Wow, om de dag je bed verschonen? Dat houdt mijn wasmachine niet bij hoor hihi. Ik verschoon de bedden 1 keer per week. De rest van het huishouden probeer ik zo goed mogelijk bij te houden, en het scheelt inderdaad om alles opgeruimd te houden. Ik denk dat TS gewoon de controle over het huishouden in de hand wilt houden. Ik werkte voor mijn zwangerschap ook strikt met een schema en kon dan ook weleens doorslaan dat ik op vrijdagavond om 23.30 uur de koelkast aan het uitsoppen was En ik had dan vooral als het lekker opgeruimd was, naar mijn gevoel dan, dat ik in mijn hoofd ook meer rust had. Ik denk ook dat als jij, TS, 1 of 2 dagen het laat verslappen, je niet meer weet waar je moet beginnen Toen ik zwanger was van mijn dochter interesseerde het me ineens niet meer zoveel, en nu heb ik ook zoiets van: "wat ik vandaag niet doe, ligt er morgen ook nog wel". Ik vind dat iedereen hier zijn best doet hoor in het huishouden, van wat hiervoor allemaal genoemd is!
Dit doe ik elke dag: - Afwasmachine in en uitruimen (soms meerdere keren per dag). - Aanrecht opruimen en afvegen - Opruimen (alle kamers, zodat het geen grote puinhoop wordt) - Wassen (wasmachine in en uitladen en was ophangen) Dit doe ik om de dag: - Beneden alles nat stoffen en zuigen en dweilen. - De keukenkastjes van de buitenkant - Wc's schoonmaken Dit doe ik 1x per week: - Boven alles nat stoffen en zuigen en dweilen' - Strijken Dit doe ik 2x per maand: - Bedden verschonen Dit doe ik 1x per maand: - Badkamer schoonmaken - Keuken schoonmaken
dagelijks: - stofzuigen - bedden opmaken - wc schoonmaken - wasbak in badkamer - tafels afnemen - wasmachine draaien uiteraard opruimen, vaat en keuken -om de dag dweilen beneden - 2x per week dweilen boven wekelijks: - bedden verschonen - ramen beneden zemen - badkamer helemaal soppen - tegels in de wc meenemen
Ik werk 3 dagen in de week en tijdens die 3 dagen doe ik sowieso iedere dag de toiletten schoonmaken, hou ik de was bij, stofzuig ik, hou het aanrecht schoon en opgeruimd en als ik thuis ben (4 dagen dus) neem ik alles iedere dag nat af, stofzuig ik iedere dag, dweil ik, wassen, keuken schoonmaken. Ramen zemen 1x per week Badkamer schoonmaken 1x per week Bedden verschonen 1x per week Stofzuigen en dweilen boven 1x per week Hoeveel ik ook schoonmaak (en ik ben echt een poetsfreak, geloof me!) het blijft nooit schoon met een kalf van een hond, 2 katten en een kleuterdame in huis. Maar ach, zo blijf je wel lekker bezig.
Dagelijks/om de dag: Keuken schoonmaken Stofzuigen en dweilen Afstoffen Wc doekje Wekelijks: Boven stoffen, stofzuigen Badkamer schoonboenen Bedden verschonen Was opvouwen Wc ( allebei) goed schoon Maandelijks : Ramen Koelkast
Wheeh zoveel doe ik niet geloof ik.. doe wel de hele dag door alles opruimen, hier is wel meestal alles aan kant dus. En het is ook niet vies, alleen echt schoonmaken doe ik niet iedere dag.. Dagelijks: * aanrecht schoonmaken * deurklinken schoonmaken Om de dag: * stofzuigen beneden * salontafel schoonmaken Za/zo: * de was * strijken * dweilen * pleeduiken * tafel en bureau's schoonmaken * kasten stoffen * fornuis schoonmaken * stofzuigen boven * bedden verschonen * konijnenkooi verschonen Verder als er iets gedaan moet worden doe ik het.. De kastjes aan de binnenkant schoonmaken doe ik niet zo vaak, ramen lappen al helemaal niet. Boeit me echt niets als er vette vingertjes op de ramen staan. Als ik ergens een vieze vlek zie dan maak ik het schoon maar ga niet dagelijks uitgebreid poetsen
Elke dag: -afwassen 2x -tegeltjes boven de aanrecht dan gelijk meenemen -beneden stofzuigen -wij hebben glazen zwarte tafels.. die neem ik af met een vochtig doekje -wc's en wasbakken -wasjes draaien en drogen Ik strijk niet elke dag... ongeveer zo'n 2x per week! Elke week: -de trap stofzuigen -boven alles stofzuigen -beneden dweilen -boven dweilen -combimagnetron helemaal schoonmaken Elke maand: -keukenkastjes -koelkast Bedden verschoon ik 2x per maand. Dan neem ik ook gelijk alles mee met een sopje... kasten e.d. Ik ben geen typje dat iets helemaal doet in 1x... de badkamer ook niet eigenlijk... de ene x schuur ik de douchebak helemaal uit en dan neem ik ook gelijk de muren mee De wc en wasbakken daar doe ik elke dag.. Ramen lappen... mwahhh... een paar x per jaar misschien oepsie! Ik vind mezelf geen poetsjuffrouw... besteed liever mijn tijd aan leuke dingen en sinds een paar maanden aan mijn dochter!
stofzuigen iedere dag en de wc iedere dag ( doe ik met zo een hygienisch doekje de bril en wc afnemen 1x per week grondig) om de dag stoffen. keuken dweilen om de dag word toch vet enzo huiskamer 2x per week. Bedden, badkamer , slaapkamers dweilen en stoffen 1x per week. Keukenkasten neem ik van de buitenkant af als ik de keuken schoonmaak maar ook niet iedere dag neem ik ze af. Heb een vaatwasser dus afwassen doe ik niet. Was heb ik 4 a 5 draaien per week. strijken wanneer nodig uhm ramen per 4 maanden ofzo binnen en buiten. 2x per jaar vitrage wassen en de kussen van de bank. Verder goh ik doe iets wanneer het nodig is. Vroeger was ik extreem met poetsen, met 2 kinderen heb ik dat afgeleerd is geen beginnen aan. Sommige hier vind ik erg extreem
Pfoe, sommige van jullie zijn er maar druk mee - Ik stofzuig 2-3 keer per week. Dweilen 2x per week. Ik haal wel dagelijks een stoffer door het huis. - Afstoffen/nat afnemen 2x per week. - Badkamer 1x per week - Slaapkamers 1x per week (afstoffen/stofzuigen/dweilen) - Wc grondig: 1x per week, dagelijks de bril etc. - Keuken: 1x per week. - Wassen: als de wasmand vol zit. De extra dingen zoals ramen lappen etc, doe ik alleen als het echt nodig is. Ik geniet gewoon teveel van andere dingen
Oke, ik heb nog geen kids dus dit zal wel wat afwijken, en daarbij wonen we nu nog in een flatje en gaan binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning (MET vaatwasser, jeej! ); Dagelijks: Evt dingen opruimen waar ik me aan irriteer XD Afwassen, afdrogen en opruimen 2-3x per week: Stofzuigen en 'stoffen' (doe ik met de stofzuiger XD) Wekelijks: Wc, badkamer Keuken Bed afhalen en gewone wassen draaien Eventueel vaker stofzuigen als het nodig is. Dweilen doe ik eigenlijk alleen als ik vind dat het er goor uitziet haha. Dingen zoals deurklinken en afstandsbedieningen afnemen (dingen waar je met je handen aan zit) probeer ik wekelijks te doen maar dat schiet er nog wel eens bij in. Iig de keuken doe ik wel altijd wekelijks deurtjes en klinken enzo