wat doen jullie zoal in je verlof?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frouk85, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Volgende week nog werken en dan is t zover VERLOF!
    Ben bang dat ik me ga vervelen :) wat doen jullie in je verlof?

Ik ben wel van plan alles te wassen maar verder nog geen idee.

2. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Bijzonder weinig hihi!

Enveloppen van de geboortekaartjes schrijven, wassen, geboortebedankjes maken, geboortecupcakes maken voor het kraambezoek, naar de kapper gaan, vluchtkoffer klaarmaken, opruimen en vooral heel veel slapen, tv kijken en lezen.

Ik heb de afgelopen weken ook veel lijstjes gemaakt van dingen die ik nog gedaan wil hebben voor de geboorte en die nog gekocht of gemaakt moeten worden. Anders vergeet ik het haha. Huishouden doe ik ook nog wel maar elke dag kleine beetjes en elke dag wat, vooral heel rustig aan!

3. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat dacht ik ook! haha nog geen moment verveeld! je wilt alles schoon hebben! teminste dat heb ik. krijg lekker veel visite of k ga ff langs mn vriendinnen. lekker uitgebreid koken! geniet ervan

4. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Dacht ik ook, maar ben al vanaf week 33 thuis en bevalt prima. Elke dag wat poetsen/ voorbereiden en daarna leuke dingen doen. Vanmiddag met hond naar bos geweedt, morgen lunchen met vriendinnen. Vermaak me prima...en als ik even niks te doen heb heb ik nog een paar dvd boxen en boeken klaar liggen :) Zou er.niet te bamg voor zijn..tijd vliegt voorbij

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik verheugde me zo erop en eerst zit ik soms in een dipje...
    De hele dag alleen thuis ppfff
    Maar moet zegge dat ik nu soms wel lekker vind.
    Heb alles al gewassen van kleertjes en gestreken.
    De enveloppen schrijven begin ik volgende week mee en nu doe ik het huishouden door de week dan hebben we het in het weekend wat rustiger en tijd voor elkaar.

6. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Vrij weinig, maar ik heb dan ook flink last van mijn bekken... Dus na bijvoorbeeld de was doen, moet ik zeker 2 uur liggen om te bekomen.
    Maar bezoek is heerlijk! Vaak vriendinnen over de vloer... Gezellig en lekker afleiding.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Gewoon voor mijn kindjes zorgen..

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Veel slapen!
    Maar ja, heb dan ook nog een dreumes van 2 rondlopen die veel aandacht vraagt. Dus elk rustmomentje pak ik wel. Daarnaast, als zij naar het kdv is (1,5 dag) beejte klungelen, tas inpakken, babykamer in orde maken, lekker op de bank met filmpje of boek.

Weet dat ik dat vooral veel deed toen ik zwanger was bij de eerste. Lekker boodschapjes doen met mijn mams en zus, op de thee, middagdutjes, filpmjes kijken, boek lezen etc.
    Tijd vliegt inderdaad.

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hahah.. ik deed de meest gekke dingen! Zo heb ik het trappenhuis vna boven tot onder geschilderd. Poetsen, relaxen, winkelen, en nog eens winkelen. Koffie leuten.

10. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de keuken verder schoongemaakt, helemaal blij mee, glimt aan alle kanten, hopelijk blijft het zo.... don't think so ;)
    Af en toe wat zuur maar verder ging het prima.

11. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    ik dacht ook weinig te doen te hebben dus had me een borduur werk gehaald...van jip en janneke en kun je later de naam bij in zetten maar heb er nog geen tijd voor gehad.

ben idd nog elke keer wel iets aan het poetsen, opruimen of verzetten ed.
    Je kunt jezelf nu ook nog even verwennen door een massage, naar de kapper, lekker zwemmen, uit eten of bios.

En idd lekker lezen en dvd boxen kijken.
    Zit ook wel met BI dus kan op een dag ook niet zo veel plannen dus ik kom de weken toch sneller door dan verwacht. Ws. als ik 37 wk ben, alles thuis klaar heb dat ik me dan misschien wat meer ga vervelen.

12. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Ben momenteel 38+1 en heb de afgelopen weken als een gek lopen poetsen en veranderen in huis. Alles ziet er weer piccobello uit! :D Heb nog een lijstje liggen met huishoudelijke klusjes die ik nog kan doen, maar die niet per se hoeven, zoals de meterkast opruimen en mijn kledingkast opnieuw indelen. Hele onzinnige dingen eigenlijk. Af en toe kies ik daar iets uit.

Verder inderdaad veel op visite, of visite krijgen, eventjes de stad in om nog iets voor de kleine te shoppen en ik heb even wat van die verslavende time-management computerspelletjes opgezocht, soms kan ik daar wel een hele dag aan spenderen, haha!

13. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Ik heb over 3,5 week verlof en heb er nu al zoveel zin in! :D

Heb zelf een lijstje thuis met dingen die ik nog moet doen of spullen die nog gehaald moeten worden. Dus die kan ik dan gaan afstrepen. En ook moet de babykamer nog gepoetst en alle kleertjes/doeken e.d. nog gewassen en gestreken.
    En ik wil in huis ook poetsen en opruimen. Wil dat het een beetje opgeruimd is als de kraamzorg komt hihi :).
    En heb dan meer tijd om met vriendinnen af te spreken, die ik anders niet vaak zie!
    Oja ook kan ik dan de enveloppen schrijven van de geboortekaartjes! Volgens mij genoeg te doen.
    Heerlijk genieten van de rust :).

14. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Ben benieuwd dames krijg er wel meer zin in als ik dit hier zo lees :D
    We hoeven wel niet meer op de klok te kijken dat is wel fijn

15. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Mijn advies: rusten!!!!!!

Mijn eerste dame kwam s nachtslot nadat ik de hele dag (en weken ervoor) druk ben geweest... Was dus niet goed uitgerust voor de bevalling... En dan beginnen de korte nachten/dagen pas echt!

Ik heb ervan geleerd, ben per vandaag met verlof en alles is hier helemaal klaar zodat ik elke middag met mijn dochter kan mee slapen en nog even 6 weken kan genieten van haar alleen.

En veel op zp zitten is ook ontspannend!

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.648
    113
    Foto's uitzoeken en het jaarboek 2012 maken

Kleertjes en speelgoed van nr 1 uitzoeken

Laatste klusjes

Laatste inkopen

Tijschriften/boeken lezen

Wii'en

Naar sanadome nog een keertje

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik heb vooral rustig aan gedaan. De laatste weken dat ik nog moest werken had ik mezelf een beetje (veel:cool:) voorbij gelopen dus ik had wel behoefte aan rust. Heel veel middagen op de bank met dvd'tjes, boek, of wat dan ook. Verder was het voor de tijd van het jaar (maart) uitzonderlijk goed weer, dus ik heb ook heel veel op ons dakterrasje in de zon gezeten. Goh, heeeeeeeel vervelend, languit op een luie stoel, beentjes omhoog....:D
    natuurlijk ook nog wel nuttige dingen gedaan, huis poetsen, babykamer op orde, alles wassen en strijken, enveloppen schrijven en dat soort dingen.

Bij een tweede zal het wel een stuk minder relaxed zijn, aangezien er dan al een kleintje rondloopt....

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ging met 36 weken met verlof die week druk gehad met verjaardag en huis wat geschilderd werd.
    Met 37 weker precies naar midden Frankrijk gegaan met familie om een kleine vakantie te houden. 37.5 waren we thuis en ik ben onverwacht 38.1 ingeleid en bevallen... Een veel te kort verlof voor mij wilde nog helemaal niet bevallen voelde me super maar ja.
    Ik was ook echt van 42 weken uit gegaan had voor mijn idee gewoon nog 4 weken vakantie :D

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Bij de eerste heb ik fotoboeken van vakantie gemaakt, ook zo.n blijven liggen klusje...
    Met de hond gefietst, met vriendinnen gewandeld, huis opgeruimd, bv badkamerkastjes eens uitzoeken...echt zo.n karwei wat je normaal nooit aan toe komt,
    En ik wilde nog om pampers,voedingsbh's naar de winkel.....maar helaas na 37,6 ben ik bevallen (had dus nog niet eens 2 weken verlof....)
    Dus maak een lijstje en dingen die niet kunnen wachten gewoon doen en verder alles op t gemak!

Nu bij nr 2 ga ik zorgen dat alles aan kant is voor verlof en dat ik dan alleen nog t huishouden hoef te doen, iedere dag s wat, en lekker van dochter kan genieten en middag dutjes doen:)

Deel Deze Pagina