wat doen jullie voor werk? (oriënteren)...

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    MBO secretaresse, ik werk nu al 11 jaar als secretaresse, 24 uur per week en verdien net iets meer dan 1400 netto.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Jeugdzorg lijkt mij ook super!
    Maar ik heb nu een baan met ideale uren, dus ik blijf eerst waar ik zit.
    Het bevalt me ook prima.
    Ik ben even benieuwd hoeveel uren per week je nu werkt ivm het salaris.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn cliënten zijn niet altijd de makkelijksten, het zijn vaak toch mensen die leven aan de rand van de samenleving.
    Gelukkig zijn ze aardig stabiel en goed ingesteld op hun medicatie.
    Je moet stevig in je schoenen staan en niet over je heen laten lopen.
    Ik vind het niet moeilijk, ik vind het ontzettend leuk!
    Elke dag is weer anders, en je maakt altijd wat mee.
    Als je met mensen wilt werken en hierin je interesse ligt, dan zou ik zeker een spw4 opleiding gaan doen.
    Met zo'n diploma kun je alle kanten op...ouderenzorg, kinderdagverblijf, verstandelijk gehandicapten zorg en dus ook als de psychiatrie.

4. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Heb je voor jezelf al een idee welke richting je op wilt? En daarna,wil je een voltijd/deeltijd studie of werken en leren. Niet alle opleidingen bieden alle mogelijkheden.

Ik heb een brede achtergrond en weet ook nog niet wat ik echt wil gaan doen.waarschijnlijk ga ik nog en opleiding tot docent volgen.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik werk als casemanager in de jeugdzorg, verdien voor 32u bijna 2600 euro bruto.
    Ben onderin ingeschaald ivm weinig relevante werkervaring dus kan elk jaar een periodiekje omhoog hihi..

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ik ben wedding - & eventplanner. Het aantal uren varieert. In de ene periode ben je drukker dan de andere periode. Op moment dat je veel minder werkt, is het salaris goed, werk je vele uren meer, lijkt het uiteraard minder. Maar over de gehele linie krijg ik een goede beloning voor mijn werkzaamheden.

Ik heb hier geen opleiding voor gedaan, ben "intern" bijgeschoold en leer dagelijks nog bij. Wat creativiteit en lef zijn goede eigenschappen in dit beroep.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik werk als juridisch secretaresse op een advocatenkantoor. Heb hier geen specifieke opleiding voor gevolgd (heb zelfs geen secretaresse-opleiding gedaan), maar ben een beetje in het juridische wereldje gerold. Salaris houd ik voor me.

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.726
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier ook een doktersassistent in opleiding,vacatures genoeg!
    Valt alleen erg tegen om een stageplek te bemachtigen...

9. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    doe nu de opleiding voor IC-verpleegkundige, hiervoor de HBO-V gedaan. Verdien veel meer dan ik krijg :p

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze zoeken sowieso veel tandartsassistentes, dat zou je nog kunnen proberen. Vaak kan je intern opgeleid worden.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vragen ze bij een interne opleiding ook een bepaald diploma? En wat voor praktijken geven interne opleidingen? Mijn vriend wil namelijk al heel lang tandartsassistente doen.. :)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ligt aan de praktijk, soms een MBO niv 4. Ik heb gemaild en werd gewoon uitgenodigd, ben toen intern opgeleid. Je kan dus gewoon solliciteren op vacatures of open sollicitaties sturen.

13. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ik werk 36 uur pw als ambulant hulpverlener, HBO/MWD afgerond en verdien iets meer als 2600 euro bruto en ben 29 jaar. Wel een grote verantwoordelijkheid voor jongeren tussen de 12 en 23 jaar maar erg leuk werk en kan zelf mijn uren indelen ;) :D

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Thanks!

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik heb spw3 gedaan en werk nu ruim 7 jaar op een kdv.
    Van de zomer dit jaar ook niveau 4 behaald.
    Ik werk 27 uur en verdien netto 1250.

16. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Managementopleiding bij de IVA gedaan (ja , autoschool...don't ask) Bij mijn man in het autobedrijf gewerkt, bedrijf geleidt voor een paar jaar ivm zijn ziekte, (bedrijf toen verkocht) en op een personeelsadviesbedrijf gaan werken als officemanager en nu sinds een half jaar werk ik als management assistent voor 28 uur en verdien bijna 1400 netto.

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Heb in de thuiszorg gewerkt eerst als thuishulp (huishoudelijk) en toen via thuiszorg de opleiding verzorgende B en C behaald......aantal jaar gewerkt als verzorgende. overstap gemaakt naar verzorgingshuis op de afdeling dementie een jaar gedaan....heel zwaar werk en weinig personeel....niet te doen!!!

In een schoenenwinkel gewerkt als verkoopster en uiteindelijk als assistent filiaalleider gewerkt.....leuk voor even.

vervolgens een hele andere kant op gegaan: Administratief medewerker bij een bank, geen diploma voor behaald. werk nu (heb ouderschapsverlof 1 dag per week) 32 uur voor bijna 1400,- netto.
    mocht ik 40 uur weer gaan werken dan 1700,- netto. maar vindt 32 uur genoeg.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb HBO MWD gedaan. Werk als casemanager in de verslavingszorg. Ik verdien voor 28 uur werken 1600 netto. Ga wel elk jaar een periodiek omhoog. Dus per maart wordt het ongeveer 1650 netto.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Eerste medewerker bediening en banqueting..

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik werk als secretaresse bij Bureau Jeugdzorg. Ik vind het interessant en geen dag is hetzelfde. Inmiddels heb ik mijn jubileum achter de rug van 12,5 jaar! Ik ben er "tijdelijk" gaan werken na het behalen van mijn diploma, wilde een andere opleiding gaan doen maar wist niet wat. Ik heb het er zo naar mijn zin dus zit er nog steeds. Ik werk 20 uur per week en verdien 1100 netto.

Deel Deze Pagina