Hallo dames, Ik ben Kim, 27 jaar, moeder van een zoontje van 2 en 12 jaar vegetariër. Mijn vriend en ik hebben de wens naar een broertje of zusje voor ons mannetje, dus ik ben zoekende naar geschikte vitamine tabletten/preparaten. Bij mijn zoontje slikte ik Davitamon Compleet Mama, maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat het een dierlijk ingrediënt bevat. (althans, er wordt een extract uit schapenwol gehaald, dus "vegetarisch" is het wel) Nu denken de meesten vast: "waar zeur je over", maar ik ga in oktober deelnemen aan de VeganChallenge (dus een maand lang veganistisch leven). Ik heb bij Kruidvat een potje Multi Vega (huismerk) gekocht en zit eraan te denken om dit aan te vullen met foliumzuur tabletten en iets van lijnzaadolie (omega 3).. Ik heb geen idee of dit voldoende is. Zijn hier dames die veganist zijn? zo ja, wat gebruiken of gebruikten jullie bij het zwanger worden/zijn om aan alle benodigde vitamines te komen? Iemand verder nog tips?
Ik ben ook vegetariër, slik de vitaminepillen van VSM, zag er volgens mij niets opstaan dat niet geschikt was. Of dingen voldoende zijn hangt natuurlijk ook heel erg af van je eetpatroon. Vegetariër zijn en leven op pizza en ijs is niet hetzelfde als op groenten, bonen, nootjes en eieren. Hoe voel je je zelf? Je bent nu toch niet al zwanger? Want een vegan challenge zou ik dan echt even niet aangaan. Hoeveel er ook wordt geschreven over dat het allemaal prima is voor je lijf en prima kan, vereist een zwangerschap gewoon echt genoeg vitaminen en met een tekort aan zeker vitamine B kun je een kind gewoon veel kwaad doen.
Je wilt zwanger worden? Neem dan een goede multi. Daarin zit meestal de benodigde 400mcg foliumzuur. Veganisten komen niet aan hun B12 (alleen in dierlijke producten), maar als je goed op je voeding let, kan je verder overal aan komen. Solgar is vegan. Je kan hun altijd bellen voor advies!
Ik heb de Prenatal Nutrients van SOLGAR en dit staat er op de pot: 'multivitamin and mineral formula for pregnant and lactating women. Food supplement. 60 tablets. SUITABLE FOR VEGANS. Sugar and salt free.' Sowieso zou ik ipv kruidvat een kwalitatief betere merk nemen. Zoals bijv. Solgar, Bonusan etc.
Bedankt, dames! Aan Solgar heb ik niet eens gedacht! Ik heb (nog) niet verder gekeken dan het schap van Kruidvat lang is ("mijn" Kruidvat verkoopt Solgar niet, maar de gezondheidswinkel hier waarschijnlijk wel) We zijn nog niet met een tweede "bezig", eerst de vitamientjes op orde. Vandaar mijn oriënterende vraag op deze pagina Uiteraard probeer ik zo gevarieerd en gezond mogelijk te eten, maar een patatje of pizza gaat er soms ook wel in. Ik ben me op dit moment zoveel mogelijk aan het verdiepen in het veganistische dieet, zodat ik goed voorbereid en gezond de VeganChallenge aan kan gaan.