Hartslag in oor horen

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 25 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Gek word ik er van. Vooral als ik lig en dan in mijn rechter oor. Ik hoor dan mijn hartslag kloppen in mijn oor. Ik ben nu ruim 3 maand af en aan erg verkouden met enorme hoestbuien/ slijmvorming en kriebelhoest. Eerst gaf ik mijn verkoudheid de schuld maar ik heb het eigenlijk al vanaf sept. Op internet opzoeken krijg ik een beetje de kriebels van.

Ik wil een keer naar de huisarts er voor maar mischien heeft iemand er ervaring mee?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik herken het zeer zeker, heb het gelukkig al heel lang niet meer gehad. Heb het jaren geleden vaak gehad en ik kon er echt gestoord van worden. Maar eigenlijk toen nooit gedacht aan de huisarts. Uiteindelijk ging het altijd vanzelf over.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    herkenbaar, Ik heb dat echt al zo lang ik mij kan heugen, dat ik om de zoveel tijd als ik op mijn zij lig, mijn hartslag in mijn oor hoor. Het maakt dan ook niet uit op welke zij ik lig. Ik word er altijd helemaal zenuwachtig van.:roflmao:

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Fijn ik ben niet de enige :p op internet lees ik horror verhalen van zenuwen die dichtslippen Dat het van een hoge bloeddruk kan komen noem maar op.

5. jupke

jupke Niet meer actief

Hoge bloeddruk zou een oorzaak kunnen zijn. Maar het zou ook kunnen dat je buis van eustachius verstopt zit.

En dat kan dan weer gebeuren vóór een verkoudheid.
    Heb je wel eens neusspray geprobeerd?

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vaak is de buis van Eustatius de oorzaak inderdaad. Je zou de huisarts je oor even kunnen laten nakijken. Wellicht dat ie even schoon gespoten moet worden of is je trommelvlies geïrriteerd door de verkoudheid.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Neusspray gebruik ik al ivm de verkoudheid en verstopte holtes.

Mijn bloeddruk heb ik gemeten die is zoals altijd.

In sept gebeurde het voor het eerst maar toen was ik niet verkouden. Maar ik zal mijn oren eens laten controleren! Iets meer dan eeb mand terug had ik enorme pijn in mijn oor en hoorde ik amper nog iets.

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik had t vorige zwangerschap heel erg, heb bijna huilend bij dr huisarts gezeten, ik werd er GEK van. Bloeddruk etc in orde. Na de bevalling was t snel weg, maar t komt wel af en toe terug. Oorzaak weet ik dus ook niet.. T is wel ZEER irritant. Nu ik weer zwanger ben is t vakef terug maar blijft niet continu aanwezig gelukkig.
    Je kan altijd even informeren bij je huisarts, alleen kon mijn huisarts weinig voor mij doen.

9. jupke

jupke Niet meer actief

Als het idd de buis van eustachius is heeft uitsluiten geen enkele zin.

Ga maar even langs je huisarts van de week. Het kan ook zo zijn dat je last hebt van oorsmeer. Dan kun je daar ook last van krijgen.

Lijkt me erg vervelend inderdaad

10. praline

praline Niet meer actief

Ik heb vaak een trillend spiertje in mijn oor: gekmakend :mad:

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb het ook heel vaak, het is een variant van oorsuizen. Mijn buizen van eustachius werken niet goed overigens, dus ik ben er vrij zeker van dat het bij mij daarvan komt.

Ik heb ook weleens last van een piep, die vind ik denk ik erger nog.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Oorsuizen en een piep heb ik helaas ook wel eens :( mijn grootste nachtmerrie is om constant een piep te gaan horen. Hoe weetjij dat je buizen niet goed funtioneren?

13. SHN

SHN Actief lid

8 okt 2017
    470
    387
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook sinds 2 weken...zot word ik ervan!
    Ik denk dat het bij mij wel eens aan m’n hyperthyroïdie kan liggen. Dr Google zegt in ieder geval dat dat een oorzaak kan zijn, omdat je hartslag dan verhoogd is (en daar heb ik wel erge last van). En dan valt er hier dus voorlopig niets aan te doen. Hoop dat het even snel wegtrekt als het gekomen is!

14. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik heb het ook gehad....oorzaak was vocht achter het trommelvlies. Ik heb toen buisjes gekregen

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Heel veel oorontstekingen, buisjes, dichtmaking trommelvlies en kno-bezoeken.

Ja, zo’n piep is idd heel erg, een poos terug heb ik het een tijd heel veel gehad, nu is het weer minder gelukkig.

Deel Deze Pagina