wel of geen contact opnemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo allemaal,
    Ik zit een beetje met een dilemma en misschien kan een ''vreemde'' kijk op de zaak me helpen.

In het kort is het volgende het geval
    Mijn zwager en schoonzus zijn sinds een aantal weken uit elkaar, zij hield ineens niet meer van hem.
    De week ervoor was alles nog koek en ei, hebben we samen nog kerst gevierd en gefantaseerd over allebei straks weer zwanger, want ja dat was bij hen ook de bedoeling..
    Ze is toen na een dag ofzo weer terug gekomen, had zich bedacht en 2 dagen later toch weer gegaan.
    Ze hebben een dochtertje van bijna 3jr, een moeilijke situatie dus.
    Ik kon altijd heel goed met haar,maar sinds dit dus is gebeurd is het helemaal stil van haar kant, niemand van onze familie (schoonouders ook niet) hebben wat van haar gehoord.
    Nu was mijn zoontje een paar dagen na de breuk jarig en zelf hij heeft niet even een belletje gehad (terwijl hij dus mij wel vroeg waarom tante ..... dan niet kwam:()
    2 weken daarna was ik zelf jarig maar ook geen bericht..
    Inmiddels is alles tussen hen geregeld, en hebben ze minimaal contact, toch zit het mij wel dwars...
    De kleine meid komt natuurlijk wel gewoon hier, en is ook zo jarig wij vieren dat dan bij haar vader, normaal had ik mijn schoonzus nu even gevraagd wat ze wil hebben ofzo...

Mijn man en de rest van de familie is er een beetje klaar mee..

wat vinden jullie moet ik nu zelf een reactie geven of maar gewoon accepteren dat ze schijnbaar klaar is met ons??

Thanks alvast voor het mee denken.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou haar bellen, wie weet schaamt ze zich? ik zou wel antwoord willen hebben waarom ze ineens niks meer van zich laat horen.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou gewoon even contact met haar opnemen.
    ik denk niet zo zeer dat ze klaar is met jullie, maar bang is voor reacties. je bent niet zo van de 1 op andere dag niet meer verliefd, ik denk dat er in haar hoofd al wat langer speeld.

bel haar gewoon op, en dan merk je vanzelf wel of ze wel of geen contact wil, vraag wat haar dochtertje voor haar verjaardag wil

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Je kan het proberen, miss durft ze wel gewoon niet.
    En als ze echt geen contact wil, dan merk je het dan wel!

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Persoonlijk zou ik het laten, maar als jij er echt mee zit, dan zou ik contact op nemen met haar en vragen waarom ze geen contact op neemt.
    Maar misschien moet ze het zelf ook allemaal even een plekje geven en komt het contact van zelf wel weer goed tussen jullie.

6. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Hhmmm idd een beetje lastige situatie voor jou ook! Je fam is er klaar mee maar jij blijft er toch mee zitten.
    Ik zou haar zowiezo wel een belletje geven. Gewoon met de vraag of ze idd klaar is met jullie allemaal of omdat ze express voor haarzelf even rust wilt en tot zichzelf wilt komen. En misschien heeft ze het er gewoon ook toch wel heel moeilijk mee. Maar nadat jij hebt gebeld geen bericht meer van haar kant krijgt dan is het duidelijk lijkt mij. Als je niet belt blijf je gissen en dan kan het zijn dat je misschien wel de hele verkeerde conclussies trekt van haar terwijl dat dan helemaal niet zo hoeft te zijn.
    Wat kan 1 belletje kwaad als je daarin de waarheid hoort;)

Suc6!!

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou bellen of een mailtje sturen waarom ze niks laat horen. En ik zal haar ook wel even laten weten dat ze normaal wel altijd wat laat horen op verjaardagen, maar dat het je wel pijn heeft gedaan dat ze nu niks heeft laten horen, zelfs niet bij je zoontje...
    Succes.

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik zou voor d'r verjaardag 'n kaartje sturen, maar voor de rest de boel de boel laten.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou bellen.

Misschien durft ze jullie niet goed onder ogen te komen. Voelt ze zich 'schuldig'. Heeft iemand van jullie haar al eens gebeld. Gewoon zomaar, om te vragen hoe het met haar gaat? Misschien denkt ze wel dat jullie ook geen contact meer met haar willen.
    Er kan zoveel in iemands hoofd omgaan zonder dat je het van elkaar weet.
    Misschien zit zij wel te wachten op een telefoontje van jou of van je schoonfamilie en denkt ze nu: ze willen me niet meer spreken.

Dus als jij de behoefte hebt om haar nog te spreken, zou ik zeker bellen.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat ze niks van zich durft te laten horen.
    Zij wilde immers stoppen met de relatie, en ze is misschien wel bang voor negatieve reactie's van haar schoonfamilie.

Schijnbaar zit je er wel mee, anders had je deze topic niet geopend.
    Denk dat je haar dus het beste kunt bellen of even een mailtje sturen...

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik zou ook contact zoeken. Dan weet je in ieder geval wat er in haar hoofd omgaat en kun je jouw dingen ook kwijt aan haar die je nu dwars zitten.

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    oke wat ik nu ga schrijven klinkt overdreven
    maar is bij ons wel gebeurt..
    wij hadden ook geen contact meer met een bepaald persoon ..
    ik was altijd op tegen dat ze geen contact meer hadden want
    er kan altijd wat gebeuren ..

en wat is er gebeurt
    die persoon is overleden ..
    en ze hielden zo veel van elkaar
    en hebben nooit meer met elkaar kunne praten
    en zijn met ruzie uit elkaar gegaan

ik wil alleen maar zeggen
    bel haa rop ..
    misschien is er wel wat
    schaamt ze zich ..

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ja het is toch de moeder van je nichtje en waa toch gewoon familie?
    De arme meid zit middenin een scheiding enz, ze maakt een hele moelijke tijd door en dan moet je er juist ook voor haar zijn, niet?
    Wie weet wat er allemaal gaande was tussen je broer en je schoonzus?

Kijk als zij niet wilt dan houdt het op natuurlijk, maar eigenlijk is er altijd goed contact geweest tussen jouw`n fanilie en haar dan?

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou zelf zeggen probeer contact op te nemen! Ik zit zelf in zo'n situatie nl. Ik ben bij mijn ex weg gegaan omdat hij vreemd ging. Ik kon altijd goed met zijn broer en vrouw overweg. Na de breuk van mijn ex en mij heb ik niks meer gehoord van hun op de 1e verjaardag van mijn zoon heb ik ze weer gezien en het was heel gezellig maar daarna verwaterde het contact weer. Ik zelf zou het geweldig vinden als mijn ex schoonfamilie weer contact met mij zou opnemen! De vader van mijn zoon ziet niet naar zijn zoon om, maar de oom en tante van mijn zoon zijn gek op mijn zoon en ik wil ze er ook graag bij betrekken. Maar wellicht denken wij beiden wel van "neem maar contact op" en gebeurt er zodoende niks... daarom zeg ik neem contact op dan kom je er wel achter wat ze wil.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou het gewoon an haar vragen. ik lees dat hun kindje ook bij jullie over de vloer komt? dan heb je vast ook nog weleens met haar te maken met ophalen en wegbrengen of niet? dan kan je het beter helemaal vragen hoe het zit. Iemand schreef al misschien schaamt ze zich of voelt ze zich teveel. Ik denk dat het ook weleens zoiets zou kunnen zijn.
    succes!

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat Romy1979 zei :D helemaal mee eens!

17. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dankjullie wel voor alle reacties!
    Ik sta nog in dubio, zeker omdat mijn man helemaal tegen is..maar goed heb natuurlijk ook nog zoiets als een eigen mening:)
    Wel heel fijn om alle reacties te lezen, misschien dat ik haar even een smsje als de kleine meid jarig is, met een hoe gaat het erbij.. dan zie ik vanzelf wat de reactie is.
    Nogmaals bedankt, altijd fijn als (vrouwen) even meedenken (mannen zijn toch vaak rechtlijniger)

18. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik denk dat ze niet goed weet hoe jullie nu tegenover haar staan.
    Zomaar ineens niet meer van iemand houden zal het wel niet geweest zijn hoor,vaak speelt zoiets al jaaaaaaren.En misschien wil ze wel niet tussen jullie en je zwager inkomen.Misschien is ze bang voor een oordeel van jullie kant.Misschien heeft ze wat tijd nodig om alles op een rijtje te zetten of te verwerken.Een heleboel misschienen dus.Je komt er maar op 1 manier achter en dat is het haar vragen.Ik zou haar bellen en zeggen,dat je het jammer vindt ,dat je haar niet meer ziet en haar mist .Want dat is zo lijkt me,anders maakte je er niet "druk" om.En dan aan haar de ruimte laten wat ze ermee wil.Wel lastig dat je man er anders over denkt dan jij.

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou bellen. dat is zo veel persoonlijker dan een sms-je. En buiten dat kan ze dan ook écht horen dat je geïnteresseerd bent.

Ik vind het trouwens heel goed dat je dit doet!

20. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik ook.....ik vind je een lieve schoonzus,dat je er zo mee bezig bent

Deel Deze Pagina