Hoi, Ik heb een vraagje over ziek zijn, want ben er toch niet helemaal gerust op. Ruim een week geleden werd ik heel verkouden en kreeg keelpijn, dat steeds erger werd tot ik gewoon ook last van mijn longen kreeg. Nu al 3 dagen hele erge last van mijn longen, heel benauwd en veel hoesten. Ik kan niet eens alle trappen op hier in de flat of ik ben echt kapot bovenaan dat ik zo'n hoestbui krijg waarbij ik bijna van mijn stokje ga. Tot vandaag i(k lig nu al 2 dagen op de bank)ik kreeg van mijn vader wat eten van een vriend van hem die een afhaalzaak heeft. Ik heb een half stukje kipfilet op, en ben nu zo ontzettend aan het spugen geweest. Ik weet nu niet of ik het griepje heb wat iedereen heeft, of ik toch iets met mijn longen heb, en of het eten net verkeerd gevallen is. Heb het eten nog geen 10 minuten binnen gehouden (sorry voor de details!)ale: Ik heb ook 2 weken geleden een penicilline kuur gehad, waar ik sowieso nooit zo goed tegen kan en weet dat zo'n kuurtje ook de "goede bacterien" kapot maakt dus je een verminderde weerstand kunt krijgen. Nu is eigenlijk mijn vraag is dit schadelijk voor mijn kindje, en wat kan ik het beste doen om me toch niet zo ziek te voelen? Alvast bedankt
Hoi Lauraa87, Ik heb met 22 weken zwangerschap een (virale) longontsteking gehad. Dit kwam door een griep die door verminderde weerstand een longontsteking is kunnen worden. Ik heb bloed moeten laten prikken om ontstekingswaarden na te kijken, en uit deze waarden bleek dat er een mogelijkheid was dat ik een longembolie had. (wanneer je zwanger bent heb je een iets verhoogde kans hierop) Hiervoor ben ik dus even opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar waarschijnlijk is het alleen de longontsteking geweest welke mij parten speelde. Ik heb wel spuiten met bloedverdunners gekregen. Dit hele gebeuren heeft overigens geen impact gehad op ons manneke... Bleek bij 3d echo een flinke knul te zijn hahaha! Dit verhaal is absoluut niet bedoeld om je bang te maken voor een longembolie oid, want de kans dat het dat is, is niet zo groot maar ik denk wel dat het verstandig is om even contact op te nemen met een huisartsenpost ofzo als je zo veel pijn hebt aan je longen en zo benauwd bent. Dan heb je zekerheid hé! Heel veel beterschap, Neem je rust!
Bedankt ! Nee het is niet zo dat ik me meer zorgen maak hoor, juist niet! Omdat het niet schadelijk is geweest verder. Maar ben bang als ik de huisartsenpost bel, ik langs moet komen en dan weer die trappen op en dat het fout gaat want ben zo ziek bovenaan. Daarom wacht ik even tot morgen en dan desnoods maar even een paar nachtjes bij mijn ouders gaan slapen