Hier vaak tv kijken, of met mn mobiel, maar tussendoor krijgt ze kusjes, praat ik met haar of kijk ik gewoon naar haar hoe mooi ze is... Laatste tijd tv steeds vaker uit, omdat mevrouwtje haar hoofd anders naar de tv draait, en dan moet ik maar zien dat ik de fles in haar mond hou hahaha! Je hoeft je niet schuldig te voelen als je gewoon even tv kijkt vind ik, zo'n rustmoment is ook een rustmoment voor jezelf. Met twee of meer kindjes is het toch anders, als ik nog een kindje zou hebben zou ik denk ik ook meer daarmee bezig zijn, misschien voorlezen of lekker kletsen (jaaaaa ik wil er nog 1!!! )
Als hij op mijn schoot de fles krijgt kijk ik soms gesprekken, zit ik aan mijn telefoon of voer ik gesprekken. Ik ben ook met hem bezig, maar laat hem wel rustig drinken. In de kinderstoel ben ik nooit met iets anders bezig. Na de fles hebben we wel altijd een lekker knuffelmomentje.
Hier heb ik de tv altijd aanstaan, maar ik ben constant tussendoor wel met de baby bezig dus uiteindelijk kan ik dat wat op tv is niet echt volgen. Is dan ook meer als achtergrondgeluid en om tussendoor te kijken Maar als er mensen op bezoek zijn ofzo dan praat ik ook gewoon met ze. Kan ze moeilijk doodzwijgen als ik de baby op de arm heb die de fles krijgt hihi.. Of we laten bezoek (naaste familie) de fles wel eens geven en dat vind ik ook wel eens fijn hoor om dat even uit handen te geven. Ik geniet van mijn kereltje, maar als we de ouders of tantes/ooms hier hebben dan geef ik Milan wel regelmatig uit handen voor de luier verschonen of de fles te geven, ook voor hun fijn om zo al een 'band' te kweken met hun kleinkind. Want voor de rest slaapt hij nog veel en dan ga ik hem niet bij iemand in de armen leggen, dan gaat hij gewoon lekker naar bed.
borstvoeding hier, eerst las ik mn dochtre voor maar de laatste tijd gaat het hier vrij onrustig dus telkens heen en weer kijken vind ik niks. Ik zit vaak achter ZP dat gaat net iets makkelijker.
TV uit en verder niks. Ik gaf de fles en dat was ons moment. Mijn vriend deed het wel altijd maar ik had het liever niet. TV gaat ook uit onder het eten nu. Dochter roept nu zelf al 'uit!' als ze door heeft dat het eten klaar is.
De eerste 10 minuten kolf ik gelijktijdig de andere borst (doen meer mama's dat?) en de overig 10/15 minuten kijk ik of geluidloos tv, internetten op mijn ipad of eet ik zelf een boterham (kind onder de kruimeld )
Vaak heb ik gewoon écht geen zin om tijdens het fles geven iets te doen en dan ga ik lekker naar m'n uk kijken. Soms op de laptop die dan naast me staat. Of gewoon even tv kijken.
Ik ben dan alleen bezig met voeden. Onze knul is erg snel afgeleid en drinkt dan niet. Dus tv uit en al zeker niet bellen of iets anders doen. Haal ik de speen tussentijds eruit dan hoeft hij niet meer en krijg ik de speen er niet meer in. Meneer is dan uitgedronken. Dit ook met de maaltijden. Die verlopen in alle rust zonder afleiding.
eerst kon ik makkelijk andere dingen nu, nu kan ik alleen geluidloos iets doen... beetje internetten, tv kijken kan wel maar wel zonder geluid, anders gaat meneer daar mee bezig zijn Als er straks echte eetmomenten komen wil ik wel dat de tv enzo uit is.
Ik was altijd met mijn zoontje bezig tijdens de fles! Nu nog steeds als hij zijn flesje melk drinkt bij het ontbijt en voordat hij naar bed gaat. Hij zit dan heerlijk op schoot zijn flesje te drinken, ik geef kusjes, praat tegen hem.. Genietmomentje!
Ik geef de borst, maar meestal heb ik mijn telefoon bij de hand en koekeloer ik wat op facebook of speel een spelletje. Mijn meisje drinkt vaak 'maar' 15 minuten. Maar op regeldagen gaat de televisie aan, Ipad in de buurt en 'overleven' maar .
Naar dat mooie jochie kijken, tegen hem fluisteren, kroelen, zingen enzovoort. Als ds tv aanstaat voel ik me erg onrustig en dat wil ik niet. Mijn man heeft wel altijd de tv aan als hij de fles geeft; hij vindt het zo rustgevend dat hij er zonder tv bij in slaap valt...
Tijdens de borstvoedingsperiode heb ik alleen maar verliefd naar hem gekeken. Sinds dat hij flesvoeding krijgt komt daar bij dat ik hem kusjes kan geven en knuffelen. Ik doe niks anders tijdens het geven van een flesje.
Kijken naar hem! En af en toe zijn hoofdje kussen. Vind het echt een genietmomentje. Vooral nu ik weer aan het werk ben...
Eeeeehm alles wat al genoemd is. Dus, kijken maar ook tv kijken, altijd in de avond want ze eet langer dan een uur. Sorry hoor, hoe geweldig ik haar ook vind maar een uur is lang. Vroeger was het 5x een uur.
Hoe lang het duurt, maakt ook veel verschil natuurlijk. Mijn zoon heeft binnen 15 minuten zijn fles al leeg...
Tijdens de voeding doe ik van alles. Praten, boek lezen, staren, telefoon. Als ik lekker met mijn zoontje bezig ben dan is hij afgeleid en gaat hij lief naar me lachen (tepel dus los). Dus helaas niet zoveel bezig met zoonlief. Als ik bij andere ben dan heb ik ook een doek over hem heen zodat hij niets kan zien.