wat doen/laten jullie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by klaproosje1979, Nov 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

nee leven op caffeine en sigaretten is niet zo goed natuurlijk, maar ik leef eigenlijk gewoon door zoals ik nu doe alleen iets meer fruit eten want dat doe ik bijna niet!!! Ik vindt het niet dat je je hele leven moet omgooien ervoor.

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Wat doen 'we': we hebben direct na de laatste dag van de menstruatie om de dag sex. Dit hebben we voor onze eerste (Charlotte) ook gedaan en toen was het in ronde 1 al raak.
    Wat doe 'ik':
    * ik rook en drink niet, nooit gedaan dus daar hoef ik geen moeite voor te doen;
    * ik eet gezonder dan voorheen, ik ben geen fruiteter en pak nu wel elke dag zeker 1 stuk fruit en drink wat meer appelsap of jus d'orange, groenten eet ik altijd al, elke dag en meer dan genoeg;
    * ik slik foliumzuur sinds 2 weken;
    Dat is het wel zo'n beetje.

3. Alita

Alita Niet meer actief

inderdaad meteen vanaf stoppen ongi om de dag en dat tot aan de ongi......vinden wij niet erg en zo heb je een goede kans!!!

4. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Zo is dat :D
    En erg is het ook niet... hahaha!
    En ik ben het wel met Cindy eens, ik gooi er niet mijn halve leven voor om, blijf relaxed want dat lijkt me het beste.

5. klaproosje1979

Aug 3, 2008
    48
    0
    0
    ja, relaxed blijven is inderdaad wel het beste.. maar soms zo moeilijk! wel een goede tip om het om de dag te doen vanaf dat ik niet meer ongesteld ben.. we deden dat een tijdje, maar stopten zodra ik dacht dat mijn eisprong was geweest... maar ik weet niet precies wanneer die is, dus best kans dat we te vroeg gestopt zijn.

maar goed, ik heb net veel fruit ingeslagen en ga dat dus zowiezo doen. kan nooit kwaad toch? voor de rest proberen het een beetje los te laten en genieten van een steeds gezonder wordend lijf :)

6. Alita

Alita Niet meer actief

ja fruit eten is altijd goed maar je moet gewoon doorleven zoals je bezig bent....vindt ik!!!
    Niet je hele leven laten bepalen door het zwanger worden...snappie!!!
    Wij doen het hier dus echt om de dag zo mis je je ei niet en erg vinden de meeste mannen dit toch niet...ik trouwens ook niet, ik ben nu ongi maar als het straks voorbij is gaan we er weer tegenaan!!!!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Een goede leefstijl schijnt voor een man heel belangrijk te zijn ivm de vruchtbaarheid. Wij zijn dan helaas weer het voorbeeld dat het niet altijd iets wil zeggen. Mijn man leeft ontzettend gezond, eet heel gezond, sport regelmatig, rookt niet en ook nooit gedaan, drinkt in het weekend soms een paar biertjes (hooguit 4 en niet eens ieder weekend).
    Ik denk dat het wel invloed heeft op je vruchtbaarheid hoe je leeft. Net zoals het invloed heeft op je algehele gezondheid. Ik wil er niet over nadenken hoe slecht het was geweest als mijn man ook nog eens ongezond zou leven. Volgens mij had ie dan helemaal geen zaadjes.

8. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    @klaproosje1979

Wat ik deed was inderdaad ook foliumzuur slikken.
    En een beetje opletten wat je eet. En roken een drinken doe ik niet! (nooit gedaan).

Als je eenmaal zwanger bent dan mag je best koffie drinken hoor 's ochtends, 's middags en 's avonds een bakkie.
    Cola moet je wel voor uit kijken dat mag ik van de verloskundige om de 3 dagen een glas.:(

Het is je dus.. best wel aanpassen! Maar het is voor een goed doel toch..:D

SUCCES meid!

x kelly

9. klaproosje1979

Aug 3, 2008
    48
    0
    0
    dank je wel!
    heb nu toch wel wat tips opgedaan.. in ieder geval gezonder gaan eten, en leven, maar ook om de dag vrijen.
    ik las zoveel tegenstrijdige verhalen, dat wij ook een periode elke dag sex hadden.. nou, dan is het op een gegeven moment niet leuk meer :(

Maar hiermee kan ik prima leven :) en zonder dat het verder al te veel mijn leven beheerst..

10. Alita

Alita Niet meer actief

precies!!! moet wel leuk blijven he kindje maken!!!
    En om de dag is gewoon goed hoor....nu hopen dat we snel zwanger zijn!!!

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    Zeker, om de dag is prima te doen, wij zijn ondertussen ook weer begonnen!
    Verder slik ik Etos zwanger worden en drink ik een paar wijntjes minder, just in case ;)

12. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    goed zo succes ermee klaproosje1979!!!
    stoppen met roken is makkelijker dan je zou verwachten!
    ben uit het niets van pakje per dag (13 jaar gerookt)naar nul gegaan en vind het heerlijk,geeft juist veel meer rust ipv stress wat ik had verwacht!!!

13. lvp

lvp Actief lid

Oct 17, 2009
    440
    0
    0
    Mijn wijntjes laat ik staan. En verder gewoon proberen vrolijk en optimistisch door het leven te gaan. Ik ben er van overtuigt dat dat heel positief werkt. Ik haal vandaag of morgen foliumzuur.

14. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Wij zijn nu 20 maanden bezig en op een gegeven moment probeer je vanalles;). Ik rook en drink al nooit dus dat hoefde ik niet te laten staan:D. Ik dronk altijd ongeveer 3 glazen cola per dag, maar ik had ergens gelezen dat je cola het beste kunt laten staan, zeker als er geen aanwijsbare oorzaak is gevonden voor het niet zwanger worden. Vandaar dat ik nu sinds 2 maanden geen druppel cola meer drink, alhoewel:D, als we uit eten gaan drink ik wel altijd 2 glazen;), het moet wel leuk blijven...
    Verder probeer ik meer groenten en fruit te eten.
    Mijn vriend was geminderd met koffie en bier, maar nu het langer duurt, en al is gebleken dat zijn zaad prima in orde is, drinkt hij weer gewoon zijn koffie en biertje;).

Oh ja, ik heb van mijn osteopaat te horen gekregen dat ik zeker 1.5 liter water per dag moet drinken, en dit heb ik ook al eens in een vruchtbaarheidsboek gelezen. Dus ik drink me ongans aan water:D

15. kelly87

kelly87 Actief lid

Aug 25, 2009
    434
    0
    16
    ijmuiden
    Ze zeggen dat je om de 3 dagen moet vrijen anders kan je partner geen nieuwe zaad aanmaken! ;)
    En blijven liggen he het beste is dat als je hebt gevreeen dat je je benen dicht doet dan is de kans kleiner dat je zaadjes verliesd!:D (sorry voor details) het werkte bij mij ook:)

SUCCES meiden!

x kelly

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wat ik doe is zorgen dat ik fit ben, ben afgevallen (20 kg) en veel spieren opgebouwd.
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik constant moe en had al snel bekkenpijn, had mezelf dus beloofd er dit keer lichamelijk meer klaar voor te zijn!
    Verder doe ik niet zoveel. Ben er nog niet zo mee bezig.

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Voor mannen met zwak zaad is het inderdaad beter om eens in de 3 dagen te vrijen en niet om de dag. Maar als je man goed zaad heeft, maakt hij voldoende zaadjes aan hoor als je om de dag vrijt.
    Maar het zaad is het beste als je 3 dagen geen zaadlozing hebt gehad. Als je zaad in moet leveren mag je namelijk 3 dagen geen zaadlozing hebben gehad, omdat het zaad dan optimaal is.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat denk je dan!!
    sperma zwemt gelijk naar boven en de sperma die niet zo krachtig is valt gelijk af... kijk dat je mischien even blijft liggen maar blijf wel gewoon nuchter eronder hoor!!!
    En om de dag is he beste en zelfs kun je elke dag vrijen hoor, maar het ligt gewoon heel erg aan het zaad...

19. hunkie

hunkie Lid

Dec 10, 2008
    47
    0
    6
    algemeen medewerker
    bergen op zoom
    goed zo succes ermee klaproosje1979!!!
    stoppen met roken is makkelijker dan je zou verwachten!
    ben uit het niets van pakje per dag (13 jaar gerookt)naar nul gegaan en vind het heerlijk,geeft juist veel meer rust ipv stress wat ik had verwacht!!!

Jt82 heeft echt gelijk..
    Ook ik ben naar 15 jaar fanatiek roken ineens gestopt en het valt echt reuze mee echt waar.
    Het enigste wat ik denk is dat je er ZELF voledig achter moet staan. En het echt zelf wil anders werkt het echtniet en krijg je echt last er van.
    Ga ook gelijk meer bewegen (fiets naar je werk) en eet echt gezonder anders kom je echt wel aan.
    Ik ben nu drie weken geleden gestopt en 2 kilo af gevallen.
    k was niet te zwaar hoor maar als ik aan zou komen ben ik bang dat iedereen aan me gaat vragen en is het gelukt.......

Dus gooi die sigaretten weg!!!!!

Oja ook een rede voor mensen die niet roken stink je echt als je een sigaretje heb gerookt. dat merk ik nu pas en nu denk ik bah ik rook ook altijd zo ieks echt vies....

dikke xus

Share This Page