Vorige week zondag is mijn zoon ziek geworden (hoofdpijn, flinke koorts) wat maandag overging in hoge koorts met vreselijk veel spugen en diarree en zeer snel achteruitgaan. Ze hebben hem toen direct opgenomen op de kinderafdeling, aldaar een sonde geplaatst waardoor hij vocht bij kreeg. Tot donderdag flinke koorts gehad en toen leek het beter te gaan.. De sonde is donderdagmiddag verwijderd. Donderdagavond kreeg hij echter weer 39.2 koorts, echter is hij de ochtend aansluitend naar huis ontslagen met het gezegde dat hij in het ziekenhuis wel een verkoudheidsvirusje zou hebben opgelopen (vergeet erbij te vertellen dat hij vanaf donderdagmiddag ook vreselijk is gaan hoesten). Gister laat in de middag toch weer aan de bel getrokken omdat zijn temp weer flink was opgelopen naar 39.2. Ik kreeg het advies; uitzieken. Nu vandaag weer op de SEH geweest ivm dreigende uitdroging, al die tijd heeft hij NIETS meer gegeten en minimaal gedronken. Nu zijn we naar huis gestuurd met het gezegde minimaal 500ml te drinken. Nu weer koorts 40.3. Morgenvroeg moet ik dus terug en eigenlijk wil ik onderhand wel eens wat nader onderzoek. Reëel of niet? Hun zeggen uitzieken aan de hand van een slechts minimaal verhoogd CRP van 13 bij ontslag vrijdag. Wat zouden jullie doen? Misschien handig om te weten; mijn zoon is 7 en bekend met zeer gevoelige luchtwegen. Al 5x buisjes gehad, neusamandelen geknipt, verschillende longontstekingen gehad. Hij is nu 1.23m en 21kg. Dit was bij opname afgelopen maandag nog 22.8
Oei wat sneu dat hij zo ziek is... Begrijp ik nou goe dat hij vanaf donderdag geen vocht mee heeft ingenomen? Geen drinken/fruit ed? Ik zou dan toch wel even aankaarten zeker als hij nog steeds spuugt of diarree heeft... Plast hij nog wel? En als je in zijn huid knijpt is die dan nog "elastisch" ? Hier wil een waterijsje nog weleens helpen..nergens trek in als ze ziek zijn maar dat gaat er aldan nog wel in en toch weer wat vocht binnen....beterschap!
Geen advies. Even het advies van de SEH opvolgen en morgen terug. Er waait idd veel rond op het moment. Dus dat kan wel. Hij is zeven kun je hem niet goed aansporen om iets meer te gaan drinken? Dat is het belangrijkste. Elk uur even een paar slokken limonade zo dat dat in elk geval wat aangevuld blijft. Wat wil hij wel eten en drinken dat zou ik ook dan geven. Beterschap en heel veel sterkte.
Ik zou zeker bezorgd zijn! En ook aandringen op gerichter/nauwkeuriger onderzoek. Mocht hij morgenochtend nog steeds koorts hebben dan.
Ik ben geen arts..maar als een kind niet goed eet en drinkt en dus al zwakker is...lijkt mij dat hij misschien inderdaad beter onderzocht moet worden. Nu maak jij je nog altijd zorgen ( heel erg begrijpelijk) Onze zoon is vanaf maandag ook flink ziek...door de koorts ook zelf aan het ijlen in de avond ( ook raar om te zien) Maar hij drinkt goed en eet ook nog zelfs best goed. Dus wat dat betreft maken we ons dus niet zoveel zorgen. Beterschap...lijkt me heel erg om je kindje zo te zien
hier eeen zieke dochter van 4 jaar en tegen ons is gezegd min 1 liter vocht en geen zuivel ivm slijm dochter hoest al 4 dagen en slaapt snachts niet en wij ook niet. ze is uitgeput van het hoesten maar kon wel 2 weken aanhouden (pff)
Niet eten is vooralsnog geen punt. Drinken is wel belangrijk. Evt. Van die sportdrankjes waar wat zouten enzo inzitten. Smoothie maken? Met ijs..lekker koud. Bouillon? Kwark.. lust hij dat? Bij twijfel altijd de huisarts bellen. Beterschap.
Vooralsnog niet nee.. Wellicht wel als het al een week geleden is dat je gegeten hebt en je in die week aan de sonde hebt gelegen voor uitdroging. Al 2kg afgevallen (en het was al zo'n sprietje) Smoothie wil hij niet, ijs niet, bouillon niet, yoghurt niet... Alleen water en ranja. Hij had net zijn minimale intake van 500ml gehaald heeft die net weer flinke diarree maar echt heel donker.
Jeetje wat heftig, snap best dat je je zorgen maakt. Bel maar hoor, al was 't om wat geruststelling te krijgen. Mijn zoon werd ook zondagavond ziek en is ook ziek gebleven met koortspieken-dalen-pieken. Is ook een sprietje en inmiddels zichtbaar afgevallen. Het eten heb ik 'opgegeven', (schotel nog v alles voor maar laat hem er nu vrij in), drinken zit ik bovenop. Heb waterijsjes gekocht, vul steeds drinken bij, snachts slokjes water geven... overigens is mijn dochter ook sinds zondag ziek. Het duurt echt veel te lang maar het ligt dus echt aan de griepepidemie. Heel veel sterkte en beterschap!!