Wat doen jullie zoal de hele dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wat ik altijd doe overdag:
    Yelena wordt wakker voor een fles, meestal tussen half 9 en 10 uur. Dus dan ga ik eruit (ja mama houdt van laat naar bed en laat er weer uit) en geef Yelena de fles. Dan is het even spelen of kletsen en is ze voor het uur om is alweer moe. Dan gaat ze terug naar bed. Meestal eet ik een bak Brinta terwijl ik Yelena de fles geef. Zo niet, dan doe ik dat nu en ga ff laptoppen. Dan douchen en aankleden. Tegen die tijd komt Yelena weer voor een fles. Ff spelen in de box, lichtjes kijken, kletsen en dan weer slapen. Vervolgens doe ik wat huishoudelijke taken en ga dan weer ff op de laptop, zet een muziek aan, ff wat msn-en, dvd'tje kijken etc. Als ik tijd heb tik ik nog ff wat nootjes weg op mijn elec. drumstel.
    Yelena komt weer voor een fles, doen we, als ze slaapt, ga ik koken. Als er genoeg tijd is ga ik even naar buiten met haar.
    's Avonds slaapt Yelena best lang door en dan ben ik met mijn vriend op de bank tv aan het kijken of we zijn aan het computeren. Een enkele keer doe ik nog wat in m'n huishouden of gaan we doordeweeks op visite bij m'n schoonouders.

Als het weer goed is, ga ik even een stuk wandelen naar het dorp. Ik ben ook al een keer 't centrum van Den Haag wezen winkelen. Vrijdagochtend ga ik altijd naar mijn opa toe. Daar zie ik ook mijn moeder, maar doordeweeks ga ik ook weleens langs natuurlijk en blijf minimaal 1 keertje eten ;)

In het weekend zijn we meestal lekker thuis en gaan we naar mijn schoonouders in Spijkenisse. Een enkele keer gaan we even shoppen en dan doen we ff een drankje bij de La Place ofzo. Kan die kleine ook gelijk haar flesje drinken. Een wandelingetje richting het strand is hier ook altijd wel leuk.

2. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hier gaat het alsvolgt:

08.00: kleine uit bed en een half uurtje spelen (ik ruim dan de kamer een beetje op)
    08.30: ontbijt, we ontbijten samen. Na het ontbijt wacht ik tot dochterlief gepoept heeft en daarna stop ik haar in bad en kleed haar aan.
    10.00: dutje doen. Ik neem dan een kop koffie en een momentje rust en bezinning voor mezelf + een douche.
    12.00 wordt dochter wakker, ze eet dan een boterham. Na haar boterham gaan we vaak stadten, wandelen (naar de kinderboerderij of naar overgrootoma). Als we niet weg gaan ga ik huishouden doen. Mijn dochter wurmt al spelend achter me aan en houd me in de gaten. En mocht er een dag zijn dat ik helemaal NIKS hoef te doen, dan geniet ik van het niks doen; dan ga ik wat foto's maken van kindje, met haar spelen en muziek maken met haar (de piano slaan).
    15.00 een stuk fruit eten samen op schoot terwijl we tv. kijken, daarna wassen we af, doen kleine klusjes of ik ga studeren (dat vind dochterlief ook altijd wel interessant)
    16.30 krijgt ze een avondhapje. Als ze dat op heeft is ze klaar voor bed. Ze krijgt dan haar gezichtje en handjes gewassen, daarna een baby-massage, pyjama aan en dan gaat ze naar bed.
    Daarna ga ik koken, eten en afwassen.Het is afhankelijk van de diensten van mijn man of ik dit alleen moet doen, met mijn man samen en het wil ook nog wel eens vaker voorkomen dat ik een vriendin heb uitgenodig waarmee ik het die avond gezellig maak.
    20.00 ben ik dan ongeveer klaar met alles, dan loop ik nog eens door het huis om een beetje op te ruimen, dan wordt de kleine nog heel even wakker voor een schone luier en even knuffelen in de woonkamer.
    Nadat kleintje voor de 2de keer naar bed is wordt ze rond 0.00 uur nog eens wakker voor de laatste fles.

Dat is een gemiddelde dag hier. Maar vaak moet ik 's avonds ook werken, dan neemt de oppas het over na het avondhapje.

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Piano slaan :)
    Verheug me op het moment dat Yelena met mama gaat drummen en de gitaren van papa mag gaan slopen ;)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb je vingerverf in huis?

kun je allemaal A4tjes aan elkaar plakken op tafel leggen en gaan met die banaan :)

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

07:00 opstaan, luier verschonen, in bad, kleren aan
    07:30 ontbijt
    08:00 afruimen (wordt graag geholpen door de kleine vent) en afwas
    wasjes opvouwen ,wasmachine aan,
    09:00 naar de speelkamer, lekker uurtje spelen terwijl ik meestal het huis onder handen neem, of internet. En ga er ook wel bijzitten en boekjes lezen'
    10:00 Coooooookieeeeeeeeeeee
    10:30 Slapen
    12:00 Lunch
    daarna spelen spelen spelen
    15:00 huis opruimen, daarna tussendoortje
    16:00 koken (hier geef ik mijn zoontje altijd een doosje rozijnen die hij over de hele keukenvloer verspreid, heeft hij wat te doen, terwijl ik mijn handen vrij heb)
    17:00 eten
    daarna speeltijd met papa
    19:00 boekjes lezen
    19:30 naar bed

dit zijn ongeveer de tijden, we hebben neit echt een schema, we zien per dag wel hoe en wat. Ik verveel me niet. Kom tijd tekort, hou veel van borduren en dat kan lekker tussendoor als zoontje het huis aan het slopen is

Deel Deze Pagina