Wat doen jullie samen met je man/partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Debie24, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

De vriend van mijn schoonzusje had pas een prachtig cadeau voor haar gemaakt. Een boek met daarin 12 'vrijkaarten' voor allerlei leuke activiteiten. De bedoeling was dat ze er elke maand een activiteit uitkoos. Er stonden dingen in als een operavoorstelling, een dagje zoo, een dagje knutselen/crea, een dagje sauna, een avondje bowling, een avondje cocktails gaan drinken of zelf maken,....
    Hij had dit echt superknap in elkaar gestoken en had het heel grappig gemaakt.

Vond dat idee van elke maand elkaar uitnodigen ook wel heel tof!

Mijn vriend en ik doen eigenlijk ook alles samen...voordat we samenwoonden waren we ook àltijd samen, we zijn een beetje onafscheidelijk. Maar we gaan heel af en toe ook eens afzonderlijk weg.
    En eigenlijk doen we niet zo'n heel speciale dingen, eens een dagje fietsen, een terrasje gaan doen, samen naar de rommelmarkt, een dagje naar een museum/een voorstelling, samen spelletjes spelen,....

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou het graag doen maat ik heb mijn man EEN keer et iets verrast en dat heb ik geweten ok, die van mij wil niet verrast worden, ik moet alles hier bijna in driefout, handgeschreven minimaal 6 weken van te voren indienen :( :) Ach het went.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij doen eigenlijk alles samen.we delen heel veel samen hebben dezelfde intresses.we gaan nu nog erg veel uit eten en gaan ook gewoon heel veel weg met zijn 2tjes.we zijn wel eens weekenden weg geweest van elkaar maar dat vinden we allebij helemaal niets.dus ja alleen als me vriend gaat werken ben ik er niet bij.

dat is eigenlijk ook niet helemaal waar wat ik ga regelmatig nog wel eens mee als hij aant werk is (tankwagen chauffeur)

4. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Mijn man en ik doen heel veel samen, samen boodschappen doen, samern naar mijn ouders, samen naar zijn ouders, thuis zit imk vaak achter de compu en hij zit tv te kijken en we praten veel, heel veel, over van alles, over dingen die ons bezig houden enz, dingen die we hebben meegemaakt. Mijn moeder zegt weleens raken jullie nooit uitgepraat, nou nee, ik denk zolang we blijven praten is het goed...
    Groetjes,

5. Female

Female Niet meer actief

:) :) :)
    Heerlijk he, van die spontane, romantische kerels ;)

6. Female

Female Niet meer actief

@ TS
    Wat tof dat je zo eerlijk en duidelijk bent in je post.
    Kan me voorstellen dat het lastig is.

Wij doen zelf niet echt dingen samen hoor, zoals dagjes uit etc. Maar we genieten wel heeeel erg van heel veel kleine, simpele dingetjes. Een onverwacht gezellige borrel op de bank, acties van onze zoon, het zonnetje, ons huis etc. etc. Dat vinden we allebei heerlijk.
    Maar boodschappen, winkelen etc. Nee dat doe ik liever alleen/ met Kynan, kan ik op mijn gemakje en voel ik me niet opgelaten, hij vind er toch niets aan!

Maar heb je al eens, met een glas wijn op de bank op een rustig moment, zo duidelijk aangegeven wat je dwars zit als je nu in je topic hebt gedaan?
    Dat klinkt toch heel helder...

Verder denk ik dat Loetje ook een paar belangrijke dingen heeft gezegd.
    Over naar elkaar luisteren, incasseren, geen verwijten maken...
    Soms zit je zo in die negatieve cirkel, dan moet je toch samen gaan zitten en proberen te relativeren om meer inzicht te krijgen in dingen...

Veel sterkte met alles!

7. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mijn vriendje is een druk baasje,..
    Doet school, is veel onderweg.. en als hij thuis is.. Zit hij achter de laptop HUISWERK te maken :)
    Ach dat moet gebeuren., Soms heb ik ook het gevoel van... JOEHOE HIER BEN IK...

Nu hebben we een limiet gesteld, 12 uur gaan we naar bed (soms als het huiswerk het toelaat eerder)
    dan gaan we lekker kletsen, of een spelletje doen (we zijn nu druk aan het schaken :oops: )
    Ook hebben wij op donderdag een HOUSE uurtje :)
    dan laat hij zijn huiswerk even staan.. en gaat hij bij mij op de bank liggen!

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    om 12 uur op bed? Woo dan lig ik allang ik coma hahaha. NOu ja als het voor jullie werkt is dat prima toch?!

Wij zitten met rare diensten. Dwz ik werk ma t/m do van 8-12 en hij werkt di t/m vrij en de week erna t/m zo van 14.30-01.30, Dus eens in de 14dg hebben we een weekend van 3 dagen samen (al werk ik dan die ma wel gewoon) en de maandag is sowieso heilig bij ons. Voelt voor mij ngo als weekend omdat hij dan thuis is.
    Dus ja begin vd middag proberen wij bij te kletsen en als hij thuiskomt om te eten savonds (nooit bekend hoe laat dat is) En de maandag is daarbij ook erg belangrijk.
    Maar echt dingen samen doen, behalve de boodschappen en even ergens op de koffie doen we met name in zijn (lange) vrije weekend.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij doen niet zoveel samen, we hebben ook verschillende interesses.
    Ik ben gek op mijn dieren, en hubbie op sporten en motorrijden. Normaal ging ik mee motorrijden, maar nu niet meer met die dikke buik.
    Soms samen naar de stad, wel vaak uit eten :)
    En elke avond samen op de bank lekker kletsen.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is militair en is alleen in het weekend thuis, door de weeks is hij op de kazerne.
    Doordat we elkaar zo weinig zien, doen we eigenlijk in het weekend alles samen. Van winkelen tot boodschappen doen tot samen douchen, afwassen en op bezoek bij vrienden.
    Nu mag mijn man ook graag achter de laptop zitten, maar hij weet gelukkig wel mate te houden.
    Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen.
    Bespreek het nogmaals goed met hem, niet als jullie ruzie hebben, maar op een rustig moment. En zeg dat je er zo erg mee zit, dat je zelfs denkt aan scheiden. Misschien dringt het dan tot hem door.

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

lexie.,. :)
    Als ik eerder dan 12 uur ga.. dan zie ik mijn ventje alleen maar van de achterkant (hij zit voor de laptop)
    dus tja :)

Maar soms... lig ik al om 10 in uur incoma hoor ;)

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Ik zou gewoon tegen hem zeggen,
    dat je wil dat hij jóu aandacht geeft, ipv de laptop.

Wij drinken veel thee samen, hehe.
    Zit hij achter de pc en ik wil lekker met hem praten/aandacht hebben?
    Dan zeg ik tegen hem dat ik een bakkie koffie/thee ga zetten,
    en dan gaan we lekker op de bank zitten, en praten,
    en dan vergeet hij de hele pc. 8)

Ben blij dat we iig geen TV hebben,
    behalve dat het veel rotzooi vertoont, kost het ook veel tijd,
    en dan weet ik zeker dat we veel minder zouden praten.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij doen te weinig samen, maar we proberen elkaar wel voldoende aandacht te geven.

Een simpel iets: wij eten altijd aan tafel ipv voor de tv.
    Zo kom je nog eens tot een gesprek.
    Ook hebben we de afspraak dat we zodra ons zoontje op bed ligt, eerst even samen een bakkie koffie drinken.
    Daarna gaan we soms lekker bankhangen of soms doen we ieder ons eigen ding.
    In het weekend gaan we er met z'n drieën op uit.
    En zo af en toe doen we iets samen, maar dat is niet vaak.
    Nu gaan we binnenkort samen lekker uit eten en daarna naar Les Miserables, dan gaat onze zoon logeren en hebben we echt de avond voor onszelf.
    Een kwestie van plannen.

Succes met alles.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben ook zo'n periode gehad en hebben bovenstaande ook gedaan, alleen wij deden het dan elk weekend. (er waren nog geen kleine kinderen dus tijd genoeg, en de grote kids hebben hun eigen dingen)
    Het hoeven echt geen dure dingen te zijn die je kunt ondernemen, die zaten er bij ons wel tussen, maar zoiets moet je zelf helemaal bepalen. Het leuke is ook dat je zo nog eens dingen doet waar je anders niet eens aan gedacht zou hebben. Op internet zijn genoeg dingen te vinden om te doen.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij doen ook te weinig samen sinds Sasha er is.

Mijn man komt rond 6 uur thuis van werk, dan eten, dat doen we wel samen, Sasha gaat om 8 uur naar bed, om vervolgens tot 10 uur-half 11 te lopen klooien en om 10 uur gaat mn man weer naar bed, omdat zn wekker weer om 4 uur staat.

Op zn vrije dagen, vrijdag/zondag proberen we wel zo veel mogelijk met elkaar te doen, ook simpele dingen. Samen boodschappen, samen op visite (trust me, in de auto kun je echt goed praten, want dan kan hij geen kant op hihi) gewoon lekker samen bank hangen, maar ook hij op de xbox en ik achter zp. ;)

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

wij doen eigenlijk alles samen.. behalve werken natuurlijk ;) echt 1x in de maand gaattie met vrienden een avondje stappen.. maar voor de rest gaan we met zijn 2-en stappen en boodschappen doen etc etc.

Maar zelf denk ik dat dat ook heeft te maken dat we ook elkaars beste vrienden zijn naast partners.. dat scheelt ook al heel veel..

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    TS je denkt over een scheiding na, maar wilt wel een kindje?
    Je kunt samen doen;
    Goed praten
    samen film kijken
    fietsen
    wandelen.

18. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik en me man werken heel veel maar als we even tijd hebben zijn we altijd samen.

het lijkt me erg moeilijk jou situatie maar idd praten is belangrijk natuurlijk als diegene naar je luister!

19. Niet meer actief

De tijd dat we samen zijn, zijn wij ook echt samen. Gezellig samen ergens heen, met de hond wandelen, boodschappen doen etc.
    's Avonds liggen we heerlijk samen op de bank tv te kijken of huren we een film.

Voor mijn zwangerschap deden we samen veel aan sport (surfen, voetballen, tennis, mountainbiken).
    Ook gaan we vaak lekker weg, gewoon de auto pakken en we zien wel waar we uitkomen. Broodjes en drinken mee, hond mee en lekker picknicken.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij gaan in het weekend altijd lekker met de honden naar het bos.

Zwemmen, terrasje pakken, filmpje kijken, tv kijken.

Succes meid, zal vast niet makkelijk zijn!

Deel Deze Pagina