Welke knikkerbaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elin78, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik overweeg om voor zoon die vier jaar wordt in januari een knikkerbaan te kopen.
    Ik wil geen plastic. En het liefst eentje die je kan uitbreiden.
    Iemand ervaringen en of ze op deze leeftijd er ook al zelf mee uit de voeten kunnen?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe oud?

houten knikker baantjes kunnen vaak niet vast gemaakt worden. leuk om te bouwen maar is frustererend als de blokken n beetje scheef zitten de knikker niet door gaat. de losse stukken vallen of zitten scheef per ongeluk als je n beetje onhandig er mee speelt.
    let ds op dat de blokken vast gemaakt kunnen worden bij het bouwen en niet helemaal los zijn.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    HABA heeft een mooie houten knikkerbaan met geluid (dus trappetje is een xylofoon etc.) héél mooi maar wel duur.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja maar die bestaat volgens mij uit losse blokjes?
    Dat lijkt me inderdaad lastig, want heb ook nog een bijna 2-jarige rondlopen.
    Weet iemand of die van Quadrilla vast te maken is?

5. Bri

Bri Niet meer actief

Onze zoon heeft sinds vorig jaar (dus ook toen hij bijna 4 was) een heleboel bouwblokken van Cuboro. Dat zijn ook losse blokken, en dat was in het begin wel moeilijk voor hem (hulp nodig dus, met bouwen) en het gaf wel eens gedoe met zijn kleinere zusje (die toen bijna 2 was).
    Maar inmiddels vindt hij het geweldig en bouwt hij heel mooie banen, en zusje weet dat ze er niet tegenaan moet lopen, of probeert haar eigen baantje te bouwen.
    Het lijkt mij heel goed voor hun fijne motoriek en voor hun ruimtelijk en technisch inzicht.

Ik zou wel gaan voor iets wat uitdagend is, want anders is het heel gauw niet interessant meer.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    sorrie ik begreep je niet. is 4? dan haba natuurlijk. ze hebben van alles om uit te bereidden.

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Sorry oudste zoon voor wie het bedoeld is, wordt 4 jaar.
    Zoontje van bijna 2 loopt hier ook rond, en ik bedoelde dat het lastig is als het snel omvalt doordat hij er tegen aan loopt.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben Thijmen net een Haba baan gegeven. Heb hem besteld via amazon.de (gratis bezorging in NL vaak) omdat hij daar stukken goedkoper is.
    Ik vind hem erg leuk, je kunt oneindig uitbreiden en het omvallen valt erg mee. Is ook een leerproces voor je kind, hoe staat ie goed, wat gebeurt er als ik dit doe etc.

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
  11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Geweldig leuk zeg!

En die klemmen zijn dus wel handig om te hebben?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben ook Haba.. en ik ga de klemmen er nog bij kopen want die lijken me wel handig. Zoon is ruim 4. Hij vindt het wel moeilijk om zelf een baan te bouwen maar vindt het wel geweldig speelgoed (en dat is nogal wat.. hij vindt het meeste speelgoed niet echt leuk)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit, maar dan hebben wij Bblocks. Ook erg leuk!

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja die zijn idd wel handig. Het verschuift soms als de knikkers veel kracht hebben. We hebben trouwens wel een gewone zak knikkers erbij gekocht. Is hetzelfde als de haba knikkers en veel goedkoper.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    was n misverstand...maar goed, ik zou t speelgoed van ene niet tegen houden vanwege de jonge broer!!!de jongste leert t wel snel denk ik. en de oudste leert het n beetje te bewaken.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is ook mijn ervaring. Het gaat nu echt heel goed.

en ik blijf erbij: Cuboro!

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik was vandaag in de speelgoedwinkel waar ze die van Quadrilla verkopen. De verkoper zei dat je die moet vastlijmen.
    Maar mij lijkt juist het leuke aan dit speelgoed dat er gebouwd kan worden en dat zoontjes dus elke keer nieuwe banen kunnen maken.
    De verkoper zei dat hij de ervaring is dat je hem een keer opbouwt.
    Ik vond dat een beetje vreemd. Wat is jullie ervaring?

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Cuboro kende ik eigenlijk niet. Moeilijk kiezen hoor.
    Er zijn hier in de buurt ook geen winkels die Haba of Cuboro hebben, anders kon ik even gaan kijken.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    echt niet lijmen meid...

Deel Deze Pagina