wat doen jullie voor werk? (oriënteren)...

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb SPW4 onderwijsassistente gedaan. Werk nu als pedagogisch medewerkster op een kdv

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tweede graads onderwijsbevoegdheid economie (VMBO, HAVO onderbouw), maar ben al 11 jaar redacteur bij een landbouwweekblad. Veel leuker dan lesgeven. Intern wel wat journalistieke cursussen gevolgd en heel veel gewoon in de praktijk geleerd. Contract voor 30 uur, maar nu 26,25 uur ivm ouderschapsverlof. Verdien zo'n €1750 netto

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik werk als verpleegkundige 28 uur per week en verdien 1700 euro netto.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik werk in de gehandicapten zorg (sheerenloo) en werk op een gesloten dagbesteding met gedragproblematiek.
    Dat wil zeggen dat er vaak situaties voor doen waar er veel agressie voor komt.
    Wij hebben een alarm en werken altijd met 2 man personeel op een lokaal ( hebben 8 lokalen ), dit is ook vaak wel nodig voor je eigen veiligheid.
    Ik ben eerste deskundige (niv 4) en verdien nu voor 16 uur per week 890 euro ongeveer...
    Wij zitten een schaal hoger ivm de agressie.
    Ik werk alleen overdag en dus geen avonden, weekenden of feestdagen!!!
    Succes met je keuze !

5. Djonna

Djonna Niet meer actief

Ik werk bij de kinder en jeugdbescherming. Begonnen op de administratie van PGB en toen doorgegaan naar de administratie van pleegzorg.

Ik heb een contract voor 36 uur per week en verdien 1600 euro netto.

Mijn voor opleiding is VBO verzorgende... en heb als leerling in de ouderenzorg gezeten...

Ccwomen, jij hebt dan een heleboel kindjes van ons ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik adviseer de Raad van Bestuur van een zorginstelling en ben bouwdirecteur voor een groot nieuwbouwproject. Ik werk 32 uur en krijg ongeveer 3000 euro netto.

Mijn achtergrond is heel anders maar werk inmiddels al meer dan 10 jaar in de bedrijfsvoering in de gezondheidzorgsector.

7. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik werk als gedragswetenschapper (orthopedagoog)..
    Zeer interessante baan:)

Ik heb hiervoor als persoonlijk begeleider gewerkt in de gehandicaptenzorg (heb namelijk eerst SPH gestudeerd)..

Ik zou heel eerlijk niet weten hoeveel ik verdien:), krijg
    wel morgen nieuw loonstrookje, dus kan het eventueel
    voor je nakijken, maar denk dat je misschien toch eerst
    SPW of SPH moet doen en dan pas aan de universiteit..

8. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Heb een master engelse taal en cultuur, maar werk officieel nog steeds daar waar ik tijdens mn studie begonnen ben als Administratie medewerker. Prima toen als student toen ik nog thuis woonde maar nu als moeder en met een man die naar school gaat niet te doen. Ben druk aan t solliciteren, omdat mn werkgever aan t reorganiseren is.

Zou heel goed de afweging maken of je toekomstige beroep goed te combineren is met een kind.

Heb geen spijt van mn opleiding, vond m erg leuk, maar is geen werk in te vinden. Eigenlijk zonde van al die jaren studeren.

Succes met je leuze!

9. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik ben helpende (niv 2)
    werkte in een verpleeg/zorghuis maar dan aparte afdeling,
    kleinschalig wonen met dementerende voor 32 uur woon/zorgbegeleidster was ik.
    verdiende erg verschillend ene keer tussen de 1900 netto andere keer 1200 lag er aan hoeveel avond dienste ik draaide en de weekende.
    ben trouwens 21 jaar en helaas word per 31 dec me contract niet verlengt :(

10. Elvje

Elvje Lid

18 dec 2011
    61
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hotelreceptioniste 38 uur en verdien 1300 netto, ben 25 jaar.
    Hiervoor verdiende ik veel beter als receptioniste op een kantoor: 1800 netto voor 40 uur. Maar dit werk is veel leuker :)

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik werk als assistent begeleister op een woongroep voor verstandelijk beperkte ouderen.

Ik ben er begonnen als leerling nivo 4 maar heb het niet gehaald dus ben op nivo 3 blijven werken.

Ik werk 20 uur (donderdag,vrijdag en 1 weekend in de 4 weken) en verdien om en nabij de 1000 euro netto.

12. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

Ik werk alweer 10 jaar als rontgenlaborant en medisch nucleair werker. Ik heb heel lang 36 uur gewerkt p/w en verdiende 1750 netto p/m en daar komt dan nog onregelmatigheidstoeslag bij (kwam regelmatig op 1900-2000 netto p/m uit). Tegenwoordig werk ik 25 uur in de week.
    Wij gaan ook elk jaar een trede omhoog, maar daar komt ooit een einde aan, een salarisschaal heeft maar 10 tredes, dus tenzij je een salarisverhoging krijgt dmv een hogere schaal, zit je na 10 jaar aan je max.
    Ik vind het werk goed te combineren met het moederschap. Als ik late dienst heb, gaat mijn zoontje alleen 's middags naar de opvang en haalt zijn papa hem weer op. En als ik in het weekend werk, heb ik doordeweek een dagje extra vrij. Ik werk vaste dagen, dus heb ook vaste dagen opvang.

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Werk nu nog 20 uur als verzorgende C in de thuiszorg.
    Levert mij ongeveer 1100 netto op.
    Vanaf 16 januari zal ik 16 uur op de planning gaan werken en 1 weekend in de maand nog in de zorg.
    Met de planning zit je in loonschaal 40 en in de zorg in 35. Dus zal ondanks minder ORT wel ongeveer gelijk blijven

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Over een paar maanden ben ik jurist. Op dit moment verdien ik nog niets, maar ik weet dat als ik bij het bedrijf waar ik nu onderzoek doe zou beginnen dat ik begin met een salaris van 2900 bruto (ik ben 23).

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik heb Nederlands recht gestudeerd en ben nu werkzaam als coördinator WOZ en Belastingen bij een gemeente. Dit houdt ik dat ik er verantwoordelijk voor ben dat jaarlijks alle onroerende zaken binnen onze gemeente door onze taxateurs worden gewaardeerd, en dat op tijd en correct alle belastingaanslagen worden opgelegd (er moet bijvoorbeeld voor gezorgd worden dat we weten hoeveel personen ergens ingeschreven staan, wie zijn er verhuisd, wie heeft er iets verbouwd, wie heeft een hond, enzv). Klinkt een beetje saai misschien, maar ik vind het echt heel leuk. Ik werk 36 uur en verdien netto ongeveer 2500 euro.

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik werk als woonbegeleidster met mensen met een verstandelijke beperking met zeer moeilijk verstaanbaar gedrag
    ik werk op het moment 50%, ong 19 uur in de week
    daarmee verdien ik ong (ligt aan de ORT) 1050.- p maand
    ik heb SPW4 activiteiten gedaan maar ben dus als woonbegeleidster aan het werk gegaan!

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik zit aan het einde van mijn opleiding spw-jeugdzorg, leuke interessante opleiding!
    Waarom doe je niet een beroepentest? Heb ik ook gedaan en toen kwam dit eruit...geen dag spijt van, dit is echt mijn ding!

18. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    even niet gekeken en super veel reacies bedankt meiden:D...
    ga er echt eens voor zitten en alles uitpluizen, er kwamen heel wat interessante beroepen voorbij! thanks! goed verdienen vind ik ook belangrijk, maar t werk zelf moet je idd ook liggen.. en inderdaad, het moet ook kunnen met eventuele kinderen!

Met mensen werken vind ik hartstikke leuk, ik heb toen ik 16 was 1,5 ongeveer de opleiding spw3 gedaan helaas toen mee gestopt en enorm spijt van! ik heb de opleiding allround DTP gedaan (diploma gehaald).. maar niet echt iets voor mij (zag zoiets ergens voorbij komen).. of misschien lag t aan mijn stage plaats ik weet het niet.. werk toch liever met mensen denk ik.

Ik denk dat ik inderdaad richting de SPW4 ga.. moet het nog even uitzoeken.. tandartsassistente lijkt me trouwens ook leuk ja!! hh, het is echt moeilijk om iets te kiezen!

een beroepskeuze test ja, die heb ik al 2 x op school gedaan en thuis ook nog.. er kwam eigenlijk altijd wel uit; activiteitenbegeleidster of iets dergelijks. lijkt me wel leuk, maar het is een uit stervend beroep, er is straks echt geen geld meer voor deze dingen..

in ieder geval ga ik zeker eens rond kijken op internet wat jullie beroepen allemaal inhouden, nogmaals bedankt meiden:)...

19. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben juridisch secretaresse en werk sinds kort op een advocatenkantoor dat zich richt op familierecht. Hiervoor jaren gewerkt bij een kantoor met een breder spectrum. Vijf jaar geleden ben ik vanuit de kinderopvang het juridische wereldje ingerold en ik wil er nooit meer weg, voel me er als een vis in het water! Ik heb overigens wel eerst Schoevers gedaan (toen ik nog fulltime werkte in de kinderopvang) voor ik naar de juridische sector overstapte.
    Ik werk 24 uur per week.

Als de kinderen allebei op school zitten (dus over 4,5 jaar) ga ik waarschijnlijk wel weer terug de schoolbanken in. Want hoe leuk ik het werk ook vind, ik zit liever aan de andere kant van de tafel :D Ook vind het zonde van mijn VWO-diploma om de rest van mijn leven te werken op MBO-niveau.
    Of ik dan rechten ga studeren of een andere juridisch gerichte HBO- of WO-studie ga doen, weet ik nog niet. Daar ga ik de komende jaren eens rustig over nadenken.

20. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik werk als marketing medewerker. Nieuwe verpakkingen ontwikkelen samen met reclamebureaus, reclame materialen ontwikkelen, brochures etc/ Testen nieuwe producten. HBO opleiding commerciele economie gevolgd.
    32u voor ongeveer 1900 netto, 30 jr.

Deel Deze Pagina