Wij doen vaak nog een wijntje samen buiten of op de bank (nu doe ik een theetje ) en dan kijken we een film of iets op tv. Soms doen we ook ieder ons eigen ding samen op de bank (tablet/PlayStation) en regelmatig gaan we ook "vroeg naar bed"
haha samen op de bank tv kijken of als de kids uit logeren zijn een lange wandeling met de hond maken, anders loopt 1 van de 2 en blijft de ander thuis voor de kids. en voor de rest ben ik savonds ook nog bezig in het huishouden haha (werk 4 dagen in de week en soms hele lange dagen) in het weekend maken we tijd voor elkaar, vaak gaan we met zn 2en dan even weg. Kids zijn dan bij 1 van de opa's en oma's wat ze super vinden en als hun het super vinden waarom zouden wij het dan niet doen he!
Het verschilt. Als we samen thuis zijn doen we samen de kinderen badderen/douchen en naar bed brengen. Daarna gaan we samen Utopia en GTST kijken. Meestal gaat vriendlief daarna naar zolder waar hij gaat werken (ivm eigen bedrijf aan huis) en ik doe alvast lunch voor de volgende werkdag klaarmaken en tasjes voor de kinderen klaarzetten en daarna lekker tv kijken. Of ik ga op zolder strijken zodat we kunnen kletsen boven. Maar vaak kijken we ook tv of een filmpje samen. Vriendlief tennist op maandagavond en ik spreek regelmatig met vriendinnen af dus het komt ook voor dat we niet samen thuis zijn.
Met onze kleine meid bezig zijn, zij wil bij ons zijn tussen 19 uur en 23 uur. Maar de laatste weken moet ik het smiddags en s'avonds alleen doen want eindelijk na een jaar heeft mijn man werk, het is via het uitzendbureau en niks vast maar het is toch wat en wij zijn er mega gelukkig mee, dus breng ik met liefde alleen met ons meisje de avonden door.
Niet veel, mijn man werkt meestal s'avonds. Anders zitten we lekker op de bank met een wijntje of lekker hangen voor de tv.
Yep hier werkt manlief ook savonds. Dus ik kijk tv, krijg een vriendin op bezoek of ben aan het hobby-en
Op het moment zijn we samen in huis bezig. Ze gaan morgen beginnen met het verbouwen van ons keuken/ wc en badkamer. Dus al deze ruimtes moeten helemaal leeg.
Wij kijken meestal een film of serie op de beamer, en praten hier ook vooral gezellig doorheen. Niet heel spannend, maar wij vinden dat gewoon lekker, kids op bed en gewoon even rust en samen zijn.
In de weekenden hebben we alleen de avonden samen, vaak gaan we dan samen een filmpje kijken of krijgen we visite van vrienden. Wanneer we oppas hebben gaan we ook graag samen uit eten of naar de bios.
Meestal hangen we gewoon een beetje tegen elkaar aan terwijl we een film of gewoon tv kijken. Of ik zit te laptoppen terwijl hij zich vermaakt met de Playstation. Dat is wel alleen in de week dat hij de late heeft, bij de vroege dienst gaat hij ook gewoon heel vroeg slapen
Samen bank hangen en gewoon kletsen met een happie erbij. Hondje uitlaten. Vrienden opzoeken of op bezoek. Een spelletje. Samen film kijken. Soms iets voor ons zelf.
wji doen de laatste tijd vrijwel niets meer samen de een achter de pc, de ander achter de tv omdat we werkelijk niets kijken wat we beide leuk vinden.. meestal valt ML in slaap op de bank en slapen we ook apart... klinkt reuze gezellig LOL
Wij zitten nu beide op de ipad. Elke avond kook ik, hij doet de afwas. Kopje thee drinken en samen het hondje uitlaten. Daarna ploffen we op de bank, tv aan en ipad in de buurt. Ik ga altijd vroeger naar bed maar hij komt dan in de reclame even naar mij toe om mij een knuffel te geven.
Met de baby spelen Met de baby douchen Eten koken - Eten GTST / voetbal kijken Drankje drinken Slapen
Dag allemaal! Wij, man en ik, merken dat we onze avonden niet handig indelen. We werken allebei fulltime. Man is rond 17.15 uur thuis en ik rond 18.15 uur. Dan eten we rond 18.30 uur, meestal voor de TV, en blijven we de rest van de avond vaak hangen. Terugkijkend op wéér een week vol met dit soort avonden, blijkt dat we nauwelijks wat leuks hebben gedaan (alleen maar bankhangen), veel hebben zitten snaaien, niet hebben gesport en geen klusjes in huis hebben gedaan. Hierdoor loopt het weekend over met allerlei klusjes, leuke dingen, etc. die gedaan moeten worden en worden we allebei steeds minder fit en dikker. Reden is dat we allebei hartstikke moe zijn na het werk, hoewel we eerder ook wel hebben gemerkt dat iets doen juist ook energie geeft.. Eigenlijk hebben we natuurlijk een goede schop onder de kont nodig en moeten we hier gewoon wat aan doen, maar dan het volgende punt: hoe motiveer je jezelf daartoe en wat is dan een handige indeling van een avond? Hoe doen jullie dat, als je gaar thuiskomt en eigenlijk al trots bent dat je hebt staan koken, laat staan dat je ook nog aan de klusjes etc. begint? Ik realiseer me dat het echt heel basaal en suf klinkt, maar we hebben al vaak geprobeerd 'het roer om te gooien' en na een week zitten we weer op de bank te niksen.... Tips?
Geen tips maar ik ken het probleem. Voordat je boodschappen hebt gedaan, echt thuis bent, spullen uitgepakt, gekookt, vriend thuis, eten, tafel en keuken opruimen en nog even iets huishoudelijke hebt gedaan is de avond al bijna om. Ik mis het sporten en hobbits hebben wel dus ik lees even mee
Vaste avonden instellen voor bepaalde activiteiten? En als je gaat sporten het liefst samen met iemand, dat motiveert veel meer!