Even klagen opleiding en werk.

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo dames,

Zoals vele van jullie wel al hebben gemerkt of zelf hebben meegemaakt is het aantal werkelozen schrikbarend hoog en komen er alleen maar meer bij. De kans wat aansluit op je opleiding of ervaring is minimaal al dan niet onmogelijk.

In Mei ben ik klaar als HZW niveau 2. Werk vinden in mijn regio is echt niet mogelijk omdat ze alle helpende eruit willen hebben. Ik ben al weken alles aan het afbellen waar en of ze bbl opleidingen dit jaar aanbieden, nergens dus. Op dit moment werd er zo erg in de zorg bezuinigd dat ook dit uitzichtloos word.

Financieel zullen we het krap aan redden, maar ik wil gewoon niet 24/7 thuis zitten, ik wil graag werk hebben of mij verder ontwikkelen. Ik ben opzoek naar tips, suggesties, adviezen of mensen die iets gelijkwaardigs meemaken of hebben meegemaakt. In welke sector gaat het nou wel goed?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zeker rot. Tja, in de zorg zal het moeilijk worden. Ik werk als verzorgende c in de thuiszorg en de helpende en verzorgende B gaan ze er waarschijnlijk allemaal uitgooien. Helpende hebben we al niet eens. Die zie e voornamelijk in verzorgingshuizen. Heb een paar collega's die verzorgende B zijn en die vrezen voor hun baan. Verzorgingshuizen gaan de meesten van dicht. Dus al dat personeel worden waarschijnlijk ook werkzoekende in de zorg. Wij mogen als verzorgende ook al blij zijn als er werk is en blijft. Er word ook sterk bezuinigd op de indicaties die mensen krijgen dus dat werk word ook minder. Op dit moment zo erg dat we bij ons niet goed aan onze uren komen. Kan zomaar weer veranderen hoor. Maar het is balen. Ook bezuinigen ze bij ons inderdaad op de opleidingen. Ik had al een paar mensen in de huishouding gesproken die door wilde groeien in de zorg. Dat gaat allemaal niet door. We moeten nog maar zien heoveel werk er over blijft met de bezuinigen dus met opleidingen en meer personeel aannemen zijn ze voorzichtig.

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Is doorleren voor Verzorgende IG een optie? Bij ons in de Thuiszorg nemen ze alleen nog maar IG-ers en hoger aan.

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik heb dan wel werk maar ik weet niet voor hoelang tenzij ik de opleiding tot IG ga doen.

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Herkenbaar. Ik werk in de gehandicaptenzorg en ik vind het de meest ingrijpende bezuinigingen die ik heb meegemaakt. Ik werk nu 6 jaar in deze sector.
    Ik zou echter niet weten in welke sector het beter zou gaan.

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ja daar ben ik ook al allemaal van op de hoogte, het is verschrikkelijk allemaal. Vroeger zeiden ze altijd dat in de zorg altijd werk was, maar met al die veranderingen...
    Op vandaag kan je niet meer zo kiezen wat je leuk vind om te doen, je moet er ook naar kijken waar werk in is.

Ik zie het op mijn stage hoe de zorg achteruit gaat, incomateriaal mag niet na 1 klein plasje of een op gedroogd klein remspoor worden weggegooid maar gewoon terug omdoen, geen activiteiten meer, minder vaak douche omdat er dus personeel is ontslagen..

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Misschien kijken of je je bij een ZZP bureau kan aanmelden voor werk in de zorg.

Deel Deze Pagina