Wat doen jullie snachts open of dicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzcat24, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb een vraagje:
    Onze joey slaapt op een kamer die super geisoleerd is
    Hij is verkouden sinds zijn geboorte en wat ik altijd doe is mijn rooster en raam open houden snachts ZONDER verwarming
    Joey is nog zo klein en had dus zijn ramen en rooster dicht vannacht...
    Maar zijn verwarming (stomme fout vergeten de kachel lager te doen) op 20 graden...
    En zijn verkoudheid is erger geworden...

Wat doen jullie snachts open of dicht?

Het is toch gezonder zonder verwarming teslapen?

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Bij mijn zoon zijn dan wel de ramen dicht maar de deur staat los.
    En onze slaapkamer ligt er naast en wij hebben ook altijd het raam en de deur los. Dus er is dik frise lucht aanwezig.

groetjes Janna

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde! En de verwarming gewoon uit idd.

4. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat is ook een goeie optie daar had ik nog aan gedacht
    Ik ga dat vannacht proberen :p

We hebben een haak op de deur (10 cm open zodat de katten niet bij joey komen) en zal dat geen tocht geven?
    Want joey's deur moet ook dan 10 cm open staan voor lucht...

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    wij hebben de verwarming uit en als mijn zoontje niet in zijn kamer is dan doe ik het raam open om goed te luchten (na elk slaapje eigenlijk) Verder heb ik snachts het raam en zijn deur dicht.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik zet het raam open als ons kindje niet in de kamer ligt, en als het niet waait dan staat het raam op een klein kiertje als ze er wel slaapt, en de verwarming staat wel aan, maar snachts gaat die hier lager (19 graden) dus snachts is ie eigenlijk niet aan. De deur heb ik altijd dicht.

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik doe precies hetzelfde...lekker luchten zodra ie uit bed is en zodra ie er weer in gaat doe ik het raam dicht.. ventilatierooster staat wel altijd open...

liefs

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36

ik ook!
    meerdere keren per dag goed luchten!

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben nooit de verwarming aan boven(alleen op de badkamer). Het raam van onze slaapkamer, die van onze dochter en van de badkamer staat standaard op de kiepstand.
    Die bij onze zoon zet ik alleen smorgens even open.
    Voor de rest staat zijn deur altijd een stukje open......

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij ons op de slaapkamer ramen dicht maar de deur staat open.
    bij jamie ramen en deuren dicht. sochtends gaan de ramen open tot savonds laat (geen verwarming!)

savonds rond een uur of 7 gaan de ramen dicht en verwarming ff aan zodat de kou echt weg is.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Als Finn niet op zn kamer is staat het raam open.
    (in de zomer ook als het erg heet was en hij er wel lag)
    Als hij er wel ligt en het is koud zit hij helemaal dicht (de wind staat vaak recht op zn kamer) en als het niet zo koud is staat het raam om de tochtkier (of hoe noem je dat)
    De verwarming gaat 's nachts voor zijn kamer op 16/17 graden...dat hij dus niet TE koud wordt...zijn kamertje wordt namelijk heel snel koud!

Zelf slapen we wel meestal met het raam open...of het moet echt stormen en gieten (dan wordt ik nat...slaap bijna onder het raam)

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier precies zo. er staat hier namelijk vaak oosten wind op zijn kamer en als ik dan het tochtgedeelte openlaat ,dan ligt hij ook echt op de tocht :(

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als Esmee niet op bed ligt staat het raam open zodat het kan luchten, wanneer ze gaat slapen gaat het raam dicht. Anders slaapt ze niet door het lawaai.. ( we hebben nogal luide buurhonden..;))

S'nachts is dus alles dicht, nog geen verwarming aan.. Mocht het boven onder de 10 graden komen dan gaat de verwarming aan zodat het ongeveer 15 graden is boven..;)

Esmee slaapt in een slaapzak ( nog met korte mouw) en een dekbedje wat ze aftrapt..:D

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sorry, vind de titel beetje onduidelijk..

maar bij ons op de kamer is raam dicht en kachel uit en bij sophie raam dicht en ook kachel uit.

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wij hebben het raam in onze slaapkamer (nu) dicht. De verwarming hebben we daar nog nooit aangehad. De deur staat wel open voor wat frisse lucht, we slapen tenslotte met zijn viertjes daar.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Op haar kamertje is alleen het rooster open en de deur op een kier. Op mijn kamer staat het raam altijd een stukje open (kiepstand) en de deur ook op een kier. Het is boven best koud door dat openraam, maar geen verwarmingen aan.

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Overdag staat het raam open om te luchten maar s'nachts gaat alles dicht , heb ook geen verwarming aan op de slaapkamers en doe de verwarming van de woonkamer ook uit s'nachts ..

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde!

Een goede tip tegen verkoudheid is een doorgesneden ui naast zijn bedje te leggen. Het gaat flink stinken maar het helpt echt goed. ;)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

overdag staat het raam bij fynn en bij ons open.als fynn naar bed gaat gaat het raam dicht en het rooster open op onze kamer blijft het raam deels open.

de deuren zitten dicht vanwege de katten.

de verwarming staat hier allen in de avond even aan.ze staan op de slaapkamers helemaal niet

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier zijn de ventilatie roosters op zijn kamer altijd open. Geen verwarming (heb ik niets eens, heb een gaskachel) . Raam wel dicht en deur ook. Sóchtends de ramen lekker open voor te luchten. dus het kan hier behoorlijk fris zijn. Zo hetzelfde in onze slaapkamer. Met verwamring is in de slaapkamers vind ik zo vies .....

Deel Deze Pagina