Wat doen jullie s'avonds samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Tv-kijken doen we hier pas na het eten. Avonden zijn hier zo ingedeeld (ik ben tbm): man komt thuis tussen 5-half 6 en dan eten we dus tussen 5-6. Dan met hond wandelen, jongste verzorgen, met oudste spelen, tv-kijken (nu wk), drankje op bank of in de loungeset buiten. Dan oudste tegen 22 naar bed (eerder wil meneer niet ;)) dan gaat een van ons met hond de ander opruimen en dan naar bed.... Klinkt misschien saai maar wij vinden het zo heerlijk :D!

Oh klusjes doen we of 's avonds (vooral man trouwens :p) of in t weekend. Maar we hebben schoonmaakster dus poetsen wordt gedaan...

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Eten zo goed als nooit voor de tv
    Dus dat is denk de uitkomst haha

Als je voor de tv zit praat je toch niet? Eten is bij ons het moment eigenlijk! Blijven lang nakletsen etc

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik zou idd ook niet voor de televisie gaan eten maar gewoon burgerlijk tafeldekken en gezellig praten met elkaar. Daarna bespreken wat je zelf wel doen of hij.. Ik sport elke maandagavond.. En als je toevallig een vriendin heb die met je meewil dan is het helemaal mooi meegenomen want dan moet je wel gaan. Ik vind die tip samen even rondje lopen of fietsen ook heel goed. En pas om half 9 op de bank gaan zitten daarvoor dingen in huis doen of leuke dingen.

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik denk dat ik het onhandig heb verwoord en jij het daardoor anders interpreteert dan ik bedoelde.

Ik bedoel dat ik mijn ijzeren discipline in moet zetten om mezelf te motiveren, omdat hij het niet gaat doen omdat hij er het nut niet van inziet. Ik hoop al jaren dat we om beurten elkaar een beetje aanzwengelen en motiveren, maar omdat hij niet wil gebeurt dat niet en zwengel ik in m'n eentje aan, waardoor ik weer snel ongemotiveerd raak omdat dat niet lukt. Nu is dus juist het plan om hem te laten doen wat hem goeddunkt, en mijn tijd en moeite te steken in mezelf op gang krijgen en houden.. Wat niet wegneemt dat ik alsnog hoop dat hij volgt ;)

5. IH5

IH5 Niet meer actief

Lastig want gewoontes krijg je er moeilijk uit.

Ik heb niet echt DE tip voor, want mijn man is niet voor 19:30 uur thuis, eet dan snel iets en gaat dan meestal sporten.
    Zelf werk ik parttime en ik regel het ophalen van de kinderen, met ze eten, doe ze in bad, breng ze naar bed en daarna het huishouden. Na 21 uur nog een uurtje iets leuks doen, meestal kleuren of internetten of haken, of iemand bellen. Op één avond sporten en op één vaste avond heb ik een cursus.

Kortom, de TV staat hier nooit aan en op de bank zitten we ongeveer eens per half jaar :)

Misschien een hond kopen zodat je er wel uit moet? Of een gezamenlijke hobby voor de avonduren?
    TV uitlaten is al een begin, want dan zit je ook niet op de bank.

Succes!

6. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Nou, vandaag de hele dag bezig geweest en alle achterstallige huishoudelijke klussen weggewerkt.. Nu zou het in principe een kwestie van bijhouden zijn, en hoeven we niet een paar weken luiheid in de avonduren weg te werken. Ook aan tafel gegeten, ondanks het WK ;) En 15 km gefietst. Poging 2.301.945.. Here we come!

Deel Deze Pagina