Wat doen jullie voor werk en bevalt het?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb wel wat ideeën over waar je mee zou kunnen gaan praten, in verdiepen enz. Laat maar weten :)

iMoeder vindt dit leuk.
  2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat vind ik super lief! Ik heb nog wel even wat werk te doen voordat ik over mn burn-out heen ben en weer aan de slag kan. Maar het is fijn om te weten dat er wel mogelijkheden zijn als ik er voor kies om er echt voor te gaan!

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik werk als relatiebeheerder voor een grote kraamzorgorganisatie.
    Ik ben het vaste aanspreekpunt voor clienten in een bepaalde regio vanaf inschrijving, intake tm het kraambed en onderhoud de contacten met de verloskundigen/ hulpverleners in de regio en regel de pr in mijn werkgebied.
    Daarnaast werk ik in de partuspoule en soms, bij drukte, draai ik mee in de kraamzorg.

In deze fase van mijn leven, met een druk gezin, is dit de perfecte baan.
    Ik werk veel onder schooltijd en 's avonds/ 's nachts, zodat ik veel bij de kinderen ben.
    In de toekomst wil ik misschien wel weer gaan leren, maar aangezien mijn man ook toe is aan een carriereswitch, zal dit nog niet binnen 5 jaar gaan gebeuren.
    Maakt niet uit, ik heb het prima naar mijn zin.
    Ik doe dit werk nu al een heel aantal jaren en ben bij veel gezinnen inmiddels al een aantal keren over de vloer geweest. Heel leuk! Ik ben zo onderhand een begrip hier in de regio :p

Luna86 en pippa26 vinden dit leuk.
  4. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Oh sorry, had je vraag gemist! Ik werk bij een groot technisch concern en ik neem onze mensen aan. Niet alleen in NL maar ook uit het buitenland. Vind het internationale karakter ook wel heel leuk en natuurlijk de zoektocht naar nieuwe collega's!

rums vindt dit leuk.
  5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Opleiding: cios ortobewegingsagoog niveau 4.

Werk: medewerker zwembad. Toezicht houden. Elke woensdag beweegreden aan ouderen geven en elke zaterdag aquafitness. Soms ondersteuning bij zwemlessen.

Sluit het aan bij mijn opleiding?
    Deels. Vanwege het geven van de lessen.

Extra diploma's behaald via werk: reddend zwemmen en ehbo.

Onregelmatig: er zijn ochtend en avonddiensten. Ochtend van 9.30 tot 15.00. Avonddienst van 15.00 tot 20.45. Dit is in het hoogseizoen. Laagseizoen is het meestal maar tot 13.00 of 14.00 en s avonds nog een paar uurtjes

Maar aangezien ik hier de enige ben met een kind hoef ik alleen de ochtenden te werken.

Ik werk tussen de 20 en 25 uur per week

6. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik werk nu zo’n drie dagen en zit altijd vol. Een dag per week tolk ik vast op een middelbare school en de rest zie ik wel wat er voorbij komt.

Er is een bemiddelingsbureau waar je kan aangeven wanneer je beschikbaar bent. Of mensen benaderen je rechtstreeks.
    Heb nu wel beetje m’n ‘vaste’ mensen waar ik voor tolk en die mailen of appen of ik kan.

7. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Opleiding: Sport en beweging, pedagogisch medewerkster

Werk: 36u in de kinderopvang

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

productiemedewerker
    Minst leuke zijn de uren( werk alleen snachts ) en het werk is nogal saai haha

Leukste het salaris elke vrijdag:p

en horec

Leukste het contact met de mensen, hun passie voor het spel, alles eigenlijk

Minst leukste het salaris.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik heb geneeskunde gestudeerd.

Na aantal jaar werken in ziekenhuis overstap gemaakt naar onderwijs. Ben nu universitair docent en leidt de dokters van de toekomst op ;).

Pluspunten: regelmatige werktijden, geen diensten, veel vrije dagen, begeleiden van studenten, kennis overdragen, bezig zijn met het vak zonder alle tijdsdruk/stress.
    Minpunten: werken voor een logge organisatie waar je van bovenaf dingen opgelegd krijgt, die op de werkvloer drama zijn, weinig groei mogelijk op gebied van salaris (weinig financiële erkenning voor ervaring/inzet, relatief slecht betaald tov opleiding), zeurende studenten die geen verantwoordelijkheid pakken.

10. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik werk als HR adviseur bij een overheidsinstelling. Bevalt super goed, heel veel vrijheid, verantwoordelijkheid wordt laag weggezet. Ook is het advieswerk zelf leuk en uitdagen.

Deel Deze Pagina