Vacustep of 'gewoon' sporten?

Discussie in 'De lounge' gestart door jipofjanneke, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Ik probeer wat af te vallen en daar hoort natuurlijk ook bewegen bij. Ik hou er helemaal niet van, maar het moet er toch een keer van komen en misschien valt het allemaal wel mee. Nu zorg ik wel dat ik iedere dag aan een half uur tot een uur beweging kom maar dat is niet genoeg voor mij om goed af te blijven vallen. Nu las ik op de site van een sportschool hier in de buurt dat ze een vacustep hebben. Dat is een apparaat waar je in moet gaan zitten en sporten en omdat je doorbloeding beter zal worden, val je makkelijker af op je buik, billen en benen. Op mijn buik wil ik juist graag afvallen. Dit is wel erg duur (tenminste vind ik ;)) Het kost mij 100 euro voor 20 keer. Die 20 keer moet je in een maand gebruiken om goed effect te hebben volgens de instructrice die ik sprak.

Nu heb ik nog nooit echt gesport en denk ik bij mezelf, als ik nou gewoon een normaal abbo neem en iedere week 3 keer ga sporten val ik dan niet net zo goed prima af? Dat scheelt een hoop geld en daar hoef je geen afspraak voor te maken. Ik denk dat dat misschien beter vol te houden is, zodat het ook nog (een beetje) leuk blijft!

Nu heb ik al een gratis proefles staan voor maandag, dus daarna moet ik kiezen. Wat zouden jullie doen, of wat raden jullie aan?

2. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Mja, ik realiseer me dat dit een grandioos raar antwoord is maar ik zeg: Xbox 360 met kinect. Dat ding maakt dat je thuis heerlijk jezelf in het zweet kunt werken. Ja je kan games doen, (wat bewegen overigens ook leuk maakt) maar je kunt er ook Zumba op kopen en zelf heb ik Dance Central. Heb hem nog maar sinds gister maar er is een wereld voor me open gegaan.

Ik ben diverse keren naar een sportschool geweest maar het is gewoon mijn ding niet. GA ik 1 x en dan voel ik me er gewoon niet prettig. Vooral het 'erheen' gaan demotiveert me. Ik zet nu de tv aan, en zweten maar :D. Heerlijk.

Ik moet heel wat kilo's kwijt maar ik geloof serieus dat dit me zal helpen. En dat heb ik de jaren ervoor nog nooit geloofd.

DAt is wat ik zou doen, en dat is wat ik zou aanraden.

Wat je ook doet, heel veel succes in ieder geval!

3. jipofjanneke

Dat is inderdaad ook een idee! Zover had ik nog niet gedacht.
    Een xbox is vrij duur zag ik, maar ik kan natuurlijk ook zo'n Zumba pakket kopen. Ik las wel dat je daar erg veel calorieen mee verbrand. Bedankt voor je goede tip en succes met afvallen! Tvalt niet mee he :cool:

4. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Jij betaalt 100 euro voor 20 keer. Die moeten in een maand. Dus dat is 100 euro per maand. Ik neem aan dat je het langer wilt doen dan 3 maanden?

Goed, mijn xbox (250 gb) was inclusief de Kinect 329 euro. Met Dance Central erbij was dat 49,50 extra dus zo'n 380. Jij kan ipv Dance Central natuurlijk Zumba nemen.
    Dat lijkt een groot bedrag...... maar..... de Xbox heb je als het goed is jaren wat aan. En dan is 380 euro ineens zo duur niet meer ;).

Voordeel van de Kinect t.o.v. bv Zumba op dvd is dat je de pasjes leert (dat gebeurt op een dvd ook natuurlijk) maar je moet de pasjes ook blijven oefenen tot je ze goed doet. Dan krijg je een groene circel om je heen en krijg je er punten voor. Dus je weet in ieder geval echt dat je de oefening al dan niet goed doet.

Afvallen valt inderdaad niet mee :(. En men zegt heel makkelijk 'ieder pondje gaat door het mondje'. Maar bij mij is het echt het feit dat ik gewoon amper bewoog. Eten doe ik al niet veel. Wel 10 hele zware k*tjaren achter de rug maar ik ben geen stresseter.
    In die jaren ging ik wel minder en minder bewegen tot ik nog amper bewoog.

Sinds 2 maanden heeft mijn vriend een duitse herder pup waar ik heel veel mee op pad ben, dus bewegen, en nu al zeggen mensen 'goh, je bent afgevallen'. Zo simpel. Probeer ik al jaren duidelijk te maken maar het zit er zo ingebrand dat dik zijn = vreten is.

Maar nu is er de Xbox en beweeg ik met heel veel plezier en zonder tegenzin minimaal een uur per dag. Ik doe de atletiek game (sprint, hordelopen, speerwerpen, discuswerpen en verspringen) en dan nog mijn Dance central 2. Ik moet mezelf na een uur echt dwingen te stoppen want zo leuk is het.

Ik heb de Xbox er niet eens voor gekocht, dit verrastte me dus ook heel erg. En ok, over 2 dagen kun je niet zo heel veel zeggen natuurlijk, maar ik denk wel dat ik hier dagelijks heel veel beweging gecombineerd met plezier aan ga beleven.

5. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Je kan overigens de Xbox 4 Gb nemen inclusief de Kinect, dan is ie 244 bij Mediamarkt. Maar bij BArt smit online kon je de 250 gb plus kinect al krijgen voor 288 als ik het goed heb. Wij zijn bij Mediamarkt geweest.

Als je verder niet een doorgewinterde gamer bent zoals wij dan is 250 gb niet echt nodig denk ik.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ooit gesport bij bodystyling. Dat is tijdelijk heel goed, daarna zakt je lijf als een plumpudding in elkaar. Ook al kom je in gewicht niet aan, het is maar tijdelijk.
    Ik sport zelf bij de sportschool, 3-4x per week en voel me daar geweldig bij.
    Thuis voor de tv, daar geloof ik persoonlijk niet in op lange termijn.

7. Vacustep Ken Ik niet maar ik zou er niet echt vertrouwen in hebben. Je betaalt ten eerste al heel veel geld ervoor en ten tweede zal het dan inderdaad wel een tijdelijk effect hebben. Sportschool doe ik sinds kort en ik sport thuis ook op de Wii. Grappige is dat ik dus op s
    De sportschool ook zumba heb gedaan en dit minder vermoeiend was dan die op de Wii. Je staat veel vaker stil tussendoor etc. Dus ja ik vind zowel op de sportschool als thuis effectief, al is het natuurlijk een stukje gezelliger om naar de sportschool te gaan. Maar beiden moet je het ook wel volhouden natuurlijk ;)

8. jipofjanneke

Het heeft me wel aan het denken gezet, bedankt voor de reacties!
    Nu is het zelfs zo dat het een aanbieding is, daarna is het weer 175 euro. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik het niet ga doen.
    Voor a.s. maandagavond heb ik een proefles afgesproken, gratis :D

Dat ik iets moet gaan doen, daar ben ik wel uit. Wat mij fijner lijkt aan de sportschool is dat ik dan eventueel ook advies kan krijgen. En daarbij, dan heb ik ook even tijd voor mezelf. Onze dochter is erg lief, maar vreet energie ;)

Ik ben erg nog niet helemaal uit, een xbox is ook erg leuk, maar ik vraag me af of ik de motivatie op kan brengen dat echt structueel te gaan doen. En dan geen leuke spelletjes, maar echt 'sporten'.

Bedankt allemaal, ik tob nog even verder;)

9. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Tussenstand: Shadow staat dagelijks minimaal een uur op de Kinect te hossen en ik moet mezelf na een uur echt dwingen te stoppen. Het is zwaar, het is zweten en het is verschrikkelijk leuk!

Ik ben er achter dat Dance Central 2 ook diverse fitnessprogramma's heeft. Licht, warming up, cardio, zweet het eruit :D, en nog een hele rits andere programma's. Ik begin meestal met 30 minuutjes fitness en dan ga ik lekker aan het dansen.

Tot zover vind ik het heerlijk. Het verrast me want ik heb hem voor mijn verjaardag gehad en nooit met die intentie op mijn wensenlijst gehad om te bewegen. Ik had gewoon zoiets van 'oh leuk, Adventure spelletjes waarbij je met je lijf moet bedienen'. Dat ik het op deze manier zou gaan gebruiken had ik niet verwacht. Nooit een seconde over nagedacht voor ik hem had.

Dus tot zover ben ik er blij mee. 100% zeker dat ik de andere dansprogramma's en Zumba erbij ga kopen.

Hij geeft overigens ook aan hoe lang je getraind hebt en hoeveel calorieën je verbrand hebt.

Topper zeg ik :).

Waar heb jij uiteindelijk voor gekozen? Uiteindelijk maakt het niet uit wat je doet, zolang je het leuk vindt en in beweging bent is het prima denk ik maar.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Of de Wii met zumba/ Wii fit/ just dance?

De Wii is nu nog maar 130 euro en het balanceboard icm Wii fit plus is 70 euro

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

@shadowstep! wat een enorm goed idee wij hebben sinds 2 weken de xbox maar ik was nog niet overtuigt voor kinect NU WEL!

12. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik heb de Wii overwogen maar vind het een groot nadeel dat je die controller moet vasthouden.
    Daarbij heb ik op heel veel diverse plekken op het internet begrepen dat ie lang de bewegingen niet zo goed registreert als de Kinect.

Bij de kinect doet een camera het werk. Jij staat ervoor. Bediening is met je lijf (handen) en de oefeningen moeten met je hele lijf goed worden uitgevoerd. Geen dingen op je lijf geplakt nodig of controller in je handen. Hele lijf vrij.

13. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik hoop dat je het net zo leuk gaat vinden als ik. Ik ben er echt 'hooked' aan. Geweldig apparaat. Wat een uitvinding.
    Heerlijke is dat ik niet hoef te denken 'oh, ik moet zo nog richting sportschool, daar voel ik me niet fijn etc. etc.'. Ik ga gewoon staan, sporten, na een uur duik ik onder de douche en klaar.

Ik weet dat ik heel erg pro-Kinect nu klinkt maar voor mij is het gewoon een geweldige uitvinding om flink te zweten zonder me rot te voelen. Super!

Deel Deze Pagina