Hallo! Ik heb afgelopen vrijdag een positieve zwangerschapstest gehad. Hartstikke leuk natuurlijk en ben ook heel blij. Ik maak me alleen een klein beetje zorgen. Toen ik namelijk m'n ovulatie had, kreeg ik erge buikgriep. Ik heb een aantal dagen niet kunnen eten en heb erge diaree gehad en ook overgegeven. Na een aantal dagen continue op de WC te hebebn gezeten, heb ik bij de apotheek Loperamide gehaald om de hevige diaree te stoppen. Ik heb er in totaal 4 (volgens bijsluiter) gehad op 1 dag en toen ging het een stuk beter. Ik had namelijk totaal niet verwacht zwanger te zijn met zo'n buikgriep. In de bijsluiter stond ook dat het alleen in overleg mocht met de arts tijdens zwangerschap. Wat denken jullie erover? Kan je met buikgriep "normaal" zwanger worden? Of zou het schade brengen aan de vrucht?
Tijdens de bevruchting is er nog geen sprake van bloedcontact. De innesteling heeft waarschijnlijk nog niet eens plaatsgevonden toen je buikgriep had dus ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken.
Buikgriep op zich kan geen schade aanrichten aan de vrucht en ik heb het opgezocht: Loperamide kan ook geen kwaad: Zwangerschap/Lactatie Gegevens over gebruik tijdens een beperkt aantal zwangerschappen laten geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van foetus of pasgeborene zien. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven. Maak je dus maar niet druk! Enne: GEFELICITEERD!
Ik had ook vette griep tijdens innesteling (lees hoge koorts etc), maar wou de kans van die maand toch niet missen, My god, wat een vrouw er wel niet voor over heeft om zwanger te worden En zie mijn banner. Volgens mij kan het inderdaad geen kwaad zolang er nog geen bloedcontact is tussen jou en het vruchtje... Dus gefeliciteerd zou ik zeggen!
Bloedcontact? Er is nooit sprake van bloedcontact tussen moeder en baby! Er zijn twee gescheiden bloedsomlopen. De placenta wordt meteen na de bevruchting aangelegd en alles wat de moeder eet, drinkt of slikt komt bij de baby terecht.
Bedankt voor jullie fijne berichten. En lief dat je het opgezocht hebt! Veel succes allemaal met jullie verdere zwangerschap. Ik moet nog even, maar heb er erg veel zin in.
met bloedcontact bedoelde ik dus contact via de placenta maar op het moment dat de innesteling nog niet heeft plaatsgevonden en de bevruchte eicel naar de baarmoeder onderweg is is er geen sprake van uitwisseling van stoffen oid.
ah, ik had het ook opgezocht, maar zag dat iemand me al voor was. prima! ben alleen zwaar verbaasd dat je met een zware buikgriep en diarree blijkbaar aan de klus bent gegaan. brrrr, moet er niet aan denken dan...
haha nee dat heb ik ook niet gedaan. Ik had net 2 dagen voor de buikgriep de zaadjes ontvangen en dus tijdens de buikgriep of net 1 dag ervoor was de ovulatie. Apart he. Ik had er ook al helemaal geen rekening mee gehouden. Op naar de volgende maand, was mijn idee. Het kan raar lopen.
Het eerste klopt (er is normaal gesproken nooit bloedcontact tussen moeder en kind). Het tweede niet. Niet alles wat moeder eet/drinkt/slikt komt bij de baby, de placenta werkt als een filter dat sommige dingen tegenhoudt (en andere dingen niet).