Oudjaars feest en een kindje met verhoging.. Gaan of thuisblijven?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanjor, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gisteren heb ik me dochtertje van 1 van het kdv moeten halen met 39,5 graden koorts... Ze was wat huilerig maar verder best lief aan het spelen. Lekker vroeg op bed gedaan en vanochtend werdt ze na 12 uur slapen wakker.

Ze had vanochtend 37 graden.. Normaal is haar temp 36,4.. Ik weet dat het kan oplopen.

Ik heb vanavond een oudjaarsfeest bij me vader en wil eigenlijk heel graag gaan en niet saai alleen thuis blijven;):)

Wat zouden jullie doen?
    Ze is nu trouwens lief aan het spelen en merk (nog) niks..

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik zou even aankijken wat ze doet vandaag.
    Mocht ze weer koorts krijgen zou ik zeker weten niet de deur uitgaan. Hoe leuk het feestje ook is....

3. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Als ze voor de rest niets heeft, zou ik lekker gaan. Daar kan ze toch slapen, neem ik aan. Mijn dochter was ook steeds koortserig. Kan al komen door tandjes of verkoudheid. Als ze voor de rest lekker speelt, maakt het niet uit waar ze is. Je bent er zelf ook. Tip, kleedt haar niet te warm aan als je naar buiten gaat. Gewoon wat je normaal ook zou aandoen.

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou even afwachten hoe het vandaag gaat. Je kan altijd nog de beslissing maken om thuis te blijven, toch?
    En wie weet knapt ze snel weer op...

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ze alleen koorts heeft dan verder zich gewoon goed voelt zou ik gewoon gaan. vorig jaar had mijn dochter ineens de waterpokken en was er goed ziek vN. Vrienden kwamen toen naar
    Ons ipv wij naar hun. Ik zou dus even de dag aankijken als ik jou was en als ze verder niet hangerig is gewoon lekker gaan.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad even aankijken hoe het gaat, als ze er verder geen last van heeft zou ik gewoon gaan.

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Zolang je kleintje er vrolijk onder blijft zou ik gewoon gaan. Word ze echt ziekig en verdrietig dan vind ik dat ze in haar eigen bedje hoort. En als het niet gaat kun je er altijd nog voor kiezen om weer naar huis te gaan, maar als ze vanavond gewoon lekker gaat slapen bij je vader thuis maakt het niet zoveel uit waar ze koorts heeft toch?

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Thnx meiden!
    Ik kijk het vandaag aan.. En idd het maakt niet zoveel uit waar ze koorts heeft.. Als ik er maar ben;)
    Ze heeft nu al 38 graden.. Maar kruipt nog vrolijk rond. ze eet en drinkt verder ook goed...

9. augustus

augustus Niet meer actief

als ze daar kan slapen en ze niet heel lamlendig is zou ik gaan.
    waarschijnlijk slaapt ze door al het feest geruis heen?

10. Tese

Tese Niet meer actief

Als ze bij je vader lekker kunnen slapen en ze hebben daar geen moeite mee dan kun je best gaan. Hoewel ik het alsnog niet zou doen hoor.

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als ze alleen koorts heeft en je kunt haar daar gewoon lekker op bed leggen, zou ik idd ook gewoon gaan. Of ze nu daar ligt of thuis. Net wat je zegt, als mama maar in de buurt is!

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.575
    113
    inderdaad als mama in de buurt is is het goed!

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zolang ze er zelf niet ziek van is, kun je gerust gaan. Alleen als ze er echt ziek van is, lamlendig etc dan zou ik niet gaan.

14. tulip

tulip Niet meer actief

is het bij je vader thuis en gaat ze daar lekker naard bed?? Als ze verder alleen koorts heeft zou ik gaan. Een paracetamolletje voor ze gaat slapen en dan tukt ze zo de nacht door hoor, en je bent toch vlakbij mocht er iets zijn??

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zou ook gewoon gaan, tenminste als het alleen naar een opa of oma is, waar je kindje zich vertrouwd voelt. En natuurlijk als ze daar lekker kan slapen en haar rust heeft.

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Weet je, jou gevoel verteld je precies hoe het zit. Gewoon luisteren naar je eigen moeder gevoel en waarnemingen. Die stijgen boven je eigen verlangens uit en zolang je dat dan niet wegredeneert zit je gewoon goed. Of je nou gaat of niet:)

17. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoiets moet zich gedurende de dag uitwijzen, echter is koorts heel vermoeiend en niet fijn ( ga jezelf maar na) ik zou persoonlijk het belang van mijn kindje dan voorop stellen en gewoon thuis blijven.
    ik denk dan maar, als ik zelf ziek ben lig ik ook het liefste thuis in mijn bed.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit zou mijn antwoord kunnen zijn.

En t.s ze vertelde net dat de koorts al naar de 38 aan het gaan is dan kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat die in de loop der dag oploopt.

Daarbij een ziek kind voelt zich het prettigst in zijn of haar eigen omgeving en oud en nieuw is al zo druk met alles er om heen.

Dus mijn antwoord is thuis blijven.

Je wilt niet met een ziek kind ook nog eens ergens weg gaan.

Maar dat is mijn bescheiden mening.;)

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Koorts stijgt bij kinderen vaak nog in de loop van de dag en kinderen hebben vaak een opleving waarvan je denk....zo die is weer beter terwijl het daarna weer in zakt.

Als het echt een groot feest is, met veel mensen en drukte zou ik thuis blijven. As het klein is zou ik kijken hoe ze zich voelt. Maar pas wel op een kindje met koorts zweet erg als ze lapen dus pak haar goed in als je naar huis gaat vannacht.

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ALs je gaat mits het niet te druk is zou ik wel bij je vader blijven slapen zo hoef je haar niet wakker te maken hoef ze ook niet de kou in vannacht.

Deel Deze Pagina