Wat doen jullie s'avonds samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cuddles :D

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij doen vaak nog een wijntje samen buiten of op de bank (nu doe ik een theetje ;) ) en dan kijken we een film of iets op tv. Soms doen we ook ieder ons eigen ding samen op de bank (tablet/PlayStation) en regelmatig gaan we ook "vroeg naar bed" :D

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    haha samen op de bank tv kijken of als de kids uit logeren zijn een lange wandeling met de hond maken, anders loopt 1 van de 2 en blijft de ander thuis voor de kids.

en voor de rest ben ik savonds ook nog bezig in het huishouden haha (werk 4 dagen in de week en soms hele lange dagen)
    in het weekend maken we tijd voor elkaar, vaak gaan we met zn 2en dan even weg. Kids zijn dan bij 1 van de opa's en oma's wat ze super vinden en als hun het super vinden waarom zouden wij het dan niet doen he!

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Het verschilt. Als we samen thuis zijn doen we samen de kinderen badderen/douchen en naar bed brengen. Daarna gaan we samen Utopia en GTST kijken. Meestal gaat vriendlief daarna naar zolder waar hij gaat werken (ivm eigen bedrijf aan huis) en ik doe alvast lunch voor de volgende werkdag klaarmaken en tasjes voor de kinderen klaarzetten en daarna lekker tv kijken. Of ik ga op zolder strijken zodat we kunnen kletsen boven. Maar vaak kijken we ook tv of een filmpje samen.

Vriendlief tennist op maandagavond en ik spreek regelmatig met vriendinnen af dus het komt ook voor dat we niet samen thuis zijn.

5. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Met onze kleine meid bezig zijn, zij wil bij ons zijn tussen 19 uur en 23 uur.
    Maar de laatste weken moet ik het smiddags en s'avonds alleen doen want eindelijk na een jaar heeft mijn man werk, het is via het uitzendbureau en niks vast maar het is toch wat en wij zijn er mega gelukkig mee, dus breng ik met liefde alleen met ons meisje de avonden door.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Niet veel, mijn man werkt meestal s'avonds:(.

Anders zitten we lekker op de bank met een wijntje of lekker hangen voor de tv.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Yep hier werkt manlief ook savonds. Dus ik kijk tv, krijg een vriendin op bezoek of ben aan het hobby-en

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Op het moment zijn we samen in huis bezig.
    Ze gaan morgen beginnen met het verbouwen van ons keuken/ wc en badkamer. Dus al deze ruimtes moeten helemaal leeg. :$

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij kijken meestal een film of serie op de beamer, en praten hier ook vooral gezellig doorheen. Niet heel spannend, maar wij vinden dat gewoon lekker, kids op bed en gewoon even rust en samen zijn.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    In de weekenden hebben we alleen de avonden samen, vaak gaan we dan samen een filmpje kijken of krijgen we visite van vrienden. Wanneer we oppas hebben gaan we ook graag samen uit eten of naar de bios.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Meestal hangen we gewoon een beetje tegen elkaar aan terwijl we een film of gewoon tv kijken. Of ik zit te laptoppen terwijl hij zich vermaakt met de Playstation. Dat is wel alleen in de week dat hij de late heeft, bij de vroege dienst gaat hij ook gewoon heel vroeg slapen :(

12. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik kijk het wk en mijn man zit te gamen:p

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Samen bank hangen en gewoon kletsen met een happie erbij. Hondje uitlaten. Vrienden opzoeken of op bezoek. Een spelletje.
    Samen film kijken. Soms iets voor ons zelf.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik kijk tv of doe t huishouden of iets dergelijks en ml werkt....

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wji doen de laatste tijd vrijwel niets meer samen

de een achter de pc, de ander achter de tv omdat we werkelijk niets kijken wat we beide leuk vinden.. meestal valt ML in slaap op de bank en slapen we ook apart...

klinkt reuze gezellig LOL

16. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wij zitten nu beide op de ipad. Elke avond kook ik, hij doet de afwas. Kopje thee drinken en samen het hondje uitlaten. Daarna ploffen we op de bank, tv aan en ipad in de buurt.

Ik ga altijd vroeger naar bed maar hij komt dan in de reclame even naar mij toe om mij een knuffel te geven.

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

Met de baby spelen
    Met de baby douchen
    Eten koken - Eten
    GTST / voetbal kijken
    Drankje drinken
    Slapen

18. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Dag allemaal!

Wij, man en ik, merken dat we onze avonden niet handig indelen. We werken allebei fulltime. Man is rond 17.15 uur thuis en ik rond 18.15 uur. Dan eten we rond 18.30 uur, meestal voor de TV, en blijven we de rest van de avond vaak hangen. Terugkijkend op wéér een week vol met dit soort avonden, blijkt dat we nauwelijks wat leuks hebben gedaan (alleen maar bankhangen), veel hebben zitten snaaien, niet hebben gesport en geen klusjes in huis hebben gedaan. Hierdoor loopt het weekend over met allerlei klusjes, leuke dingen, etc. die gedaan moeten worden en worden we allebei steeds minder fit en dikker.

Reden is dat we allebei hartstikke moe zijn na het werk, hoewel we eerder ook wel hebben gemerkt dat iets doen juist ook energie geeft.. Eigenlijk hebben we natuurlijk een goede schop onder de kont nodig en moeten we hier gewoon wat aan doen, maar dan het volgende punt: hoe motiveer je jezelf daartoe en wat is dan een handige indeling van een avond? Hoe doen jullie dat, als je gaar thuiskomt en eigenlijk al trots bent dat je hebt staan koken, laat staan dat je ook nog aan de klusjes etc. begint?

Ik realiseer me dat het echt heel basaal en suf klinkt, maar we hebben al vaak geprobeerd 'het roer om te gooien' en na een week zitten we weer op de bank te niksen....

Tips?

19. Ballie

Ballie Niet meer actief

Geen tips maar ik ken het probleem. Voordat je boodschappen hebt gedaan, echt thuis bent, spullen uitgepakt, gekookt, vriend thuis, eten, tafel en keuken opruimen en nog even iets huishoudelijke hebt gedaan is de avond al bijna om. Ik mis het sporten en hobbits hebben wel dus ik lees even mee :)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vaste avonden instellen voor bepaalde activiteiten? En als je gaat sporten het liefst samen met iemand, dat motiveert veel meer!

Deel Deze Pagina