Ik heb donderdag best een serieus ongeluk gehad met 50 km per uur vol tegen zijkant van een andere auto ter hoogte van de motorkap. Allebei de auto's zijn total loss. Mijn stoplicht was oranje en die van haar groen. En we kwamen elkaar dus tegen midden op het kruispunt. Ik heb eigenlijk niks. Maar in mijn hoofd heb ik het al 100x meegemaakt. Ik weet ook niet of ik nog durf te rijden. Moet je gewoon weer in de auto stappen? Het lijkt me zo raar..
Heftig hoor! Niet te lang wachten met het rijden want dan wordt het alleen groter. Als te bang bent kan je ook een paar rijlessen nemen.
Ja gewoon weer gaan rijden. Als je nu lang wacht met te gaan rijden dan wordt het in je hoofd alleen maar enger om te gaan rijden. De eerste keer zal wel heel vreemd aanvoelen. Maar gewoon doen, anders wordt je nog bang om te gaan rijden.
Ja. Ik ben toen met 160+ km per uur aangereden, vol in de voorkant (vanaf de zijkant zeg maar) , ik stond stil in een file en de auto die mij aantreedt vloog uit de bocht. Ik ben de dag erna meteen weer gaan autorijden.
Ja het is zeker belangrijk om weer te gaan rijden anders durf je het nooit meer. Misschien rare vraag, maar was dat toevallig bij de Ridderhof? Sterkte in elk geval.
Dan woon je bij mij in de buurt Ik ben zelf ooit met 70 per uur achter op een stilstaande auto gereden. Echt superdom, net rijbewijs. Ik moest voor mn werk meteen weer in de auto stappen. Op zich wel fijn, want anders ga je er teveel bij nadenken en wordt de stap alleen maar groter. Ik heb er wel van geleerd. Hield in het begin ook heeeeel veel afstand, haha.
Inderdaad gewoon weer gaan rijden. Ik heb een aantal jaar geleden op precies dezelfde manier mijn auto total loss gereden. Ik ben lang heel nerveus geweest bij ieder stoplicht, dus die probeerde ik zo vaak mogelijk te vermijden. Niet heel handig soms maar goed, ik reed in ieder geval wel weer zelf. Dan maar met een omweg. En nog steeds denk ik eraan op die avond, was sinterklaasavond namelijk, en op dat kruispunt. Ook al is het al paar jaar geleden.
Jazeker. Ik heb ooit een best wel heftig ongeluk op de snelweg gehad. Niet mijn schuld, met een vrachtwagen. Auto total loss. Ik ben dezelfde dag nog gaan rijden. Heel bewust. Ik heb het nog weken doodeng gevonden en heel gespannen gereden maar nu denk ik er nauwelijks nog aan terug
Ik heb 3 weken terug een zwaar auto ongeluk gehad en onze auto ook total loss Ik durfde niet meer te rijden mede door de schrik. Mijn moeder heeft de sleutel aan mij gegeven en gezegd jij rijd vanaf nu naar de dokter en de garage want had die dag erna een auto nodig voor een klus van de zaak. Ik moet zeggen.....Vond t dood eng. Vooral de weg waar ik met 80 km per uur dat ongeluk heb gehad. Nu 3 weken later rij ik rustig weer rond. De weg waar t ongeluk is gebeurd kan ik op weg naar school niet vermijden dus moet wel. Succes iig met t verwerken van deze schrik. Ik heb ook continu de beelden afgespeeld in mn hoofd en soms nog maar ben vooral blij dat de kids op een bult na niks hadden en ik maar een paar gekneusde ribben
Jup.. gelijk weer de auto in! Ik ben in een paar jaar tijd 2 kwer volle vaart van achter aangereden, waarvan 1 keer tijdens mijn laatste rijles terwijl ik stilstond voor een rood stoplicht. Ik moest van mijn instructeur gelijk weer rijden vanwege mijn examen en dat was maar goed ook! Na de 2e keer vond ik het zoooo eng, maar wel weer gedaan. Nog steeds blijf ik in die achteruitkijkspiegel kijken, nog altijd bang....
Zo snel mogelijk in die auto stappen. Hier eens een ongeluk gehad met een slechte afloop, ik was 3e bestuurder en kon beide auto's ontwijken en ben alleen over een band gereden en op de stoep. Huisarts adviseerde me onmiddelijk weer te gaan rijden zodra ik de auto terughad. hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.
Ik weet dan ook waar je woont. Had het voorbij zien komen op fb, zag er heftig uit! Je kan beter gelijk weer autorijden, anders wordt de angst alleen maar groter.
hier 5 maanden geleden een ongeluk gehad, voorganger ging met 60km/uur de boom in zonder te remmen, en ik daar achterop. laat ik zeggen dat ik deze weg sinds de laatste maand ongeveer weer enigszins over kan. ik ben wel meteen gaan rijden. maar blijf het super eng vinden op die weg. ook merk ik dat ik reageer op mijn man als hij bv te laat reageert naar mijn mening als hij rijdt of ergens naar mijn idee te dicht op zit. het heeft echt tijd nodig voordat je van dat enge gevoel af bent maar het wordt beter, echt waar.
Hier nu bijna 3 jaar geleden een ongeval gehad (niet mijn schuld), ik kon niet anders dan daarna zelf naar huis rijden, wat me veel moeite kostte. De volgende dag ook nog geprobeerd zelf te rijden maar door de pijn en wat uiteindelijk blijvend letsel bleek een hele tijd niet kunnen rijden. Merk dat nog steeds, buiten dat ik aanpassingen nodig had zit ik enorm gespannen in de auto, ik vertik het alleen om nog te rijden met glad weer. speelt ook wel mee dat ik ook dagelijks geconfronteerd wordt met de gevolgen van het ongeluk denk ik. Heb nu een voorstel gehad om een slipcursus te doen en een paar rijlessen als het glad is, mede omdat ik al angstig wordt zodra iemand aangeeft dat er winters weer aan komt, ik ben dan ook heel blij dat mijn partner en ik op dezelfde projectlocatie zitten en hij rijdt (met een auto van de zaak, dus als daar wat mee is hebben we gelijk een andere)
Mijn moeder heeft me bij het ongeluk opgehaald en van haar moest ik gelijk rijden maar dat ging niet omdat mijn knie een flinke klap heeft gehad. Ik mag maandag vervangend vervoer ophalen maar als ik er aan denk moet ik al bijna huilen..
Elke dag jezelf dwingen om even te rijden. Al is het maar een klein stukje. Wel consequent dagelijks blijven doen
Twee jaar geleden een ongeval gehad, auto ook total loss. Aan 70 km/h aangereden in de flank. Ik was op dat moment 30 weken zwanger. Ik moest toen worden opgenomen omdat ik weeën had gekregen na het ongeval. Met andere woorden, het duurde dus een tijdje voor ik weer achter het stuur kon kruipen. En ik geloof dat het echt wel klopt, hoe langer je wacht, hoe enger het wordt! Ik ben toen begonnen met heel kleine stukjes te rijden met iemand naast mij, bekende omgeving, ... Succes!
Oh wat heftig... Ik heb ook een lange tijd na een heftige ongeluk niet meer gereden. Sinds kort besloten om in de weekenden samen met ml korte stukjes te rijden, maar vind het zo eng Niet normaal gewoon. Ik durf nog steeds niet de snelweg op..... TS meteen rijden. Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt en dat weet ik helaas ook uit ervaring