en deelde medicatie uit.
Ik moet op mijn werk de hele dag naar mensen luisteren die iets niet snappen, kunnen of kapot hebben gemaakt op hun pc. Ik help ze dan het probleem op te lossen. Ik werk als IT-support medewerker bij een logistiek bedrijf. Dit kan soms erg frustrerend werk zijn aangezien veel mensen niet toe willen geven dat ze iets fout gedaan hebben en alles altijd "INEENS uit het niets" niet meer werkt... *zucht* Sommigen vinden het dan ook nog nodig met beledigingen te smijten of te schreeuwen, maar daar ben ik inmiddels heel makkelijk in.. "Meneer/mevrouw, belt u maar terug als u gekalmeerd bent!" en dan hang ik op.
Ik beantwoord alle vragen van verzekerden over hun ziektenkostenpolis. Zoals bijvoorbeeld welke vergoedingen er onder hun polis vallen. Ook beoordeel ik medische aanvragen van verzekerden. Ik werk op een administratiekantoor waar wij de volmacht van een aantal verzekeringsmaatschappijen zijn.
Ik doe administratief werk op een facilitaire afdeling, voornamelijk op gebied van huur/verhuur, afval, meubilair. Maaar soms ook hulp bij verhuizingen en inplannen van personeel.