Wat doen jullie snachts open of dicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzcat24, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier gaan overdag de ramen overal op kiepstand. Nu het steeds sneller koud wordt, gaat het raam in de woonkamer al snel dicht en de verwarming een beetje aan (19 graden). Voordat we gaan eten doe ik overal de ramen dicht en de verwarming even aan. 's Nachts gaat de verwarming op 17,5, zodat het niet helemaal afkoelt in huis...

Alleen in de zomer blijven de ramen op kiepstand het 's nachts. Vind het nu veel te snel afkoelen.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

In alle slaapkamers staan 24 uur per dag de kleine raampjes open. 's Nacht staat ook in de woonkamer het kleine raampje open. Zodra ik 's morgens beneden kom doe ik het raampje in de woonkamer dicht. 's Nachts staat de verwarming hier trouwens op 15 graden. Boven hebben we nooit de verwarming aan, alleen in de badkamer, anders is het zo koud als je met de blote gat uit de douche komt :D.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hier staat ons slaapkamer raam 24 uur per dag open en bij kyano overdags, s'nachts staan zijn ventilatie roostertjes wel gewoon open .. Onze deur staat s'nachts altijd open en die van Kyano dicht ivm die katten .. Wij hebben nooit de verwaming aan staan boven, alleen in de douche als we gaan wassen, nou moet ik zeggen dat vrijwel nooit de verwarming aan staat ( nu nog steeds niet ) vind het nog niet koud genoeg ..

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij ons staat de balkondeur altijd open. Meestal zo'n 10 cm met een haakje. ('s zomers helemaal)

Op de kamer van R&R staat hij op een minikiertje. We kunnen het raam op 2 standen sluiten. Helemaal of net open. Daar staat hij op. (klinkt dat logisch?)

Verder staan de verwarmingen boven uit, behalve inderdaad op de badkamer :) Beneden gaat de verwarming beneden terug naar 15 graden, maar dat wordt het eigenlijk nooit. Goed geïsoleerd.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons staat s'nachts de verwarming uit. En alle ramen zijn dicht.
    Alleen in de slaapkamer van mij en mijn man staat het rooster open.

Op Valerie haar kamer staat de verwarming wel aan overdag, anders wordt het er zo koud. En dat is niet echt prettig als ze op haar kamer in bad zit, omgekleed wordt of verschoond.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bij onze Joey;) gaat smorgens het raam op kiepstand en ong 30 min voor hij gaat slapen zet ik hem dicht. Ventilatie rooster staat zowiezo altijd open op zijn kamer. Als Joey weer wakker is gaat het raam weer open tot hij rond 19.00 weer naar bed toe gaat.
    De deuren zitten hier dicht, wonen op een flat en anders trekt alles door. Waardoor dichtslaande deuren Joey weer wakker maken.
    Op mijn slaapkamer is het raam heel de dag open in kiepstand, als we naar bed toe gaat doen we hem dicht maar wel het ventilatierooster open.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Boven staan bij ons atlijd alle verwarmingen uit, die staan alleen beneden aan.
    Ook staan in onze slaapkamer en die van Kevin het ventilatie rooster altijd open.

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik ben blij met jullie reacties!

@mermaid haha :D "blote gat"

@Truusdemier Ohh Yay ook een kleine joey!
    Waar heb jij je naampje weg?
    Ik van friends ;)
    Vind het ook erg lief dat zijn naam ook baby kangeroe betekend!

Ja poezels is wel een kleine irritatie punt,want je moet er zo op gericht zijn dat ze niet in de slaapkamer komen van joey
    Ik kijk wel 3x voor ik zijn deur dicht doe
    Hubbie heeft vannacht de kachel perongeluk dus aan gedaan nadat ik het uit gedaan had
    Dus deze nacht alleen de rooster open gehad...

We krijgen het nog wel voorelkaar haha

9. ProudMum

@ Puzzcat;
    Mijn vriend kwam ermee! Eerst vond ik het niet leuk omdat een kennis van ons ook Joey heet maar die zien we bijna niet. En op mijn lijstje kwam Joey steeds weer terug op nr 1! Bovendien heet mijn opa Johannes, afgekort naar Jo dus dat was een mooie bijkomstigheid!

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben nu nog geen goede ramen in ons huurflatje.. Maar aankomende vrijdag krijgen we dan eindelijk dubbele beglazing met een kiepraam en ventilatierooster..
    Dus dan doe ik de hele dag als mijn zoon niet op bed ligt lekker het raam op de kiepstand en zodra hij naar bed gaat alleen het roostertje open.
    Verder wel alle deuren dicht.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Voor de dames die op de kinderkamer het raam open hebben....:

Hoe doen jullie dat dan met verschonen/aankleden/ in bad doen.
    Is het dan niet hardstikke koud op het kamertje.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb eigenlijk altijd het raam en de deur dicht van de babykamer.
    Het raam in onze slaapkamer staat altijd op de kierstand, ook 's nachts. Wel is onze deur dicht.
    Het babykamertje laat ik luchten als Kenji in bad is geweest, dan blijft het raam open tot ie weer naar bed gaat.
    De verwarming staat ook nooit aan.

13. ProudMum

Consider, Joey heeft het sneller warm dan koud en tegenwoordig gaat hij vlak voor het verschonen op de WC. 9 van de 10 keer krijgt hij daar staande zijn schone luier aan.

14. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hier op de slaapkamers altijd een raam open. Op onze slaapkamer is er maar 1 raam, en die staat open, en bij mijn zoontje staan de twee bovenraampjes open. Ook 's nachts, en al vanaf zijn geboorte. We hebben geen verwarming.

We hebben de commode hier uiteindelijk beneden gezet, omdat hij lag te klappertanden de tweede winter. Toen hij net geboren was verschoonden we hem vaak op de bank, dus dan hadden we daar geen last van. Ook in bad ging hij toen in de woonkamer, omdat we daar een goede kachel hebben. Nu gaat hij met ons mee onder de douche, en daar een straalkachel ofzoiets aan.

Deel Deze Pagina