Dreumes eet heel veel en groeit bijna niet link met benauwdheid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MC lover, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Mijn dochtertje van 15 maanden is echt een klein dreumesje, bij de geboorte was ze normaal van lengte ca. 50 cm, ze is daarna niet zoveel gegroeid, ze was met 14 maanden pas 72,5 cm en ik denk nu nog geen 75. Haar gewicht en lengte komen wel overeen. Wat ik zo gek vind ze eet echt als een volwassene, ze komt zo aan 6 boterhammen p/d, avondeten ongeveer net zo veel als ik (en ik ben echt geen slechte eter), dan nog fruit en een rijstwafel/ontbijtkoekje tussendoor, en soms stoppen haar broertjes haar ook nog wat toe. En het is niet dat ze zich overeet, ze stopt echt als ze geen honger meer heeft maar vraagt ook om meer als ze nog honger heeft. Het is wel een beweeglijk kind maar dan vind ik nog dat ze veel eet in verhouding met wat ze groeit.
    Ik heb ook altijd gevonden dat ze veel slaapt (sliep meer dan dat ze wakker was ca 3 lange slaapjes op een dag, soms wat minder).
    Nou heeft ze een tijdje geleden een erge benauwdheidsaanval gehad na een luchtweginfectie en sindsdien krijgt ze eigenlijk iedere dag voor het slapen gaat een pufje en zo nodig nog een. Sinds ze die pufjes krijgt slaapt ze veel minder (1 tot geen slaapjes meer overdag). Na dat ik de antibioticakuur gestopt ben ben ik ook even gestopt met pufjes, tenminste alleen gegeven als ik dacht dat ze het nodig had (vind het erg moeilijk om te herkennen wanneer ze het nodig heeft). Maar merkte we dat ze dan weer meer sliep. Laatst heeft ze ook bij mijn moeder gelogeerd en die had haar geen pufjes gegeven, was ze een dag echt uitgeteld, bijna de hele dag geslapen. Ik vermoed dus dat ze al veel langer last heeft gehad van benauwdheid, ze slaapt pas sinds enkele maanden door en werd s'nachts vaak wakker dat ik dacht: jee wat ademt ze snel. Ook als ze huilt is het heel snel zo met van die ademnood snikken, hadden de jongens alleen als ze heel erg overstuur waren.
    Nu heb ik al aan twee huisartsen doorgegeven dat ik vermoed dat ze dus al langer last heeft en dat ik graag wil weten waar het aan ligt, maar ze wimpelen het maar af: ze eet toch goed, ik hoor niks op de longetjes. Maar ik ben toch van plan met haar naar de kinderarts te gaan, wat vinden jullie? Oja, toen ze pas geboren was heeft ze een paar maanden flink gehoest en na onderzoek niks gevonden, men vermoedde een slappe longpijp, niks ergs moest ze overheen groeien. Maar volgens de arts van de huisartsenpost heeft dat niks met de benauwdheid te maken.

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor pufjes krijgt ze? Ventolin staat er om bekend dat het het adrenalinepeil in je bloed wat verhoogd, mijn eigen ervaring is dat ik er een wat hyper gevoel van krijg en bij 's avonds gebruik ook minder gemakkelijk in slaap val. Meer eten lijkt logisch: aLs ze vaak benauwd is zal ze meer energie verbruiken aan de ademhaling die anders in de groei gestopt zou worden. Denk dat je gewoon eens met een kinderarts moet gaan praten als het je zo dwars zit, aandringen bij de ha dus.

3. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Bedankt voor je antwoord. Ze krijgt Salbutamol Sandoz, is de zelfde werkzame stof als in Ventolin. Jij vind het dus ook niet zo'n raar idee dat ik denk dat ze al langer last heeft van benauwdheid omdat zo veel slaapt en langzaam groeit ondanks dat ze veel eet. Ik ga toch maar eens naar de kinderarts bellen.

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hmmm waarom ze zo weinig groeit maar wel eet "als een bouwvakker", weet ik niet. Dat zou je eens op CB of KA moeten vragen.

Onze zoon heeft in het ziekenhuis gelegen. Hij had een bovenste (??) luchtweginfectie en het RS virus. Kreeg daarom ook Salbutamol. Ze worden er inderdaad hyper van. Hij had eerste nacht geen nachtpauze. Dus kreeg hij om 02:00 uur ook pufjes Salbutamol (4 pufjes). Gevolg: 3uur heeft meneer liggen spoken 's nachts. Dan uurtje slapen tot de volgende pufsessie.

Kinderarts zei ook al dat ze van de Salbutamol hyper kunnen worden. Eenmaal gaan minderen sliep hij ook heel veel, maar dat had met herstelproces te maken van het RS virus. Nu krijgt hij geen pufjes meer maar slaapt wel weer normaal voor zijn doen.

Sterkte

Deel Deze Pagina