wij: -boodschappen -winkelen -zoontje elke avond in bad doen met zijn 2tjes -aan tafel eten -samen tv kijken of film -op vistite bij familie/vrienden -zwemmen -schilderen -taarten bakken -wandelen en fietsen -weekend weg -gourmetten aan tafel -vakantie moet zeggen dat wij ons zoontje nooit wegbrengen omdat we iets samen alleen willen doen (misschien in de toekomst) en ik raak ook nooit uit gepraat met hem!!!
Wij doen op zich ook niet superveel extra dingen met elkaar, wel de gewone dingen zoals boodschappen doen, tv kijken, op visite etc. Af en toe gaat Thijmen logeren bij mijn ouders en dan gaan we samen weg of uit eten, maar dat is maar een paar keer per jaar. Ik vind het zelf belangrijker om geinteresseerd in elkaars leven te blijven, wat gebeurt er op werk, praten over het nieuws of andere dingen, hoe denk je over dingen etc. Zo krijg je echt een connectie met elkaar.
wij doen vrij veel samen.. elk weekend samen de boodschappen samen koken wandelen met de kleine bij mensen op de koffie in het weekend.. spontaan een dagje weg wat nu even minder is i.v.m. de kleine eens paar zoveel tijd een weekendje weg winkelen (nouja, winkels neuzen) film kijken, lekker knus op de bank (Met de honden) naar het bos, flink stuk wandelen En omdat mn man alleen in het weekend thuis is kletsen we op zaterdagavond de week even door met een glas drinken en wat lekkers.. geen tv aan, radio zacht aan, kaarsjes aan (klinkt erg cliche) en kletsen maar..
Wij doen ook niet heel veel samen omdat mijn partner een super drukke baan heeft.... Hij gaat om 04:15 uur de deur uit en komt er meestal pas om 18:00 weer in!!! Desondaks proberen wij zoveel mogelijk samen te doen..... -weekend boodschappen -op zaterdag altijd met z'n drietjes na mijn werk even naar de markt in Leiden -feestjes -samen af en toe uiteten -en niet te vergeten soms lekker op tijd samen al naar bed gaan Wat mij wel opvalt is dat je al vaak genoeg oppas regelt omdat er feesjes e.d zijn waar we naar toe moeten dus dat je dan minder vaak ook nog oppas regelt om dan echt SAMEN wat te doen (bios, sauna e.d)
uhmm hier veel commentaar van overige familieleden omdat wij ook heel veel samen doen. Kan beter vragen wat doen wij niet samen om klein ideetje te geven: -boodschappen -wandelen -kinderen in bad -kinderen op bed -was opvouwen -auto wassen bijv -elk weekend wat leuks -op de wii samen -samen spelletjes doen -samen de tuin bijvoorbeeld -samen tv kijken -elke avond samen eten en kletsen -1 keer per 2 a 3 maanden ong samen daagje weg -samen douche soms (niet altijd ) - fotos plakken - de was ophangen -huis opruimen kortom zo goed als alles als hij thuis is
Het is misschien nogal een vreemde 'hobby', maar mijn man en ik gaan altijd samen naar de voetbal. Zowel thuis als uit. Alleen Europese wedstrijden laat ik aan me voorbij gaan. Hij is fanatiek supporter en doet ook veel voor de club. Hij heeft daar een hechte vriendengroep opgedaan en ik joekel overal mee naar toe. Waar je mee omgaat word je mee besmet. Meeste mannen zien het niet zo zitten om hun vrouw mee te nemen naar een voetbalwedstrijd, behalve die van mij. Ons kleintje zou dan naar mijn schoonmoeder gaan op wedstrijddagen. Omdat zij de enige is die thuis is, de rest staat naast ons in het vak Maar nu dus niet meer van toepassing. Sinds we dit delen, snappen we elkaar meer en zien elkaar meer... Dus goed uitgepakt! Ik hoop dat jullie samen werken aan een sterke solide relatie. Het is zo makkelijk om langs elkaar heen te leven... Misschien inderdaad een structureel weekendje weg plannen 1x in de zoveel tijd? Of avondje weg als de portemonnee het toe laat. Wat ons heel erg heeft geholpen is echt met elkaar praten. Al is het na het avondeten met een glas wijn (helpt vaak het communicatievermogen van de man). In het begin kwam er niet zoveel uit, maar nu kan hij zich open stellen naar mij toe en zo groeide wij langzaam maar zeker naar elkaar toe. Succes!
Wij doen zoveel mogelijk samen in het dagelijks leven (verzorging van de kleine, koken -hij kookt, ik hang erbij tegen het aanrecht-, boodschappen, nieuws kijken & bespreken, elke dag na het werk even samen onze dag doornemen, internetten -F1 nieuwtjes checken, ZP kijken, mail, hyves, vacatures voor mij zoeken-, winkelen, verjaardagen & feestjes, etc.) Af en toe vragen we mijn moeder of ze 'n paar uurtjes wil oppassen, zodat we uit eten kunnen (volgend weekend bijv. ter ere van manliefs verjaardag) of als we naar een feestje gaan waar gerookt wordt bijv. Vooral dat etentje met z'n tweeën daar kijk ik echt heel erg naar uit! Gewoon weer ff onszelf zijn, even niet papa en mama. Nu alleen proberen dan niet de hele tijd over de kleine te praten, haha! Oh, en binnenkort gaan we een weekendje weg. Weliswaar samen met een bevriend stel + kind, maar toch genoeg ruimte om de relatie weer een beetje te versterken na de afgelopen, toch wel pittige tijd.
wij gaan samen eens in de week lekker even eruit met zn tweetjes.. we hebben een oppas die dan de hele avond op onze kindjes past... we gaan dan uit eten ofzo en een biosje pakken of lekker in de kroeg een borreltje drinken.... ook gaan we weleens een weekendje weg dan passen opa en oma op bij ons thuis... en pas zijn we nog op vakantie geweest naar jamaica.... ook hebben we afgesproken dat ik 2 x in de week een middag of avond iets voor mezelf kan gaan doen zonder de meiden en dan past mijn man op ze.... en hij gaat ook eens in de week met zijn vrienden wat doen...
Wij doen ook nog wel dingen samen zonder kind, dat is ook wel eens lekker... Daarnaast doe ik ook dingen alleen en gun ik mijn man de ruimt die hij nodig heeft om zijn dingen te doen. Het samenzijn zit meer in kleine dingen vind ik. Op zondagmorgen nog even blijven liggen, samen ontbijten, samen boodschappen doen. Wij zijn niet speciaal in teken van ons gezin bezig. We gaan niet vaak weg om het Ymke naar de zin te maken, want die vermaakt zich ook prima op uitstapjes die wij leuk vinden. We negeren haar natuurlijk niet, maar van elke zondag naar ballorig of het zwembad word ik niet zo gelukkig. Een uitstapje naar ikea, of in het bos wandelen kan net zo leuk zijn.
Hoi meiden! Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik moet zeggen dat we toch wel bepaalde dingen samen doen, zoals samen eten, samen boodschappen doen, samen onze dochter in bed leggen, samen tv kijken, etc. Soms ook wel eens zwemmen met onze dochter of naar het bos ofzo, maar niet zo vaak. Kijk wat dat betreft ook wel een beetje uit naar de lente/zomer, omdat het dan toch een stuk makkelijker is om iets buitenshuis te doen. Dan kunnen we bijvoorbeeld samen gaan fietsen, of naar de kinderboerderij ofzo. En als m'n dochtertje wat ouder is naar de speeltuin. Ik denk dat het ook wel leuk en goed voor ons is om een weekendje weg te gaan. Ik heb dat al wel eerder een paar keer voorgesteld, maar vriend vind zulk soort dingen niet heel erg fijn, hij heeft daar niet zo'n behoefte aan. Maar ik vind het juist heel fijn om er lekker tussen uit te zijn.
Ik vind het de laatste tijd ook erg moeilijk om iets samen te ondernemen. We werken allebei fulltime en dus is onze kleine meid al veel bij oma. Om dan weer een beroep op haar te doen als we in het weekend iets samen willen doen voelt niet goed. Ook omdat we onze dochter dan teveel missen. Nu heb ik een weekje vrij en mist oma haar kleindochter dus komt ze vanavond oppassen en gaan we naar de bios. Ik voel me dan ook minder schuldig omdat ik dus al de hele week met mijn dochtertje doorbreng en ze gaat toch om 7 uur naar bed dus ze mist me misschien een half uurtje! Maar als ik s'avonds van werk thuis kom dan geef ik ons allemaal eten, breng de kleine naar bed, drink een kopje thee op de bank met mijn vriend en ga dan al naar bed! Dus wij doen ook echt te weinig samen en ik merk dat ook wel aan onze relatie, moet ik zeggen. We zijn nu gewoon huisgenoten van elkaar geworden en geen liefdesstel... Het blijft moeilijk vind ik om alles te combineren.
@ Bellabella Kan me voorstellen dat het moeilijk is, je dagen zijn gewoon te kort. En als je te laat naar bed gaat ben je de volgende dag helemaal gaar. Maar is het niet een optie dat 1 vd 2 parttime werkt? Dat zou wel een hoop rust in huis brengen, denk ik...?
@ female: helaas niet... Ik loop momenteel co-schappen ( 5 dgn in de week met soms nog diensten erbij) en hij werkt dus voor de centjes 5 dgn in de week. Helaas kunnen wij geen van beide dus parttime aan de slag. Ik moet nog maar een jaartje, hopelijk trekken wij dit ontbreken van passie nog een tijdje..
samen douchen samen boodschappen samen koken (soms) en laatst nog samen een weekendje weg en proberen regelmatig wat te plannen. vorige week nog uit eten.
uit eten gaan samen naar de bios gewoon een stuk wandelen/fietsen spelletjes doen, niet meteen maar achter de pc of tv, nee gewoon lekker ouderwets kaarten enz, klinkt duf maar het is heel gezellig
wij eten zowieso altijd samen.. dat betekent wel dat ik tot half 8 moet wachten.. maar he.. dan spreken we de dag door... op vrijdag kook ik uitgebreid ( kaasfondue, gournet etc) en eten we pas als de kleine naar bed is...wijntje erbij etc. samen tv kijken etc doen we ook.. Toen onze kleine er net was hadden we ok een mega dip.. en we hebben er toen bewiust voor gekozen om haar een paar x een nachtje uit logeren te doen ( 1 x per maand of zo) zodat we tijd voor elkaar hadden.. zijn toen de stomste dingen gaan doen.. samen poolen met een biertje.. dronken worden in de jeneverproeverij etc.. maar ook gewoon met zn tweeen langzaam wakker worden.. ontbijtje erbij..en domweg samen een boekje lezen in bed... We hadden in ons hoofd dat we het standaard zouden doen.. 1 nachtje per maand uit logeren.. maar het is al een tijd niet voorgekomen..omdat we nu beter een ritme hebben succes ermee..
Als jullie relatie in zo'n sleur / dip zit is het juist belangrijk dat jullie ook dingen doen met jullie tweetjes en niet alleen als gezinnetje. Hier gaat Milan 1 keer in de 2 á 3 weken logeren bij opa en oma. Dan zijn wij even geen mama en papa. Dingen die we dan doen zijn oa uit eten, bios, stappen, ergens wat drinken, bezoek bij vrienden, winkelen of gewoon lekker thuis, filmpje op de bank of on bed, wii-en.