Wat doen jullie samen (met je partner)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beep, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hoi meiden,

Onze relatie zit momenteel nogal in een crisis, en hier willen we hard proberen om uit te komen. Nu is het zo dat we de laatste tijd niet zo veel samen deden, en hier wil ik wel verandering in brengen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe. Voorheen gingen m'n vriend en ik bijv. 3 keer in de week samen sporten, maar sinds de komst van onze dochter kan dat natuurlijk niet meer. Eigenlijk het enige wat we samen doen is in het weekend boodschappen doen, en door de week een beetje tv of film kijken ofzo. Ook gezellig, maar niet genoeg.

Nu wil ik geen commentaar op het hoe en waarom in dit topic, maar wel graag van jullie horen wat jullie nu precies samen doen.

2. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    wij doen samen de boodschappen..
    1x in de maand samen naar de bios..
    samen voor de tv hangen..
    met z'n drietjes wandelen/fietsen..
    naar de kinderboerderij..
    af en toe samen ergens wat drinken..
    samen shoppen.. ook weleens met z'n drietjes.

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij gaan vaak lekker wandelen met ons zoontje.
    Op een doordeweekse dag 's avonds of in het weekend overdag, naar het bos. Soms samen, soms ook met andere vrienden en hun kindje.
    We doen ons zoontje vaak samen in bad, al dan niet in het grote bad met één van ons erbij (de ander pakt de kleine dan aan als die uitgebadderd is).
    Samen winkelen of naar de stad.
    Ehmm..... we zijn samen naar Centerparcs geweest met ons kindje. Is overigens niet zo'n goedkope optie.
    Samen een spelletje doen, kaarten of iets anders leuks!
    Samen koken, voor elkaar of voor een groter gezelschap?!

4. veertje

veertje Fanatiek lid

We doen samen veel met de kids, bijv speeltuin, dierentuin,kinderboerderij enz.
    Doen samen de boodschappen of ff naar de stad in het weekend.
    En soms wat met zijn 2en, afgelopen weekend zijn we samen naar de sauna geweest en daarna lekker hotelletje gepakt :D
    Zaterdagavond hebben we samen een feestje.

5. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    het strand even lekker uitwaaien.
    of samen uit eten of samen naar de bioscoop toe.
    (kleintje bij schoonouders/ouders brengen)

6. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    wij gaan 1x in het half jaar ook met z'n drietjes naar centerparcs.. en af en toe lekker samen lang douchen in t weekend is ook fijn!

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij kijken samen lekker tv
    rijden samen motor, en dit jaar mag ons manneke voor t eerst ook mee (als t weer eindelijk eens wat beter wordt dan he!)
    Kletsen samen zomaar gezellig uren..
    ondernemen als gezinnetje zondags altijd van alles, even bakkie doen ergens, naar t bos of wat dan ook..
    En geregeld hebben we een feestje of een avondje uit en dan gaat onze zoon naar schoonouders en hebben wij t rijk alleen (ook wel eens lekker even papa en mama-af)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    In het weekend 1 dag even iets leuks met z'n drieen. Denk hierbij aan zwemmen, ballorig, kinderboerderij oid.
    Vaak gaan we lekker shoppen of lunchen oid. We gaan regelmatig bij familie of vrienden langs of gaan met vrienden een terrasje pakken (bij mooi weer)
    1x per maand ongeveer gaat de kleine logeren en doen we samen iets leuk. Lekker uit eten, theater, film, sauna oid.
    Soms kook ik uitgebreid en dan eten we thuis als ons meisje op bed ligt.
    Door de weeks zien we elkaar niet heel veel. Mijn man werkt onregelmatig en beide sporten we.

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij gaan regelmatig wandelen,fietsen of ergens koffie drinken.

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Vaak samen wandelen met onze dochter en hond.
    Samen de boodschappen.
    Samen naar verjaardagen of feestjes.
    Regelmatig samen een weekendje weg.
    Lekker met zijn 3tjes dagje weg.
    Samen wiien haha.
    Eigenlijk doen we heel veel samen als ik het zo bedenk.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij zorgen ervoor dat we behalve boodschappen,tv kijken,spelletjes doen en leuke dingen als gezin doen..ook zo nu en dan nog eens een avondje uit gaan, ene keer appart of om en om, maar zeker ook een paar x per jaar samen.

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij hebben nu (omdat we hetzelfde hadden als jullie) een dag in de week voor ons gezin, dan doen we leuke dingen samen, ergens op visite, de stad in of wat dan ook.

ook plannen we 1 keer in het half jaar een weekend weg met zijn 2en, dat is om onze relatie ook bloeiend te houden, alle mama´s en papa´s weten hoe dat gaat met een kindje (of 2 of 3 kindjes of meer) he? :D

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

we gaan vaak samen wandelen (honden+ kind in bos)
    doen altijd samen degrote boodschappen (vrijdags of zaterdag)
    we douchen vaak samen, maar ook gewoon samen op de bank zitten film/serie kijken.
    afentoe een lief mailtje of berichtje naar elkaar sturen.
    en eigenlijk bellen we elke dag wel even samen (dan zit hij in de vrachtwagen en kan rustig bellen)

2 week geleden naar een hotel geweest, even alleen weg, heerlijk.
    bioscoop komenn we eigenlijk niet aan toe.
    en met valentijn gewoon kleine dingen, geen kado`s, maar een lief kaartje of bloemen (hij koopt altijd rozen) en savonds samen lekker eten (gewoon thuis, gourmetten of grillen)

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Samen tv kijken
    Samen douchen (lol nee niet elke dag hoor haha maar wel vaak, ook dan nemen we samen even de dag door en dan merk ik altijd weer hoe gelukkig ik met hem ben)
    Samen boodschappen doen
    Samen ergens wat gaan drinken
    Samen de hond uit laten
    Samen op visite
    En ga zo maar even door..
    Doordeweeks liggen we vaak tegen elkaar aan op de bank beetje tv te kijken, ook dat is een gelukkig moment.
    Af en toe ligt de hond er tussen haha (jaloers)
    Elkaar lieve smsjes sturen als we beide aan het werk zijn, nu hij thuis is zit hij meer op msn tegen met te kletsen of ik krijg een lieve krabbel op hyves.

15. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Nou heb ik misschein mazzel dat mijn vriend ontzettend veel voor me doet..(Als ik bijv een klein boodschapje moet doen bij een winkeltje hier 3 min lopen vandaan dan brengt ie me al omdat ik anders val door de sneeuw:p) Maar wij doen eigenlijk best veel samen.
    -boodschappen doen
    -eten koken
    -1 keer in de 1/2 weken samen naar onze ouders op de koffie
    -af en toe samen het huishouden
    - afgelopen maanden natuurlijk veel samen babyspulletjes gekocht
    En af en toe doen we ook leuke dingen:
    -een middagje naar scheveningen
    -1 keer in het jaar een weekendje weg of zomervakantie
    - een dagje naar de stad
    - en toevallig zondag lekker met z'n twee naar de sauna

Als je een relatie hebt waarbij je in een dip zit is het zowiezo belangrijk dat je er veel over praat, wat je van elkaar eigenlijk verwacht of wilt wat de ander doet en samen bedenken wat leuk is om te ondernemen..

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij maken altijd tijd voor elkaar, daar hebben we ook behoefte aan. We gaan dan lekker uiteten en dan naar de film of het theater - dochtertje is dan uit logeren bij ouders/ schoonouders. Standaard eten we samen 's avonds, doen we onze dochter in bad, gaan we wandelen, shoppen .. eigenlijk doen we heel veel samen. Ook willen we toch wel twee keer per jaar een weekendje weg .. zo zijn we vorig jaar naar Venetië geweest en naar Verona later dat jaar. Nu wilden we naar Barcelona maar vanwege mijn zwangerschap stellen we vakantie's/ weekendjes weg even uit.. Misschien in het najaar naar een warm land. Je moet echt af en toe tijd voor elkaar maken, anders dan raakt je relatie echt in een dagelijkse sleur.

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij hebben nog geen kinderen, dus echt helemaal meepraten kan ik niet. Maar misschien heb je toch wat aan de dingen die wij samen doen:

- Regelmatig samen de hond uitlaten en dan iets langer lopen dan normaal.
    - 's avonds voor het slapen gaan met elkaar praten. Daar gaan we soms zelfs eerder voor naar bed! We hebben dan vaak hele fijne gesprekken en combineren dat ook wel eens met een massage. Haalt de druk een beetje van de ketel ;)
    - Als we iets te vieren hebben gaan we gezellig samen uit eten en doen dan ook ons best om echt samen te praten, terug te blikken op wat het afgelopen jaar heeft gebracht en waar we in het komende jaar op hopen. We vieren bijvoorbeeld onze trouwdag, maar ook het halve huwelijksjaar en de datum waarop we verkering hebben gekregen.
    - Regelmatig samen een spelletje doen wat we allebei leuk vinden; gewoon lekker samen bezig zijn.
    - Met mooi weer soms een uurtje naar een strandje hier vlakbij. Dat kan in de zomer ook gewoon na t werk: dan nemen we een lekkere pasta-salade mee en eten we dat daar op!
    - Op zondagochtend even samen douchen.
    - Samen de afwas doen kan ook gezellig zijn...

Volgens mij is het allerbelangrijkste dat je samen praat. Dat je elkaar deelgenoot maakt van wat er binnen in je leeft. Succes samen, ik vind het tof dat jullie zo bewust voor elkaar willen vechten :)

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man en ik doen eigenlijk alles samen:

- samen winkelen
    - samen naar de Ikea
    - samen tv kijken, tenzij hij sport opzet op tv, dan kijk ik niet.
    - samen, tja alles eigenlijk, je kunt beter vragen wat we niet doen samen.

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Wij doen best veel samen! savonds als gezin eten vind ik belangrijk, samen delen we de avond taken van de kids, in bad doen en naar bed brengen, daarna kruipen we lekker samen voor de tv. In het weekend doen we lekker samen boodschappen en op visite of thuis lekker rommelen..
    Regelmatig gaan we samen uit eten en dan de kids uit logeren.... of een oppas aan huis en dan samen naar verjaardag of op visite ofzo..
    Wat we ook heel regelmatig doen op zaterdagavond is eerst de kleine eten en dan lekker samen een wijntje opentrekken en lekker een ciabatta in de oven en allemaal hapjes (soort tapas :) ) eten en lekker kletsen.. wij zijn allebei behoorlijke gezelligheidsdieren dus dit soort dingen doen we best veel.. succes meid!!!

20. giraf

giraf Niet meer actief

Wij hebben ook (nog) geen kindje, maar doen best veel dingen samen, dingen die we later ook met z'n drieen kunnen doen.
    -samen in bad
    -op zondagmiddag naar de bioscoop
    -samen naar de stad en dan ergens thee drinken
    -op zondag avond zijn we altijd thuis en spreken we nooit met andere af, en dan gaan we lekker al om half 9 naar bed (kletsen, sexen, tv kijken, stoeien of gewoon lekker tegen elkaar aan liggen)
    -samen naar feestjes, verjaardagen, concerten of lekker stappen
    -thuis uitgebreid koken (of toastjes/tapas) en dan de hele avond eten/ drinken en kletsen
    -af en toe een weekendje weg samen, hoeft echt niet ver weg te zijn, maar dan ben je er even lekker uit met z'n 2.
    Soms zorgen we ervoor dat we alle boodschappen al voor het weekend in huis hebben, en dat het huis helemaal schoon is, en dan zetten we onze deurbel en telefoons uit, en dan blijven we gewoon een heel weekend lekker binnen zonder gestoord te worden door andere.
    -elke avond eten we samen, aan tafel en zonder tv, en dan nemen we rustig de dag door (we zitten dan ook elke avond min een uur aan tafel)
    -wandelen met de hondjes, naar het park of naar het bos / strand
    -we sturen elkaar vaak lieve sms-jes, gewoon om te zeggen dat we van elkaar houden, of lieve briefjes schrijven naar elkaar (op zijn kussen, op de spiegel, in zijn auto, in zijn boterhamtrommel)

Deel Deze Pagina