vraag me af wat we kunnen verwachten qua verkeer / files, we vertrekken 30/6 en keren op 14/7 terug. ben in hoogseizoen al naar frankrijk gereden en dat was toen echt een hel qua files ... maar deze kant is me onbekend.
Wij zijn in de zomer naar Oostenrijk gereden. Files vielen wel mee, maar er vreselijk lang over gedaan door autopech.....
Duitsland kan een probleem geven. Vooral Munchen is/kan een ramp zijn. Ben vaak richting Oostenrijk geweest...ga vroeg weg!! Wij rijden vaak al rond 4uur...dan zijn wij rond 13uur bij Munchen. Vanaf hier is Oostenrijk 12 uur rijden normaal. Gaan julie door naar Kroatië?
Wij zijn jaren met de auto naar Kroatie gereden. Wij vertrokken altijd in de nacht zodat we bepaalde grote steden in Duitsland dan al voorbij waren i.v.m file's van werkverkeer. Wij hebben nog nooit langer stil gestaan dan 30 minuten. Maar wij hebben dan ook geen kinderen dus dat scheelt een stuk met stoppen en plassen,haha. En wij gaan bij het duitse Meppen de grens over. Ik zelf vind Duitsland het langste duren, wij deden er dan ook 8 uur over om Duitsland door te komen en gemiddeld een uur of 3 om door Oostenrijk te komen wij gingen dan ook de grens over bij Salsburg naar Slovenie en dan door naar kroatie. We gaan ieder jaar helemaal naar onderen richting Zadar dat is 1700 km voor ons. In totaal konden wij dit doen in ong. 16 uur. veel plezier alvast het is een prachtig land
beter dan misschien al 's nachts vertrekken ? we gaan eerst een week naar oostenrijk , van hieruit 950 km. na een week gaan we van daaruit naar kroatie. ben vooral bang voor de rit terug.
Zou ik wel doen. Waar ga je naar toe in kroatie? En het is koeler om snacht te rijden en Duitsland duurt het langst om door te komen. Wij vertrokken altijd rond 24.00 zodat we om nabij om 08.00 al bij de Oostenrijkse grens waren. Ija en vergeet de tolwegen niet Er is een tunnel die koste 4 jaar geleden al 9 euro om door heen te rijden ik weet niet meer welke de Towern of de Karavanka tunnel kun je misschien opzoeken
Wij rijden idd 'snachts. Terug is iid erg vermoeiend aangezien je niet uitgerust weer naar huis gaat. Je kan niet om 4uur in de ochtend van je vakatiebestemming vertrekken..Gaan jullie in 1x terug van Kroatië naar Nederland?
we gaan eerst naar oostenrijk / flachau en dan rijden we naar Istrië (rest is te ver). kroatie moet ik nog boeken dus tips zijn welkom!
Wij gaan al jaren naar oostenrijk, duitsland is wel druk. S nachts rijden is echt een aanrader, wij willen niet meer anders
ik zie het trouwens niet zitten om in één keer terug te rijden, was vanuit frankrijk ook te zwaar destijds. waar overnachten we best?
Terug kun je overal wel ergens terecht...plek zat onderweg. Wij zijn een x in Pula geweest...erg mooi daar!!
Ik zelf zou zeggen oostenrijk. Maar ligt er natuurlijk aan hoelang jullie over Duistland doen weet niet waar je woont. Ja Porec moet heel mooi zijn. En Dubrovnik, Makarska. Het is gewoon een mooi land ik heb mijn hart er aan verloren,haha.
En de Plivitce watervallen moeten ook geweldig zijn ik wil er al 9 jaar heen en het is er nog nooit van gekomen. Istrie ben ik persoonlijk nog nooit geweest wij gaan altijd naar Dalmatie. Maar ik hoor alleen maar positieve verhalen.
Ik vond de watervallen tegen vallen en een heel eind rijden vanuit Istrië...in Oostenrijk heb je veel mooier watervallen. Plivitce vonden wij erg gemaakt...
O jammer leek me geweldig niks gemist dus,haha. Nu ben ik ook wel bevooroordeelt wat betreft kroatie wij hebben daar familie en vrienden
Ben ook helemaal gek van Oostenrijk, Kroatië en Bosnië....super landen en erg vriendelijke mensen. Jammer dat vooral in de binnenlanden van Kroatië nog zoveel stuk is....
Ja de allereerste keer dat ik die kapot geschoten huizen zag schrok ik wel. Maar moet zeggen dat ik dat nu al niet meer zie nu zie ik ieder jaar meer huizen die af zijn of weer op gebouwd worden. Nu we vliegen zie ik het minder. Maar het landschap en de zee maken veel goed. Wij gaan dit jaar weer en nu ik dit allemaal type kan ik haast niet meer wachten,haha. Ik mis vooral het lekkere eten
[FONT="]Wij gaan ieder jaar in september naar Oostenrijk op vakantie, bevalt echt super. Dit jaar gaan we niet, omdat we een kleine krijgen in de zomer. Een paar jaar terug zijn wij in juli/augustus naar Kroatie geweest. Je moet op zaterdagen in juli/augustus rekening houden met files bij de Tauern tunnel. Wij gingen er op vrijdag door; nagenoeg geen file en hebben overnacht bij de Milstatter See. Van daaruit zijn de we de volgende dag doorgereden naar Kroatië. De terugreis zijn we zondag om 06.00 vertrokken uit Istrie en zijn toen in keer naar huis gereden (Noord-Limburg). Dat ging prima. Ik zag dat je nog iets zoekt in Istrië. Wij zaten in Rovinj. Echt een supermooie plaats. Wij gaan daar echt over een paar jaar nog weer eens naar toe. Als je een overnachtingshotel zoekt in de buurt van München, kan ik [/FONT]Stay2Munich Hotel München - Stay2Munich das besondere Aparthotel in München:[FONT="] aanraden. Vinden wij een fijn hotel. [/FONT]
hey allemaal al erg bedankt! voor op de terugreis zoek ik een appt of b&b of hotel met liefst een afgeschermde slaapplaats voor de kinderen ... onze dochter van drie is nogal een spookje 's nachts en 's morgens . ben aan het twijfelen om vrijdag avond al te vertrekken. Maar stel dat het dan vlot gaat dan zijn we te vroeg daar ... we kunnen pas 's middags in ons huis.