Hoe laat naar bed met 4 mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladylittleangel, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Fay krijgt rond 20.30 uur haar laatste flesje en dan leg ik haar in bed.
    We hebben het ook al geprobeerd rond19.30 uur of iets eerder of iets later, maar dan is het een groot drama, huilen huilen huilen.

Schema nu is om 18.00 groente, spelen/knuffelen, 19.30 uur in bad met mij of mijn vriend en dan rond 20.30 uur een flesje en dan slapen, is dan meestal rond 09.00 uur.
    Is dat niet te laat?
    Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed met 4 maanden?
    Overdag slaapt ze trouwens prima en heeft al best een goed ritme.

xxxx

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    als ik zo je verhaal lees dan slaapt Fay tussen 1930 en 2030 niet? En is ze wakker?
    Ik zou proberen om haar rond 1900/1930 op bed te leggen (moet je natuurlijk wel ff kijken met je voeding of dat je uitkomt en anders zo proberen tenminste dat hebben wij gedaan bij mijn zoontje) en dan tegen een uurtje of 2230 wakker maken voor de laatste voeding; zo kan je namelijk alvast een ritme voor je kleintje creeeren voor als ze wat ouder worden . Dan kan je namelijk het laatste flesje laten vallen en dan is fay ook al gewend om om 1900/1930 naar bed te gaan

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje ging met 4 maanden rond 19:30 naar bed en sliep door tot de volgende ochtend 8:00.

Schema toen:
    8:00 fles
    12:00 fles
    15:00 fles
    19:00 fles

Dus eigenlijk wat Tinkelbell zegt alleen dan wel met 4 maanden (ik heb wel een heel grote knul)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe ging met die leeftijd om 20.00 uur naar bed en sliep uiterlijk om 20.30 uur.

Toen hij 5 maanden was, werd hij opeens ontzettend hangerig/huilerig vanaf een uur of 19.00 uur (soms zelfs nog eerder). Toen besloot ik na ervaringen op dit forum te hebben gelezen hem om 19.00 uur naar bed te doen en dit ging toen direct goed. Dat doen we nu dus nog steeds.

Ik zou het dus laten afhangen van je kleintje... Als ze het hier (nog) goed op doet, gewoon zo laten. Eventueel kun je het eens uitproberen, maar ik zou er geen punt van maken als het nu niet werkt. Mogelijk geeft ze het een paar weken later zelf aan.

5. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Op het CB gaven ze advies om haar gewoon rond 19.00 naar bed te brengen en gewoon laten huilen, af en toe even binnenlopen een kusje geven en dan weer weg gaan, geen contact maken enzo..
    Maar we hebben en een paar dagen gedaan en ze huilt zo vreselijk dat ze er bijna van moet spugen, helemaal overstuur, met als gevolg dat ze geen flesje meer wil en zoooo moe is dat ze ook echt niet meer kan slapen, echt een drama.
    Dus als ik haar tot 20.30 uur gewoon bij ons heb gaat het prima en drinkt ze zo hup ongeveer 200 ml op met rijstebloem erbij.
    Toevallig vanavond om 19.30 uur in bad, toen had ik haar even in bed gelegd om de fles klaar te maken, en toen ik bij haar kwam sliep ze!
    Dus heb haar net wakker gemaakt en heeft ze lekker 200cc gedronken en slaapt nu lekker.

Zal ik proberen om dit schema een beetje vast te houden nu? en dan bv morgen om 19.00 uur in bad doen? zodat ze rond 20.45 uur in bed ligt en dan voor de nacht de fles geven?
    Maar stel nou dat ze na het bad toch een flesje wil? dat zou dan om 20.00 uur al zijn dan...

Wat een gepuzzel en gezoek hé;)

Alvast bedankt!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik zou persoonlijk niks gaan veranderen als het voor jullie prima is dat ze om 21.00 naar bed gaat. Lijkt mij ook totaal niet erg. Zeker gezien ze gewoon tot 20.30 lekker bij jullie is, dan ook vrolijk is en na haar fles gewoon lekker gaat slapen. Malou en Ruben hebben tot ruim 6-7 maanden pas rond 22.00-23.00 naar bed gegaan. Benthe nu die gaat om 23.00-24.00 naar bed. Ze slaapt (en Malou en Ruben sliepen) dan gewoon beneden bij ons lekker op de borst of wat spelen in de box of slapen in de wandelwagen. Voor ons is het prima zo dus ik ga dat niet veranderen. Dat vroeger naar bed gaat komt echt wel hoor.

En dat advies van het cb vind ik echt persoonlijk dus echt belachelijk (mag ik vast niet zeggen van sommige, maar ik vind het dus echt). Ik vind niet dat je zo een klein kindje laat huilen, laat krijsen en dan niet geeft waar het om vraagt. Een kindje huilt niet voor niks, het wil bij papa/mama zijn, veilig voelen, rust voelen, geborgenheid. En echt niet alleen in een kamertje in een kaal wiegje/bedje gelegd worden. Wij laten Malou en Ruben nog niet eens zo huilen ;)!

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie legde ik altijd pas tegen 22u echt op bed. voor die tijd sliep hij altijd wel maar dat was in de box. hij was toen nog geen zo'n lange slaper. als hij om 22u naar bed ging werd hij sochtends rond 6u wakker voor de volgende fles. dan kreeg hij die en sliep hij weer verder tot een uur of 9. nu heeft hij andere voeding, voor hongerige babys! dit gebruik ik sinds zijn 6 maanden en van de een op de andere dag ging hij van 8u naar bed tot de volgende ochtend 7u! zijn avond ritueel: rond kwart over 7 badje laten vollopen samen met mama! vind hij super:D uitkleden en in badje tot kwart voor 8. daarna afdrogen en slaapkledij aan, flesje en meteen naar bed. meestal duurt het nog geen 5 minuten voor hij slaapt.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Rond die tijd was het hier ook rond 21.00 uur, het werd vanzelf vroeger.

9. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik legde pieter er meestal in als wij gingen, lag bij ons op d ekamer... overdag 1x naar bed... verder vaak in de wandelagen... doe dus waar je je goed bij voelt

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

kijk wat je kindje wil.
    tot 1 jaar hebben geen vast schema. deze kunnen ze best nog een paar x omgooien.
    ik kijk dus wanneer ze wil ze slapen en eten.
    o wee als ik t verander hier.
    pittige dame is t.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Als het voor jullie zo goed bevalt, zou ik het niet veranderen. Mijn zoontje is bijna 4 maanden en hij gaat meestal ook pas om 9 uur, half 10 naar bed. Ik zou het heerlijk vinden als hij om half 8 ging, net als zijn grote broer, maar dan is meneer nog klaarwakker en druk de borstvoedingsschade van overdag in te halen. Hij drinkt 's avonds tussen 5 en 9 elk uur bij mij. Tussen 5 en 6 slaapt hij dan meestal nog een klein uurtje, maar daarna blijft hij wakker. Op bed leggen heeft dan geen enkele zin, alleen maar krijsen tot gevolg. Ik heb me er maar bij neergelegd, volgens het CB stopt dat clusteren rond 6 maanden waarschijnlijk vanzelf en dan zal hij ook wel wat vroeger naar bed gaan en misschien later op de avond nog een voeding krijgen.

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als ze het zo prima doet, waarom wil je haar dan eerder op bed hebben?? Onze meid gaat 's avonds rond half 9, 9 uur naar bed. Eerder hebben we eigenlijk nooit geprobeerd. Ik vind het wel gezellig dat ze 's avonds nog vrij lang op is, en ze houdt het goed vol. Als ze het zelf aangeeft dan zal ik haar vroeger op bed leggen. Maar hopelijk duurt dat nog heel lang. Voorlopig hoeft ze toch nog niet naar school ofzo, en kan ze overdag ook nog slapen. Dus dan vind ik dit schema hartstikke fijn.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hier geen schema, Thije kan nog niet klokkijken ;)
    Denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik BV geef, dat is op verzoek en dus kom je niet elke dag hetzelfde uit.

Maar globaal gezien begint Thije zo tussen 20-2130 aan de nacht. Het ligt er ook aan hoeveel en wanneer hij overdag heeft geslapen. Hij gaat naar bed zodra hij dat 'aangeeft' (gapen, in ogen wrijven, jengelen)

Ik zou je niet al te erg vastproberen te houden aan een tijd, een overstuur kindje is ook niet echt de bedoeling lijkt me. Dan maar een half uurtje langer beneden, toch?

14. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Bij ons is het schema op dit moment:

08.00 fles 200cc
    10.00 slapen
    13.00 fles 200cc
    15.00 slapen
    17.00 fles 240cc
    19.00 badje
    19.30 slapen
    22.00 maak ik haar wakker voor de fles 240cc plus rijstebloem

Dit gaat prima, je moet doen wat jou kindje het prettigst vind toch....heerlijk toch dat ze er om half 9 in ligt en sochtens lekker lang slaapt, zou er niks aan doen:)
    Isabella slaapt ook meestal tot 8 uur half 9 soms, heb dit bij mijn oudste ook altijd zo gelaten en die slaapt nu als het weekend is nog tot een uurtje of 9, lekker toch! pfff moet er niet aan denken altijd om 6 uur te moeten opstaan hahaha....

Als je aan het werk zou moeten binnenkort zou ik wel proberen haar er eerder in te leggen zodat ze dan ook eerder wakker is anders is half 9 veel te laat als je vroeg moet beginnen:):)

15. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ben het helemaal met jullie eens!
    Ik vind het echt onnodig om Fay zo te laten huilen omdat het CB zegt dat ze best om 19.00 uur naar bed kan....
    En inderdaad Hanneke, ze huilen niet voor niets!
    CB zei dat Fay gaat huilen omdat ze dan een soort aandacht wil want als we dan bij haar bedje komen begint ze te lachen.
    Aandacht of niet, ze is de avond gewoon lekker bij ons en na de fles van 20.30 uur gaat ze lekker slapen tot meestal 08.00 uur.
    Het voelde ook helemaal niet goed om haar zo te laten huilen!

Bedankt voor alle reacties!

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier geen tijden, hij slaapt meestal om 22:00 of 22:30 uur, wel slaapt hij door tot 5, 6, 7 of 8 uur.

17. Pankoek

Pankoek Lid

10 jun 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luna gaat ook meestal tussen half 9 en 21.00 eerder krijgen we haar ook niet op bed.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben ons zoontje wel laten huilen. Dat duurde dan tussen de 5 en 10 minuten en dan viel hij in slaap. Naar mijn idee had hij het gewoon nodig. Hij gaat sinds dat hij 6,5 week is om 19:00 naar bed (sinds dat hij 6 maanden is gaat hij om 20:00 naar bed) en slaapt tot ongeveer 7:30 - 8:00. Het huilen heeft trouwens maar een dag of 3 geduurd.
    Het is maar net wat je kindje nodig heeft en waar je als ouders je prettig bij voelt.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Die van ons gaat nu ook rond 20.30 naar bed. Eerder heeft hier ook totaal geen zin. Alsof hij weet dat hij nog een fles krijgt rond 20.00 uur :).

Ik zou ook niets veranderen als het zo prima gaat. CB kan zoveel zeggen, maar jij zit thuis met een huilend kindje.

20. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    meya gaat gemid rond 8 uur naar bed , maar kan ook half 8 of half 9 zijn, ligt aan hoe laat ze moe is en wil drinken en dat ligt weer aan de dag die ze heeft gehad. ben al lang blij er was een tijd dat ze pas rond half 12 wilde gaan slapen. wel elke avond vast ritueel bad en dan drinken en dan meestal gelijk slapen, soms komt ze nog een keer voor een voeding ( was clusteren ) en een andere keer komt ze later op de avond/nacht.

Deel Deze Pagina