Wat doen jullie per dag/ week in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

elke dag:
    - wc
    -stofzuigen
    -afwas (2 keer per dag)
    - salontafeltje afpoetsen (glasplaat, dus zeg maar 100 keer per dag;))

elke week:

- dweilen (meestal 2 a 3 keer per week)
    - badkamer (2 keer per week)
    - bedden verschonen
    - strijken

per maand:

-keuken uitsoppen

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Beneden:
    Nat tv/tafels/vensterbank/keuken afnemen minimaal 1x per dag
    Stofzuigen 3x per week
    Dweilen 2x per week
    Toilet 3x per week
    Buitenkant keukenkastjes/deuren 1x per week
    Binnenkant keukenkastjes 3x per jaar ofzo

Boven:
    Nat afstoffen 1x per 2 weken
    Stofzuigen + dweilen 1x per 2 weken
    Badkamer 1x per week
    Bedden verschonen 1x per week (zomers nog vaker, mijn vriend heeft een allergie)

De was begin ik meestal vrijdags mee, en dan ben ik maandags een keer klaar met alles weg vouwen. En lang leve de droger! (en vaatwasser!)

Ik werk hiernaast nog 30 uur (verdeeld over 3 dagen), heb 2 kleine kids.. Maar gelukkig een vriend die naast zijn werk, ook veel thuis doet!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Strijken dat is als je ergens naar toe moet en je was niet kreukvrij is opgedroogd...dan haal je daar zo'n snel snel opgewarmd stuk ijzer overheen (en als je haast hebt doe je dit op de bedrand ipv de strijkplank :):D)

Overigens dat ik de wc iedere dag doe is geen overbodige luxe hoor! Diegene die nu met zn 2e zijn moeten zich eens voorstellen dat er 3 paar extra zijn die er telkens heen gaan waarvan 2 tiener heren die het niet zo HEEL nauw nemen en ook al zeggen we dat ze dan maar moeten gaan zitten, toch vaak staan en brandjes blussen waar er niet geblust dient te worden...als je begrijpt wat ik bedoel ;);)
    En daarnaast is er dan een kleine meid die af en toe lekker eigenwijs op de wc wil zitten zonder dr wcbril verkleiner...dus tja...vind het dan wel zo fris om dat elke dag even te "ontsmetten"

En inderdaad vies zijn is gezond!! Uiteraard met mate! Je hoeft nou ook weer niet met de varkens mee te doen :D

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh nou, ik heb geen Hollands schoonmaakgen. De wc doe ik om de dag en de keuken elke dag, ik draai elke dag een was en de rest doe ik grondig 1x per week. Strijken doe ik ook 1 x per week en dan alleen de bovenkleding.

5. Delta

Delta Niet meer actief

wat ik doe haha;

elke dag:
    wasje draaien
    aanrecht schoonmaken en tegels keuken na koken

elke week:
    stofzuigen
    stoffen
    bed verschonen
    dweilen
    badkamer schoonmaken
    w.c schoonmaken

stofzuigen doe ik soms wat vaker als er stofjes liggen etc.
    en als ik zie dat er wat vies is zoals de deuren en keuken enzo, dan doe ik dat wanneer ik zin heb en echt denk van nou dat moet nu weer eens gebeuren :)

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik werk 3 dagen per week en doe voornamelijk het huishouden(grote dingen) op mijn vrije dagen.
    Mijn man is elke vrijdag vrij, hij doet de boodschappen.

Elke dag:
    *stofzuigen
    *Na het eten koken en de vaatwasser inruimen, ga ik met een doekje door de keuken.
    *Salontafel en eettafel, op beide ligt een glasplaat.
    *Toilet.
    Is gewoon even een rondje die ik doe, keuken, tafels, toilet beneden en boven.

1x per week:
    *Boven stoffen en stofzuigen.
    *Badkamer.
    *Toilet een grote beurt.
    *Bedden verschonen.

2x Per week:
    *Beneden stoffen en dweilen.

Eens in de zoveel weken/maanden:
    * Ramen zemen
    * Gordijnen wassen.
    *Kelder opruimen.
    *Koelkast opruimen.

En de was doe ik wanneer de mand vol is en de strijk doe ik wanneer de was droog is.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jee wat poetsen sommige van jullie veel!!!
    Wij zijn beide rommellig,we hebben dus vaak wel een rommelig huis maar geen vies huis.
    -Elke dag beneden stofzuigen(we hebben hondjes)
    -Elke dag afwassen9(2x)
    -Elke dag speelgoed en onze eigen rommeltjes opruimen.

Verder echt wanneer het uitkomt en als ik vind dat het weer nodig is.
    Mijn moeder hield zich vroeger ook zo heftig aan haar schoonmaakschema zoals sommige hier,echt vreselijk vond ik als kind al ik ben gewoon helemaal anti schoonmaakschema geworden!!

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Nat poetsen geeft me gewoon voldoening dan glimt alles weer in mijn ogen, de ramen moet ik gewoon iedere week doen omdat het anders niet compleet voelt ik kan het je niet uitleggen. En de keuken doe ik vaker omdat daar de hond meestal ligt en ik vind het vies als die tegen mijn keuken kastjes aan ligt maar laat het hem wel gewoon doen.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    elke dag:afwassen (1x per dag samen met mijn man)
    dweiltje over het aanrecht, vuilnisbakken en tafels.
    opruimen van de kamer en de keuken.

om de dag: wc schoonmaken

een keer per week: bedden verschonen.
    hele huis stofzuigen.

en als het nodig is stofzuig ik midden in de week beneden nog een keer.

de was doe ik zodra ik een volle trommel heb van wasgoed dat op dezelfde temp moet en alles wat in de droger kan dat doe ik er ook in.

strijken doe ik als ik een bergje verzameld heb en het de moeite waard is om de plank uit de kast te trekken.

dweilen doe ik zodra het nodig is. bij slecht weer is dat dus elke dag en bij mooi weer heel wat minder vaak.

de ramen lappen doet mijn man heel af en toe.

Ik voel me wel een beetje een viezerik vergeleken bij degene die dit topic heeft opgestart!
    Ik werk 3 dagen per week op AT basis en ik vind het gewoon veel te leuk om met mijn zoontje te spelen/zingen/frummelen etc... Daar komt ook nog eens bij dat we over drie maanden gaan verhuizen en dat ik sommige dingen bewust niet meer doe.

Als ik je een advies mag geven: relax, geniet van het leven.

10. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Hier is het gewoon schoon, maar het lijkt nooit opgeruimd. :D

Ik doe om de dag stofzuigen, woon gelijkvloers en soms ook weleens elke dag. Net zoals stoffen/natafnemen. Bedden verschonen doe ik iedere week.

Dweilen 1 a 2 keer in de week. De wc 2x per week goed met doek en sopje, en elke dag met een allesreinigerdoekje afnemen. Aanrecht elke dag, een paar keer:)
    Was draaien iedere dag wel een keer.

Badkamer mag wat vaker, schiet er vaak bij in!
    Strijken, toevallig vandaag alles weggestreken. Meestal eens in de week, soms 2.

We zijn er allemaal maar druk mee:D

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

ik doe elke dag de was en het eten, verder 1x per week boven stoffen en zuigen, de douche en de wc, beneden stoffen en zuigen, de ramen als ze vies zijn, keuken ook. ik dweil niet zo vaak.

Toch heb ik het elke dag druk..

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    4-6x per jaar ofzo en soms met glassex nog even de vingertjes eraf

Was vaak om de dag en vouw 2x per week alles op.
    1x per week strijken.

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dat moet ik misschien wel even erbij zeggen,,, ik strijk bijna nooit :$ Ik heb zelf strijkvrije kleren en die van manlief probeer ik zo goed op te vouwen dat het niet meer nodig is.. En wat betreft de dames die kinderen hebben ik heb nog geen kinderen ben zwanger van de 1e en hoop dat ik straks ook lekker kan genieten van mijn kindje, dat ik het stoffen ook eens een dag oversla ofzo..

Voor de mensen wat maar 1 keer per week dweilen, hebben jullie dan geen vlekken? Ik dweil iedere dag heb laminaat liggen en toch heb ik iedere dag weer vlekken zodat het opnieuw moet. En de mensen wat maar 2-3 keer per week stofzuigen, maken jullie kindjes geen kruimels ofzo? Ik heb alleen mijn vriend en die kruimelt savonds een beetje op de vloer...

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Zuigen doe ik bijna elke dag ja, vlekken op de vloer heb ik nauwelijks of ik aal er een vochtig doekje over.

Strijken doe ik wel.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik stofzuig elke dag en soms wel 2 keer, 4 langharige katten boh.

3x per week dweilen, elke dag alles afnemen, wc elke dag.

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Haha moet wel lachen om je laatste opmerking ;)!

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal niks! :p Dat wordt gelukkig allemaal gedaan voor ons. Is maar goed ook, heb altijd al een hekel gehad aan het huishouden en vind het compleet zonde van mijn tijd. :cool:

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik kan me niet druk maken om kruimels of een beetje stof op de vloer. en vlekken ja , maar die liggen er of een dag later ook nog wel of ik pak zo'n babydoekje die ik 9net als meerdere mama's) praktisch overal voor gebruik en poets er even overheen.

Na een broodje vruchtenhagel.. pak ik even de stoffer en blik dat wel maar anders ligt het ooooovvvveeeral..

19. Gravid

Gravid Niet meer actief

Elke dag:
    - De afwas, 1 a 2x, en dan gelijk doekje over aanrecht, en over keukenkastjes, en fornuis, en gelijk even
    - De woonkamer, gang en slaapkamer van de kleine (die op de beneden verdieping is) nat afstoffen.
    - Swiffer door de kamer, gang en kleine zijn slaapkamer halen.
    - De was, 1 soms 2 trommels, en gelijk ophangen.

Om de dag:
    - De wc en badkamer.
    - Was afhalen en vouwen.
    - Stofzuigen in kamer/keuken, gang/badkamer, kleine zijn kamer.

1x in de week:
    - Kleine zijn bedje verschonen
    - Onze kamer bed verschonen, stoffen en stofzuigen.
    - Overloop stofzuigen.

Moet er wel bijzeggen dat we klein mini apartementje hebben, met woonkamer wat gelijk keuken is, mini gang met aangrenzend mini badkamer, en aangrenzend kleine zijn slaapkamer.
    En boven alleen een kleine overloop met onze slaapkamer.
    Dus hier hoef ik ook niet heel gek veel te doen, en alles is zo gedaan ;)

20. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Elke dag stofzuigen ivm hond en kat.
    stoffen etc, 1 of 2 keer in de week.
    Om de ochtend even doekje door de wc. 2 x in de week helemaal meenemen, vloer, spiegel etc.
    Badkamer, ook om de dag even doekje door de wc en 1 keer flink schoonmaken.
    Koelkast 1x in de week.
    Keukenkastjes worden niet echt smerig dus zeker 1x in de 2 weken.
    Van buiten neem ik altijd automatisch mee.
    Elke dag vaatwasser uitpakken en aanrecht schoonmaken.
    de was, probeer nu elke dag een te draaien anders loop ik achter. Nu met baby word je weleens onder gespuugd.
    Deed altijd 1x in de week op woensdag en dan op vrijdag alles opvouwen en in de kast. Laat het vaak drogen op een rekje.
    Beddengoed 1 a 2 x in de week inclusief matras draaien.
    Bedje zoon om de 2 dagen, wil nog weleens spugen na de fles wanneer hij op bed ligt.

Ramen euhmmmmmmmm moet nodig gedaan worden

Deel Deze Pagina