wat doen jullie voor een veilig gevoel?

Discussie in 'De lounge' gestart door DutchDiamond, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dekilene

dekilene Niet meer actief

Toen we in begin hier kwamen wonen werdt het een beetje donker..
    Mijn dochter wees naar de tuin en schreeuwde in paniek kijk mama een man in de tuin.
    Ik rende snel naar de achterdeur en ja hoor poort open.. gelukkig niks meegenomen.
    Sinds die tijd dubbele sloten.

Vorige week behoorlijk dom geweest..
    Ik heb de hele nacht en dag sleutels in de voordeur laten zitten... zelfs met mijn autosleutels eraan:$

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Hier is het ook een nieuwbouwhuis met van die ppinnen bij de scharnieren
    Hebben ons 1 keer buiten gesloten en zijn zelf toen niet binnen gekomen op een normale manier
    Hebben rolluiken bij elk raam (behalve bij het dakkapel) die altijd dicht gaan maar niet bij de deur
    En afgelopen zomer vertelde ons al een buurman van een paar huizen verder dat hij iemand bij onze voordeur zag rommelen en toen hij erheen liep rende hij weg nu dus weer gerommel aan de deur en er word hier en daar wel ingebroken
    Hoelang zal het duren voor ze binnen zijn...

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik doe niets om me veilig te voelen. Behalve dan om naast een politieman te wonen :p
    Ik draai de deur niet op slot 's nachts, doe het niet op de knip. Er zijn momenten dat ik vergeet mijn sleutel uit het slot buiten! te halen.
    De schuttingdeur staat altijd open en volgens mij is de schuur nooit op slot. Ook wonen we in het hoekhuis.

Maar om de 1 of andere reden wordt er niet ingebroken, gaan ze liever inbreken bij huizen met camerabeveiliging.
    Ik vind het wel best zo, als ze willen jatten heb ik liever dat ze niet mijn deur en ramen mollen. De tv en laptop mogen ze hebben van me!
    En spul van emotionele waarde hebben we nog niet.

Zelfde geldt voor mijn auto. Ligt niets van waarde in. Willen ze 'm wel jatten dan moeten ze eerst uitvogelen hoe ze ermee moeten rijden :)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind dit wel naief moet ik zeggen.
    Als ze binnen willen komen komen ze toch wel maar vooral met een kleintje in huis zou ik iets meer oplettend zijn.

5. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    nou hier ga ik toch meer beveiliging aanbrengen

wij hebben ook een nieuwbouwhuis met van die scharnieren maar hier hebben ze nu dus een hele simpele manier gevonden om binnen te komen
    ze boren een gaatje boven het sleutelgat en de scharnieren vallen zo uit de vergrendeling
    is al bij meer dan 15 huizen gebeurt en wil niet dat dat bij ons gebeurt
    wel al een heel camerasysteem opgehangen dus hoop dat ze ons huis voorbij lopen

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    #26 HuiBooBee, 20 jan 2014
    Laatst bewerkt: 20 jan 2014
    Vandaar dat ik zeg: We hebben nog niets aan emotionele waarde. (Al komt het woordje spul heel erg respectloos over, dat heb ik echt verkeerd geformuleerd, dat was niet de bedoeling!)

Het leek mij wel logisch dat ik het emotionele waarde aan mijn kindje koppel.. En dat het logisch zal zijn dat het zal gaan veranderen..
    Maar voor nu voel ik me veilig genoeg en zie geen reden waarom ik mezelf op zou jutten (gevoelsmatig) om me onveilig te voelen.

Deel Deze Pagina