Bang om te poepen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antje88, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Goedemorgen,

Ik had eerder al een onderwerp geplaatst over dat mn zoontje moeite heeft met poepen, maar ik krijg steeds meer het idee dat hij bang is om te poepen.
    Als hij aandrang krijgt, begint hij wat te jammeren en wil opgetild worden. Later wordt hij onrustig, gaat heen en weer rennen en dribbelen. Maar hij zegt dus ook steeds nee, nee. Soms begint hij later te huilen en wil absoluut niet opgetild worden en raakt een beetje in paniek ofzo. Dit alles duurt soms een paar uren en uiteindelijk gaat hij poepen, maar niet elke dag. Als hij heeft gepoept, komt er wel een dikke harde bal uit dus kan me voorstellen dat dat ook niet fijn voelt. Ben zaterdag begonnen met forlax junior. Hopelijk wordt het daar ook iets zachter van. Voeding zijn we al mee bezig. Op de wc zetten wil hij soms echt niet.

Nu las ik laatst dat peuters in een fase kunnen komen waarin ze van alles bij zich willen houden. Speelgoed, knuffels, maar dus ook hun poep? Ik hoorde ook van een paar collega's dat hun kind dit ook heeft gehad rond hun 2e levensjaar. Iemand ervaring? Tips en trucs?

2. Lila

Lila Lid

2 mrt 2016
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je echt beter een keer langs de huisarts kunt gaan, die kan je vast goed advies geven.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Die forlax even goed zijn werk laten doen. Moet even "inwerken"
    Hier had zoontje dat ook, precies wat je vertelde.
    Aandrang, rondjes rennen, dribbelen, nee nee, pijn.
    Op een moment was er zelfs een soort van diarree die langs die bal poep ging tijdens plassen en ik zag dat. Dus helemaal de hemel ingeprezen dat iemop wc had gepoept... en daarna kwam die bal in de luier en daarna ging ie steeds naar de wc.

Enige wat nu weer is. Hij denkt dat bij elke keer plassen dat ie ook moet poepen... dus enorm aan het drukken en komt niks of minimaal, maar wat scheurtjes in de anus...

4. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Oh das ook vervelend dat hij scheurtjes in zn anus heeft door het drukken!

Vanmiddag was het weer raak. Arm kind had gisteren niet gepoept en was tot aan zn middagdutje onrustig en soms vervelend. Echt duidelijk niet willen poepen. Uiteindelijk na zn middagdutje eindelijk gepoept, maar wel een kind die overstuur was en steeds nee nee zei. Toen ik hem zag persen, heb ik hem maar gerustgesteld en toen hij klaar was de hemel ingeprezen. Zn poep was nu zachter, dus ik denk dat de florax zn werk al wat doet. Ook maar wat vaseline op zn anus gesmeerd. Daarna weer een vrolijk kind!

Ik ga hier zeker niet te lang mee door modderen. Kijk het nog ff aan en als er weinig verbetering in zit, ga ik weer naar de huisarts.

Apart toch dat kinderen dit ineens hebben. Super sneu!!

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Plast ie al wel op de wc?
    Toen zl 2 was geheel vrijblijvend ook proging tot plassen op wc of potje gedaan en toen hield ie het ook op.... :(

6. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Nee dat doet hij nog niet. Ik heb hem nu een paar keer op de wc gezet, maar hij heeft nog niks op de wc gedaan. De laatste keren zei hij steeds nee als ik het vroeg. Ik laat nu steeds de deur van de wc open zodat hij kan kijken. Wie weet helpt het iets...

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ah nee dacht mss dat als ie plast op wc het dasrom nu met poepen ophoudt.
    Maar agh die zindelijkheid komt wel...

Deel Deze Pagina