Ik heb het gevoel dat jij vast zit in al je gedachten en argumenten om niet op vakantie te gaan, maar ergens wil je heel graag en ben je heel nieuwsgierig...probeer het gewoon een keer... kijk hoe het bevalt
Wij gaan dit jaar ook met ons zoontje van 2 naar de Ardennen. Ik zie wel hoe het gaat. Wij gaan soms ook gewoon een stuk rijden met de auto. Veel binnendoor rijden. Zie je toch wat vd omgeving. En ooit zijn wij begonnen met geochaching. Dan hadden we een doel om te lopen. En zeer leuk voor kinderen dat schatzoeken. Maar hier is het ook zo dat man graag lekker voor de caravan wil zitten en ik wil weg. Afspraak is dat we elke dag een paar uurtjes op pad gaan. Al is het maar 2 uurtjes, het breekt je dag. En eten in duitsland of belgie verschilt niet zoveel met nederland.
De Ardennen heeft wel meer te bieden dan alleen wandelen... Het is alleen al heerlijk om in een huisje in de natuur te zitten, dorpjes bekijken, met de voetjes in een beekje (Ourthe) visjes vangen met een netje, kampvuurtje maken en marshmellows roosteren. Geweldig voor kleine kids! Een beetje avontuur wat ze voor altijd bij blijft.
Ik denk niet dat je perse naar het buitenland moet om wat te zien en wat te kunnen geven aan de kinderen, maar er is ook in nederland meer te zien dan enkel de speeltuin, wij zijn zelf geen pretpark gangersm, kennisen hoorden wij laatst die gaan 2 weken op een pretpark kamperen voor de kinderen dat zou bij ons niet gebeuren omdat wij ook vakantie hebben en dat gewoon echt niet leuk vinden. Maar je kan ook leuke dingen combineren, wij hebben een zoon die gek is van boten en wij gaan ook wel eens dagjes uit in nederland en dan kan het ook gebeuren dat wij een rodnje volendam gaan maken, wij vinden het leuk daar te lopen en rond te kijken hij kijkt zijn ogen uit bij de boten, ik bedoel je kan beiden ook blij zijn met simpele oplossingen.
Precies dat lijkt me dus ook mooi. Maar onze oudste is max een half uur lopen. En ja dat doen we (bijna) elke dag.
Evelien, nee dat is niet zo ben er niet nieuwsgierig naar. Zou het voor mn man wel een keer doen. Lotje klinkt leuk!
je hebt toch een auto bij je? Die kan je ook gebruiken om dingen te zien he. Gewoon rondje rijden in de omgeving en san uitstappen waar het mooi is. Ardennen zijn Super, langs de ourthe heerlijk spelen voor de kids en jullie zien ook weer eens wat anders. wij zijn camper mensen en staan bij voorkeur nergens langer als 2/3 dagen . Geen idee waar we heen gaan wat we precies gaan doen s ochtends. We zien het wel. je zoekt af en toe een speeltuin op, een watertje een ijsje en kijkt verder lekker naar buiten naar de wereld. zit er een medische reden aan dat jullie dochter een half uur kan lopen ? Want dat lijkt me op school ook lastig.
Maar waarom kan jouw 5-jarige niet langer dan max een half uurtje lopen dan? Ze mankeert toch niks? Die van mij loopt makkelijk drie uur achter elkaar en met een lunch stop zou ze zo de hele dag kunnen lopen.
maar hoe gaat dat op school dan ? Hier op school lopen ze heel vaak langer als een half uur. Rondje door de wijk. Dingen met de nieuwe beroemde letter benoemen. In het bosje bij school. Op het plein gymmen. Gymmen in de gymzaal . waar heeft ze last van na dat half uur ?
Wij zitten nu te zitten met een glaasje wijn op de camping. De meneren vermaken zichzelf in de hangmat en met muziek op de oren. We zijn vandaag van de camping af geweest en zijn naar een rivier gegaan voor een picknick en hele koele duik. De koelkast is aardig leeg, dus morgenochtend weer boodschappen doen en daarna lunchen, dan rustig aan doen (het is 35 graden) en eind van de middag weer naar het zwembad. De dagen vliegen voorbij, geen moment dat we ons vervelen! 's Avonds nog een spelletje en dan is de dag alweer voorbij!
Dan doen ze bij ons haast nooit zoiets. Wel gym natuurlijk maar bij kleuters is dat niet heel intensief of zo. Ze is dan gewoon erg moe en haar voeten doen pijn. Ik vind dat vrij normaal trouwens hoor voor die leeftijd. Er zijn wel meer kids die geen lopers zijn.
@2jees Is dat alleen bij lopen, of ook bij bijvoorbeeld zwemmen? Zou het een lichamelijk iets zijn, of vindt ze wandelen gewoon niet leuk?,(dat is bij mijn oudste nog wel eens een probleem. "Mamahahaaa ik ben moehoehoeoe. Ga nou niet zo sneheheeel. ")
Wij hebben vaker via micasu.nl een huisje gehuurd. Altijd goed bevallen. Door de hoeveelheid details en foto's weet je precies waar je aan toe bent. De Ourthe heeft veel zijtakken, dus als je even op een plattegrondje kijkt, zie je zo of je vlakbij het water zit. Of naar Zuid Limburg... vlaai bakken, door de grotten wandelen, mergelrijk, Valkenier, alpine coaster, rodelen, kabelbaan, kasteelruine. Allemaal korte uitjes.
Vanuit mijn werk gezien, vind ik dit niet zo normaal... kinderen krijgen niet zomaar last van voetjes van een half uurtje lopen of een intensieve gymles... Hiermee wil ik zeggen: hou het in de gaten.
Net 2 weken in luxemburg geweest met de tent. Wij blijven bijna nooit de hele dag op de camping. Dit jaar lekker gewandeld (klimmen, klauteren tussen de rotsen), kastelen bekeken, de kazematten bezocht, middagje gewinkeld enz. Op de camping speelden de jongens met elkaar of met Campingvriendjes. Het animatieprogramma zijn ze niet zo van Ik heb 6 boeken gelezen op mijn e-reader, heerlijk. Verder natuurlijk spelletjes gedaan en badmintonnen
Oh ja vooral mijn jongste kan ook zeuren als we gewoon wandelen. Snel moe enz. Maar als de omgeving mooi/ spannend is (zoals In luxemburg tussen de rotsen) kon hij rustig 2 uur wandelen.
Herkenbaar hoor, die zere benen en moehoehoe. Maar ondertussen wel 2 uur op het springkussen kunnen of in het zwembad spelen. Onze jongste liep trouwens erg naar binnen met zijn enkels, die heeft een tijdlang een correctie gehad. Wandelen kan je opbouwen. Je hebt in NL veel ontdek/doe/puzzel/klauterpaden en dat maakt het net een stukje leuker dan van A naar B te wandelen. Kijk anders eens op de site van Natuurmonumenten of Staatsbosbeheer.