voorgevoel over het geslacht??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif78, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hebben jullie een voorgevoel gehad over het geslacht en klopte dat ook?
    Of hebben anderen een voorgevoel gehad wat klopte? Of juist niet?
    Bij onze eerste had ik vanaf het begin al een heel sterk voorgevoel dat het een jongetje zou worden en dat klopte. Ik had ook heel raar opgekeken als het een meissje zou zijn geweest. Ik was er zo van overtuigd...
    Nu had ik in het begin helemaal geen voorgevoel. Maar onze ouders denken aan een meisje. Toch neig ik een beetje qua voorgevoel naar een jongetje sinds onze eerste echo, maar ik geloof ook best dat dat komt omdat het bekend is voor ons??
    Kan nauwelijks wachten tot de geslachtsbepalende echo :D:)

2. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ik ben zwanger van ons eerste kindje, dus of ons voorgevoel juist gaat worden, weten we nog niet. Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en ons voorgevoel is dat het een meisje wordt. Waarom??? Puur omdat we de meisjesnaam al snel hadden en de jongensnaam hebben we nog niet.

Aanstaande vrijdag hebben we de 20 weken echo en dan hopen we te zien of het een jongetje of een meisje is.

Ik ben ook wel benieuwd naar andere meiden of hun voorgevoel inderdaad klopte en waarom ze dat voorgevoel hadden??

liefs Sannie

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier hebben we het ook gehad!

Bij Dinand heb ik heel sterk het gevoel gehad dat het een jongetje was. Met de 20 weken echo bleek dit inderdaad zo te zijn. Echter hadden wij wel meisjesnamen, maar jongensnamen was een drama! Geloof dat we de Naam Dinand pas rond 34 weken hadden!

Nu bij deze zwangerschap heb ik sterk het gevoel dat het een meisje is. Waarom geen idee. Misschien omdat we nu genoeg jongensnamen weten te verzinnen, maar geen meisjesnamen whaha:p. Hopelijk weten we het over 10 dagen, dan hebben we de 20 weken echo!

4. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor ik zwanger was dacht ik altijd dat ik een meisje zou krijgen. Als ik mezelf voor me zag met een babytje was het altijd een meisje.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik nog wel eens getwijfeld maar mijn gevoel klopte toch, heb nu 3 x gehoord dat het een meisje is.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij willen het geslacht pas bij de geboorte weten en dus niet al bij de 20-wekenecho.

Toch, als ik fantaseer over ons kindje, zie ik de hele tijd een meisjesbaby voor mij in ons ledikant....Ik probeer me dan te realiseren dat het ook een jongetje kan zijn, maar het volgende moment zie ik weer een meisje voor me.
    Toen we afgelopen woensdag op gordijnenjacht waren, had ik ook opeens een gordijn in mijn handen met veel roze erin (hebben we niet gekocht trouwens). En gisteren bij het shoppen naar waskussenhoezen, stond ik, jawel, met een waskussenhoes in mijn handen waar veel roze bloemetjes op stonden.
    Een voorteken? Ik weet het niet.
    Zal mij benieuwen bij de geboorte of het inderdaad een meisje is of toch...een jongen....

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier duidelijk vanaf het begin een voorgevoel gehad voor een jongentje en dat is nu met meerdere echo's bevestigd dat het zo is. Hier klopte ons voorgevoel dus!

7. Adnarim76

Adnarim76 Lid

12 dec 2010
    14
    0
    0
    Bij de eerste was ik er voor 99% van overtuigd dat we een jongentje zouden krijgen. Pas bij een echo in ongeveer 32 weken bleek hij inderdaad een jongentje te zijn. Bij de tweede was ik er 100% van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen. Ik had het ook steeds over zij en haar. Tijdens de 20 weken echo bleek ik inderdaad gelijk te hebben. Ik heb altijd gedacht dat als we een derde zouden krijgen, het een meisje zou zijn. Ik ben nu zwanger (7 weken) en ik denk zeker wel dat het een meisje is. Maar ja, dat is nog even afwachten. Hopelijk weten we het met de 20 weken echo. ;)

8. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

bij mij klopte het niet, dachten steeds dat het een meisje zou zijn ook omdat wij de meisjesnaam al vlot hadden en maar geen jongensnaam konden bedenken.
    bij de uitslag van de vruchtwaterpunctie bleek het toch echt een jongentje te zijn

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Mijn voorgevoel klopte wel, had de posi test in mn handen en zei eigenlijk gelijk dit is een jongen!! Man had het ook en begon later te twijfelen.. was toch een jongen. Wel hadden we eerder een meisjesnaam dan een jongensnaam.. dus denk niet dat het veel zegt

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier beiden keren het voorgevoel juist. Bij mijn zoontje was ik er 100% van overtuigd. Ik neigde ook met alles naar een jongen en had helemaal niks met een meisje.
    Nu was het andersom en het wordt inderdaad een meisje.

Ik ben sowieso een gevoelsmens en zelden laat mijn gevoel mij in de steek.

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    De eerste keer dat ik zwanger was wist ik zeker dat het een meisje was, ik kreeg toen een vmk. Nu ben ik weer zwanger en ik heb het gevoel dat het een jongen is. Dat vind ik stiekem wel jammer, want ik hoop eigenlijk op een meisje :) Niet dat ik een jongen niet leuk zou vinden hoor! Maar als je nou zelf mocht kiezen koos ik een meisje. Dat gevoel is dus niet op hoop gebaseerd, ik denk het gewoon. Maar het zal nog een hele tijd duren voor ik het weet! :D

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dus bij de meesten klopte het voorgevoel wel?
    Ook ik heb eens bij de kledingwinkel gestaan met een roze maillootje in mn handen dat ik dacht: nee, doe normaal! Ik weet het nog geeneens!
    Maar toch... na de eerste echo begin ik weer te twijfelen en weet ik het gewoon niet.
    Ook mijn gevoel laat me zelden in de steek maar weet nou niet wat nou "voorgevoel" is of gevoel beïnvloed door verstand? Na de 8 weken echo kwam mn gevoel van destijds bij ons zoontje weer boven dus komt het niet daardoor dat ik nu weer twijfel over een jongen??
    Onze beide ouders hebben het ook steeds over een meid, maar dan denk ik: wees nou niet zo zeker!
    Een meid zou ik te gek vinden: van beiden wat, dus misschien dat ik uit zelfbescherming ook wel een slag om de arm hou?!
    Wij willen trouwens rond de 16 weken een pretecho laten maken... ik kan gewoon echt niet wachten :)!

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik had vanaf het moment dat ik een positieve test in handen had het gevoel: meisje!!

met 17 weken een geslachtsbepalende echo gehad: jongen!!
    20 weken echo: bevestiging jongen!!

bij mijn 1e zwangerschap klopte mijn gevoel overigens wel!!!

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij de eerste was ik helemaal gek van blauw, ik kon ook echt alleen een jongens naam bedenken was echt overtuigd van een knulletje.

deze x was ik gek op roze, kon alleen een meiden naam bedenken en was/ben overtuigd van een meisje.

beide gevallen klopte mn gevoel :D

ik heb t nu trouwens wel gedaan haha meiden spullen kopen voor de geslachtsbepaling.

met 16+2 weken laten doen trouwens, toen dacht ze een meid omdat ze geen piemel zag maar ze liet niet tussen dr benen kijken. met 17+5 duidelijk een meid en met 20+1 ook. (dit wilde ik gewoon ff kwijt ;))

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik had heel sterk het gevoel dat we een meisje zouden krijgen en dat is nu al door 3 verschillende echoscopisten en gynaecologen bevestigd. :D
    Ik had ook echt raar staan te kijken als het een jongetje zou zijn!:D

Ik had ook al in babywinkels rondgesnuffeld en zo'n leuke meisjeskleertjes gezien...
    Niet gekocht natuurlijk omdat ik in mijn achterhoofd wel rekening moest houden met het feit dat ik wel eens ongelijk kon hebben.:D

Groetjes
    Masu

16. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou het nog even laten weten:

maar het klopte niet!!!!

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hier alle 3 keer juist :) Gyn zei ook dat je het meestal wel goed hebt als wordende mama :)

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de 1ste hadden we een echo met 5.5 weken en wist ik gewoon bijna zeker (tja je weet het nooit 100% zeker voor je het echt ziet natuurlijk :p) dat het een jongen zou worden. Ik had ook niks met meiden-dingen en we hadden ook vrij snel een jongensnaam. Meisjesnaam bleef moeilijk. Bij de geboorte was het dus inderdaad een jongen :)

Nu had ik weer een echo bij 5.4 weken en ging mijn gevoel direct naar een meid. Nu willen we het wel graag van te voren weten dus ik ben heel benieuwd of het ook klopt. Meidennaam hadden we al voor ik weer zwanger was.. jongensnaam zijn we eerlijk gezegd niet eens over na aan het denken :)

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bij de eerste dacht ik een jongen en dat klopte.

Nu denk ik een meid, niet omdat de naam makkelijker is of zo, het is gewoon een onderbuikgevoel, beeld me steeds een meid in.. Hier nog 11 daagjes en dan weten we het!

20. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik had totaaaaaal geen voorgevoel :)

Deel Deze Pagina