Hallo, Mijn jongens worden te groot voor het babybadje. Onder de douch gaan is niet altijd een optie want er zal iemand de kleintjes moeten vast houden. Zijn er meer mensen die een oplossing hebben voor iemand met geen bad maar die wel graag haar kinderen zou willen badderen? Bestaat er iets als een bad voor in de douche? Vroeger (weet ik nog van mezelf) had je dit wel maar kan dit nu nergens meer vinden. Alle tips zijn welkom. Groetjes Jo
http://www.bibabath.com/nl/index.html bedoel je zoiets? Zelfs geen ervaring mee, maar als ik geen bad zou hebben, zou ik dit wel handig vinden.
Ik ben net verhuisd en in ons nieuwe huis is spijtig genoeg geen bad. Ik dacht het babybad weg te gooien eerst, maar uiteindelijk heb ik het toch gehouden, zo kan mijn zoontje toch nog in bad. Het is natuurlijk niet zo leuk als het grote bad waar je veel ruimte hebt, maar beter als niets. Als je een douche hebt met douchebak kan je er misschien een dopsel in leggen, zodat het een 'minibadje' wordt?
Of zoals wij op vakantie hebben gedaan; een oplosbaar badje gekocht en daarf lekker t water in gedaan....stukken goedkoper dan het bibabad...(bibad kan wel meer water in in de hoogte zeg maar)... Maar jeetje passen ze nu al niet meer in hun bad? Mijn zoontje gaat er nog steeds in , zittend past het prima...
Bibabad: wat een goeie tip. Wij hebben helaas ook geen bad, maar dit lijkt me ook goed alternatief voor Sem.
Emiel kroop op een gegeven moment uit het badje, het was niet meer veilig. Nu gaat hij in de douchebak, stop erin en badderen maar. Heerlijk spetteren en gek doen. We hebben het volgende probleem : Meneertje trekt de stop eruit. Zelfs als ik er een antislipmat opleg dan trekt hij hier zo hard aan dat deze los laat en Emiel de stop er toch uit kan trekken. We overwegen nu om de speciekuip weer te gaan gebruiken.
aanrechtbak inderdaad of een zitbad. die hebben wij net via marktplaats gekocht. kijk maar eens. ik vind het ideaal. (als hij niet lek zou zijn )
Hier moest ik toch wel erg om lachen hoor. Moet je zeker wel snel in bad voordat deze oplost. Verder geen ervaring mee maar vriendin van mij is helemaal dol op haar bibabad.
Ik zou ook een klein opblaasbaar badje kopen. Lijkt me het beste alternatief. Gelukkig past Vigo nog wel zittend in zijn badje, en hij vind het geweldig. Hij stapt er wel steeds uit, maar ik leg er een grote handdoek onder zodat het niet glad is. En je moet er bij blijven natuurlijk
Klinkt misschien stom, maar ik heb wel eens mensen gehoord die een cementkuip (wel een nieuwe natuurlijk ) gebruiken en dan in de douche. Is groter dan een babybadje en je hoeft er niet zelf voor onder de douche. Is denk ik ook goedkoper dan een bibabadje
Hier ook gewoon in de douchebak, vol laten lopen en spetteren maar. Als ze de stop eruit trekt dan heeft ze nog wel lol want dan sproeien we lekker met de sproeier.
Er zijn van die speciale kleine kinderzitbadjes zeg maar. Is een tijd terug een topic van geweest bij gratis en aanbiedingen. Even zoeken........... Deze http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=100948
Wij hebben een bibabad. We hebben heel lang getwijfeld, want het is natuurlijk niet goedkoop. Maar het is echt handig. We hebben het gewoon langs de douche staan. Als we het nodig hebben dan klappen we het uit en zetten we het in de douche. Dat vonden wij veel handiger dan een "cementbak" of iets anders. Want waar zet je dat dan als je zelf gaat douchen? Milou vindt het geweldig en daar gaat het toch uiteindelijk om.
Dit deden mijn ouders inderdaad vroeger ook voor mij. Ik vond het helemaal geweldig, want wij hadden geen bad en zo kon ik toch in bad. Wilde dat ook al als mogelijkheid noemen
@majel27 Hihihihi foutje....zou wel handig zijn als ie oplost, wat meer ruimte in huis...maarja wordt wel dure grap steeds een nieuwe kopen hmzzz...
Bij bouwmarkten heb je ook zitbadjes en hoekbaden van plastic. Niet zo heel duur (30 euro ofzo denk ik....). Die zet je zo in de douche, water erin en spetteren maar.
Mijn moeder deed ons altijd in een grote wasmand/teil. Hebben we echt tot ons 10e in gezeten, toen het eigenlijk allang niet meer paste natuurlijk. Wij vonden het geweldig.